• 0

Bel me niet register.

Allereerst mijn complimenten voor het duidelijke en overzichtelijke forum, ik heb hier al veel adviezen vanaf gehaald.

 

Ik heb een vraag om problemen te voorkomen, wij zijn een maand geleden een onderneming begonnen en op dit moment bezig met de marketing.

Onderneming is zonder investering, en de marketing de bekende manier, namelijk brieven versturen en erachteraan bellen.

 

Maar mijn vraag is, mogen wij telefonisch stichtingen benaderen, zoals ziekenhuizen, verzorgingshuizen en dergelijke.

 

www.belmeniet.nl zegt het volgende:

Let op!

Bedrijven die onder de wettelijke regeling vallen (natuurlijke personen, zoals maatschappen, VOF's en éénmanszaken) kunnen zich laten registreren om te worden geblokkeerd, maar die moeten zich als consument inschrijven! Let op dat een BV, een NV of andere rechtspersoon zich niet kan laten registreren om geblokkeerd te worden voor telefoontjes!

 

www.wikipedia.nl

Een stichting is een rechtspersoon en wordt opgericht bij notariële akte, door één of meerdere natuurlijke of rechtspersonen. Iemand kan ook bij testament de oprichting van een stichting na zijn dood regelen

 

Wij denken van wel, maar om problemen te voorkomen willen we het zeker weten, kan iemand dit onderbouwen?

 

Alvast bedankt.

ROVEQ, meer kracht maar milieuzacht

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Robin

 

Belmeniet heeft als doel de particuliere consument te behoeden van telemarketing per telefoon.

 

BV´s, NV´s en andere rechtspersonen als stichtingen, verenigingen, cooperaties, LTD´s en andere buitenlandse rechtsvormen, etc. vallen daar niet onder. Die mag je dus benaderen, zonder te checken of ze bij belmeniet bekend zijn.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre is het mogelijk express een niet bestaand bedijfs telefoonnummer bij de KVK te deponeren?

Zoals John ook al aangeeft is dat geen goed idee. Wel kun je de KvK vragen de "non-mailing indicator" aan te vinken voor je dossier om te voorkomen dat je gegevens in nieuwe database-exports van de KvK voorkomen. Ik heb dit vorig jaar laten doen en het aantal poststukken is sindsdien drastisch gedaald, evenals het aantal telefoontjes.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Was het maar zo eenvoudig, maar helaas zijn de telefoonnummers in de lijst niet openbaar.

Hier moet dik ( enkele honderden euro's ) voor betaald worden.

 

Ah, het gaat er dus meer om of je dat register wel of niet zult gaan raadplegen - in dat geval even goed nadenken in hoeverre je dus eenmanszaken en dergelijk in je doelgroep zou kunnen hebben. Op het moment dat je er eentje belt die als bel-me-niet gregistreerd staat kun je een probleem hebben.

Link naar reactie
  • 0

Wel kun je de KvK vragen de "non-mailing indicator" aan te vinken voor je dossier om te voorkomen dat je gegevens in nieuwe database-exports van de KvK voorkomen. Ik heb dit vorig jaar laten doen en het aantal poststukken is sindsdien drastisch gedaald, evenals het aantal telefoontjes.

 

Dank je voor de tip! In mijn regio werd beweerd dat ik helemaal geen invloed kon uitoefenen op verspreiding van mijn gegevens, het blijkt dus toch enigszins te kunnen begrijp ik, morgen weer even bellen.

Nu had ik al als e-mailadres van mijn bedrijf spamvankvk[at]xs4all.nl opgegeven, dit blijkt ook wel te helpen, maar een complete radiostilte is toch het streven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.