• 0

Wanneer doe je het goed met webtraffic?

Ìk vroeg me af wanneer je het goed doet met je website als je meet met de mensen die je site bezoeken? Ik heb Analytics op mijn website maar kan niet goed bepalen of er nou veel of weinig mensen naar mijn site komen?

 

Nu snap ik ook dat het per branche zal verschillen en zelfs per site, heb je een informatieve site of eentje waar gekocht moet worden. Maar wat is nou een aantal bezoekers dat je zegt, mwoah...dat is best een goed bezochte site?

 

Ik ben benieuwd.

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

haha...okay, volgende vraag...hoe krijg ik die extra bezoekers nu weg van mijn pagina!.... ;D

 

Voor het bezoek aan onze website brengen wij u €10 per bezochte pagina in rekening.

Boekt u tijdens het bezoek aan onze site een evenement dan komen de kosten voor het gebruik van deze website geheel te vervallen en betaald u slechts de kosten voor het door u geboekte evenement.

 

Link naar reactie
  • 0

Doen de bezoekers wat je wilt of verwacht op de website? Levert dit een noemenswaardige conversie? Heb je in jullie branche per groep niet één contactpersoon, maar misschien wel 8-20x zoveel deelnemers? Misschien moet je gericht naar ervaring van deelnemers en organisatoren vragen in een gastenboek o.i.d. en kun je e.e.a. extrapoleren.

 

Zet dit af tegen aantal reserveringen en fysieke bezoekers en je krijgt ongetwijfeld een gevoel. Kunnen kinderen ook (aangepast?) bowlen, karten en lasergamen?

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. de links naar Action Park en Mantiz in je handtekening werken niet

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat vind Google van jouw site? Welke pagerank heeft je site gekregen en vergelijk die PR eens met die van gelijksoortige websites. Hebben zij een hogere PR? Dat betekent ook dat er meer bezoekers naar jouw site kunnen komen wanneer Google jouw site beter gaat waarderen. Wanneer je een PR gelijk over hoger hebt dan die van je concurrenten zit je ook op de juiste lijn als het gaat om bezoekers aantallen.

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
  • 1

Wat vind Google van jouw site? Welke pagerank heeft je site gekregen en vergelijk die PR eens met die van gelijksoortige websites. Hebben zij een hogere PR? Dat betekent ook dat er meer bezoekers naar jouw site kunnen komen wanneer Google jouw site beter gaat waarderen. Wanneer je een PR gelijk over hoger hebt dan die van je concurrenten zit je ook op de juiste lijn als het gaat om bezoekers aantallen.

PR en bezoekers zit naar mijn mening geen enkele relatie tussen. Ik heb een PR 4 website die makkelijk 15.000 per dag doet en concurrenten die met een PR6 nog niet eens de helft krijgen.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

PR en bezoekers zit naar mijn mening geen enkele relatie tussen. Ik heb een PR 4 website die makkelijk 15.000 per dag doet en concurrenten die met een PR6 nog niet eens de helft krijgen.

Volgensmij sla je de spijker prima op z'n kop met deze post, de PageRank van 'n site wordt vastgesteld aan de hand van een serie formules waarin - zover bekend - in ieder geval het aantal inkomende links en hun relevantie tot jou site meewegen. Of en voor hoeveel het aantal bezoeken hier ook in meespeelt is niet duidelijk, en zal waarschijnlijk ook nooit duidelijk worden.

 

De moraal van dit topic is, als ik de replies zo zie, een beetje dat er op zich weinig zinnigs is te zeggen over zo'n algemene vraag. Een site doet het qua traffic goed wanneer je 'voldoende' bezoekers krijgt en die ook daadwerkelijk klant (of bij bijv een forum deelnemer/lezer) worden, de ruwe getallen kun je verder eigenlijk totaal niet vergelijken tussen verschillende soorten sites, tenzij je natuurlijk ook echt dingen als 'nieuwe klanten per duizend bezoekers'/conversion rates registreert natuurlijk ;).

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het wel degelijk een indicatie is voor of je aan een redelijk aantal bezoekers zit of dat er meer uit te halen valt. En dat was de vraag dacht ik. En een website die meer bezoekers heeft met een PR 4 dan een site met PR 6 is een site die opgegeven moment echt wel een PR 6 wordt. Kwestie van tijd.

