• 0

Onenigheid bij beëindiging VOF

Goedemorgen,

 

Voor mij is de morgen wat minder begonnen, omdat er dingen gebeuren waarvan ik dacht dat ze niet konden gebeuren...

 

Bij het begin, beginnen...

Ik heb 5 jaar samen met een compagnon een VOF, opgericht met een standaard VOF contract waar beide partners gelijk (50-50) verantwoordelijk zijn en delen in winst of verlies. Nu het een tijdje slechter gaat en we verschillende ideeën er op na houden als het gaat over de voortzetting van dit bedrijf, zijn we begonnen aan een splitsing van de werkzaamheden en het opzetten van eigen bedrijven. Ik heb net, met goedkeuring van mijn compagnon, een bedrijf ingeschreven onder één van de niet meer actieve handelsnamen van de VOF. Handelsnaam uit de VOF en toegevoegd aan de nieuwe eenmanszaak. Mijn compagnon moest nog even nadenken over de naam, dus dat werd in een later stadium geregeld. Tot mijn verbazing ben ik echter deze ochtend tot de conclusie gekomen dat het anders gegaan is dan hij schetste...

 

- Mijn compagnon heeft naast de VOF een eenmanszaak opgericht met de hoofd handelsnaam van de VOF. Kortom ineens twee bedrijven met de zelfde naam. Zonder mijn toestemming welteverstaan!

De KvK reageert: "Dit kan in bijzondere gevallen gebeuren en hoewel er door u geen toestemming is verleend moet de desbetreffende medewerker genoeg redenen gezien hebben dit te doen. Helaas is de medewerker niet aanwezig dus hij zal u later deze week terugbellen.".

Kan dit zomaar?

 

Het wordt erger...

- Op de website van onze VOF staat ineens een nieuw KvK nummer. Je raad het al, het KvK nummer van zijn eenmanszaak. Mijn compagnon reageert niet en het hosting bedrijf ziet mij niet als eigenaar, het is tenslotte een eenmanszaak.

Kan dit zomaar?

 

- De bank, verteld me geen transacties te kunnen doen omdat ik geen rekeninghouder ben. Hoelang dit zo is, kunnen ze mij niet zeggen. Het is namelijk de rekening van een eenmanszaak (geworden) en deze gegevens mogen niet vrijgegeven worden.

Kan dit zomaar?

 

- Ik krijg een overzicht van de administratie tot nu toe opgestuurd, waarbij de laatste opdrachten gefactureerd door de KvK ontbreken. Waarschijnlijk ondergebracht in de nieuwe eenmanszaak, denk ik.

Kan dit zomaar?

 

Ik heb geen flauw idee wat ik het beste kan doen. Daarnaast beschik ik door de huidige crisis en het feit dat ik geen toegang heb tot de zakelijke rekening ook niet over de middelen om zomaar naar een advocaat te stappen. Graag jullie professionele mening?!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.