• 0

Auto alleen zakelijk

Ben beginnend ondernemer en sta op het punt om een nieuwe auto aan te schaffen. Deze auto wil ik geheel zakelijk gaan gebruiken. Hiervoor moet ik elke meter die er met de auto wordt gereden verantwoorden.

 

Ik vraag me af hoe ik dan het volgende moet verantwoorden:

1) Een nieuwe auto moet zeker de eerste 1000 km goed ingereden worden (dit vertelde de garagehouder mij), dit doe ik altijd door op een weekend door heel Nederland te rijden. Ik doe dit omdat mijn zakelijke ritjes de auto niet genoeg opwarmen om goed ingereden te worden. Maar hoe verantwoord ik dit aan de belastingdienst?

2) Na loop van tijd wil het nog wel eens voorkomen dat de auto niet lekker meer loopt. Wat ik dan doe is even testen door een goed rondje te rijden (dit omdat de zakelijke ritjes meestal te kort zijn), om te zien waar de problemen liggen en dit goed aan de garage te kunnen doorgeven. Maar hoe moet ik dit dan aan de belastingdienst verantwoorden.

 

Eigenlijk is de vraag hoe moet ik ritjes verantwoorden die niet naar klanten of anders wat zakelijk te verantwoorden is maar wel nodig zijn om de auto goed te houden? Zeker omdat het in het begin om een rit van 1000 kilometer gaat.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ah gelukkig, dan ben ik ook een petrolhead.

(Al was ik wel blij toen de 155 V6 ingeruild werd voor een Subaru GTT)

 

Verder ben ik ook van mening dat door de materialen die vandaag de dag gebruikt worden inrijden veel minder nut heeft dan vroeger. Sterker nog, volgens mij staan nieuwe motoren eerst een paar uur in een proefopstelling te draaien voordat ze in de auto gehangen worden.

 

En vergeet niet hoe ze de boot op en af worden gereden, dat gaat niet zachtjes.

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog, volgens mij staan nieuwe motoren eerst een paar uur in een proefopstelling te draaien voordat ze in de auto gehangen worden.

Dat is in de meeste fabrieken niet echt inrijden. Er wordt dan o.a. een drukmeting gedaan, maar dat is geen paar uur. Het gaat er vooral om dat de motoren niet buiten de marge afwijken van de standaard. Inrijden kan ook niet in een fabriek. Dat moet op de weg. Maar inderdaad, met de meeste nieuwe blokken is dat al lang niet meer nodig.

 

Ik heb geen Alfa gehad, maar ik heb in zo'n beetje elke semi-gangbare auto (van een Peugeot 309 tot de Lexus LS600hL) op de Nederlandse weg gereden, telt dat ook? ;)

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Interessante dingen komen aan de orde. Kennelijk is het dus geeneens meer nodig dat die 1000km gereden moeten worden. 500km zou moeten volstaan en dan zou je evt nog eens die korte ritjes iets langer laten duren.

@ Marjan: als voormalig fervent fietser (bezit pas sinds 2005 een auto en had toch al bijna 30 jaar een rijbewijs) ben ik het niet met je eens al lijkt het idd een erg korte afstand. Al RPA Solutions maakt zich er wel erg makkelijk van af met 'we leven niet meer in de tijd van paard en wagen' maar het is domweg zo dat het veel handiger is om met een auto zakelijke afspraken na te komen dan met een fiets, vooral als je snel zweet. Zie jij het al voor je dat een vertegenwoordiger met een pak aan , maar wel bezweet van het fietsen langs komt?

 

Sowieso is er ondanks dat het maar zo'n korte afstand is, te weinig tijd voor. En wie weet heeft OP wel heel veel spullen om mee te nemen.

Link naar reactie
  • 0
Al RPA Solutions maakt zich er wel erg makkelijk van af met 'we leven niet meer in de tijd van paard en wagen' maar het is domweg zo dat het veel handiger is om met een auto zakelijke afspraken na te komen dan met een fiets, vooral als je snel zweet. Zie jij het al voor je dat een vertegenwoordiger met een pak aan , maar wel bezweet van het fietsen langs komt?

 

Dat met paard en wagen is inderdaad erg kort door de bocht, maar ik stel een vraag over een auto niet over een fiets. Het is inderdaad zo dat er nogal wat spullen mee moeten. Ten tweede zou deze zelfde rit met de fiets ongeveer 45 minuten kosten, terwijl deze met de auto doorgaans 15 minuten kost (ja dan kan ik meestal wel in zijn 4de versnelling rijden) en met de wel bekende file 25 minuten.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hoef je tegenwoordig minder aandacht aan het inrijden te besteden vanweg de spanning op de zuigerveren.

"De zuigerveren zijn half zo dik als vroeger"

Ik reviseer zelf motoren! en als je het verschil voelt tussen het draaien van een nieuwe motor of een pas gereviseerde oude motor is dat best groot.

Dus minder wrijving is minder warmte is minder kans op cilinderschade.

 

Gewoon even om me er ook mee te bemoeien ha ha

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.