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het wel degelijk een indicatie is voor of je aan een redelijk aantal bezoekers zit of dat er meer uit te halen valt. En dat was de vraag dacht ik. En een website die meer bezoekers heeft met een PR 4 dan een site met PR 6 is een site die opgegeven moment echt wel een PR 6 wordt. Kwestie van tijd.

Ik denk dat je het meer moet bekijken vanuit de hoek of er voldoende manieren zijn waarop bezoekers bij je site uit kunnen komen. Wanneer je site op een hoop webpages vermeld wordt is de kans dus vrij groot dat je site zinvol is, en zal je PR hoger uitkomen na verloop van tijd, dus heb je dus een grotere kans op bezoekers, wat dat betreft heb je dus gelijk dat er meer uit te halen valt.

 

Maar dit betekent niet per se dat een site met veel bezoekers een hogere PR zal hebben dan een site met minder bezoekers. Google kan bezoekersaantallen sowieso maar in beperkte mate inschatten en dat zal dus waarschijnlijk ook maar weinig meespelen, het algoritme draait in de eerste plaats op relevantie van links zoals die op het web te vinden zijn.

Link naar reactie
  • 0

Het is absoluut zo dat Google hoofdzakelijk links telt om Pagerank vast te stellen. Maar dat een PR 4 site meer bezoekers heeft dan een PR 6 site zegt niet dat de PR 4 site niet op weg is om een PR 6 site te worden. Met zoveel meer bezoekers komen die links immers van zelf. Pagerank wordt over tijd vastgesteld, en het kan er bij mij moeilijk in dat Google niet opgegeven moment merkt dat een PR 4 site succesvoller is geworden en daarom eigenlijk een PR 6 zal moeten zijn.

Maar dat ter zijde, ik gebruik PR in ieder geval wel om te bepalen of er meer uit mijn site te halen valt dan er nu in zit. Al mijn moeite ten spijt een PR 1, dan kan dat toch beter dacht ik zo.

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard moet je vooral kijken naar wat voor jou goede bezoekersaantallen zijn. Haal je per deal 10.000 Euro binnen en heb je een conversie van 1%, dan heb je waarschijnlijk genoeg aan 3 bezoekers per dag om een maandinkomen van 10.000 Euro te hebben.

 

Verkoop je echter potloodjes van een Euro, waarop je maar een marge van 10% vangt, dan heb je wat meer bezoekers nodig...

 

Los hiervan kan je een indicatie krijgen van hoeveel bezoekers je site trekt via www.alexa.com . Er zijn er trouwens meer, maar dit is de meest gebruikte.

 

De PR van een site heeft wel enige correlatie met het aantal bezoekers, maar het heeft er in feite niets mee te maken. Scoor je een PR van 6, maar is je onderwerp minder gewild, dan scoor je minder bezoekers dan die site met PR van 4.

 

Om te kijken wat de potentie is per zoekterm ga je naar de Google Keyword tool:

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het wel degelijk een indicatie is voor of je aan een redelijk aantal bezoekers zit of dat er meer uit te halen valt. En dat was de vraag dacht ik. En een website die meer bezoekers heeft met een PR 4 dan een site met PR 6 is een site die opgegeven moment echt wel een PR 6 wordt. Kwestie van tijd.

Nee, dat is verkeerd om gedacht. PR is een indicatieve index die berekend wordt a.d.h.v. een aantal (door Google) meetbare factoren, waar het aantal organische bezoekers ook grotendeels afhankelijk is van zoekvolumes en concurrentie op een zoekwoord. Een website kan veel organische bezoekers hebben en toch een permanente PR 1 hebben. Een website met een PR 6 die zich richt op zoekwoorden met een klein zoekvolume zal weinig bezoekers trekken.

 

PR is indicatief, maar zegt in werkelijkheid erg weinig over een website. Klamp je er niet te veel aan vast, harde aantallen zijn veel belangrijker.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Wat vind Google van jouw site? Welke pagerank heeft je site gekregen en vergelijk die PR eens met die van gelijksoortige websites. Hebben zij een hogere PR? Dat betekent ook dat er meer bezoekers naar jouw site kunnen komen wanneer Google jouw site beter gaat waarderen. Wanneer je een PR gelijk over hoger hebt dan die van je concurrenten zit je ook op de juiste lijn als het gaat om bezoekers aantallen.

 

Met alle respect, PR en bezoekersaantallen hebben helemaal niets met elkaar te maken, sowieso is PR zwaar overschat en is het meer een speeltje voor webmasters, het enige wat je daar uit kan halen is dat de site al een tijd in de index staat, maar ik heb zelf een paar sites die PR0 zijn en met gemak PR5 sites out ranken voor een redelijke competitieve zoekterm. PR heeft dus niets met bezoekers aantallen te maken.

 

Dave.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het wel degelijk een indicatie is voor of je aan een redelijk aantal bezoekers zit of dat er meer uit te halen valt. En dat was de vraag dacht ik. En een website die meer bezoekers heeft met een PR 4 dan een site met PR 6 is een site die opgegeven moment echt wel een PR 6 wordt. Kwestie van tijd.

 

Kom op vrienden. De vraag was toch of hij meer uit zijn site kon halen, en of hij op de een of andere manier kan vast stellen of zijn bezoekers aantallen normaal zijn of dat er meer uit te halen valt? Als Google een lage rating aan je site geeft dan betekent dat toch dat er een heleboel organisch bezoek vanuit Google wegblijft? En als Google een hoge rating aan je site geeft dat er een heleboel organische bezoek vanuit Google naar je site komt? Dan is PR toch een indicatie of er nog meer bezoekers te scoren valt?

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het wel degelijk een indicatie is voor of je aan een redelijk aantal bezoekers zit of dat er meer uit te halen valt. En dat was de vraag dacht ik. En een website die meer bezoekers heeft met een PR 4 dan een site met PR 6 is een site die opgegeven moment echt wel een PR 6 wordt. Kwestie van tijd.

 

Kom op vrienden. De vraag was toch of hij meer uit zijn site kon halen, en of hij op de een of andere manier kan vast stellen of zijn bezoekers aantallen normaal zijn of dat er meer uit te halen valt? Als Google een lage rating aan je site geeft dan betekent dat toch dat er een heleboel organisch bezoek vanuit Google wegblijft? En als Google een hoge rating aan je site geeft dat er een heleboel organische bezoek vanuit Google naar je site komt? Dan is PR toch een indicatie of er nog meer bezoekers te scoren valt?

 

 

Het bezoekers aantal heeft toch alles met je ranking in de index te maken, ik zei al ik heb vaak gezien in de SERP's en zelf ook meegemaakt dat lage PR sites hoger in de index stonden dan hoge PR sites, en zover ik het weer is een hoge ranking het belangrijkste voor het verkrijgen van traffic naar je site. dus de conclusie can geen andere zijn dan dat PR en bezoekersaantallen niets met elkaar te maken hebben.

 

Ga zelf maar kijken in Google als je de SEOquake plugin gebruikt zul je zien dat lagere PR sites hoger staan als hoge PR sites hier is een voorbeeld, de numer is is een PR5 dan krijg je drie PR3 sites en dan één PR6, als ik jou goed begrijp zou volgens jou theorie de PR6 die op plek 5 staat de meeste traffic krijgen, ik waag dat te betwijfelen, aangezien 90% van de traffic naar de eerste 3 plaatsen gaan.

 

Als je wilt weten of je veel verkeer krijgt voor je branche kan je ook ff de Google Keyword Tool gebruiken, daar kan je zien hoeveel verkeer je ongeveer kan verwachten en kan je dus zien of je veel of weinig krijgt

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kom op vrienden. De vraag was toch of hij meer uit zijn site kon halen, en of hij op de een of andere manier kan vast stellen of zijn bezoekers aantallen normaal zijn of dat er meer uit te halen valt? Als Google een lage rating aan je site geeft dan betekent dat toch dat er een heleboel organisch bezoek vanuit Google wegblijft? En als Google een hoge rating aan je site geeft dat er een heleboel organische bezoek vanuit Google naar je site komt? Dan is PR toch een indicatie of er nog meer bezoekers te scoren valt?

Het antwoord is eigenlijk gewoon "nee". Sorry ;)

 

Ik ben het met je eens dat PR een indicatie kan geven van je progressie op het gebied van SEO, maar al weet je je website van PR1 naar PR5 te krijgen, dan is dat geen garantie voor meer bezoekers. Er zijn andere factoren die veel zwaarder wegen. Google geeft zelf ook aan dat organische zoekresultaten niet meer te voorspelen zijn a.d.h.v. PR.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.