• 0

Bizner - doorstartbank voor ondernemers?

Ik ben nieuw hier, en wist zo snel niet waar ik het topic het beste kon plaatsen. Ik zag dat hier meer topics over banken stonden, dus als hij niet goed staat hoor ik het vanzelf wel :).

 

Ik hoorde vandaag op de radio een reclame van Bizer, de nieuwe Internet Bank voor ondernemers. Op hun site staat dat het een onderdeel is van de Rabobank.

 

Zijn er hier toevallig al mensen met ervaringen met Bizner? Ik heb ze vanmiddag even aan de telefoon gehad, en het klonk op zich allemaal wel goed, alleen je kon je als Ltd niet aanmelden bij hun. Het moest een van de rechtsvormen zijn die op hun website vermeld stond...

 

Website: http://www.bizner.nl

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
De doorlooptijd van een transactie van een microseconde (ofzo) is in een paar decennia al teruggebracht van enkele dagen naar één dag. Ze gaan het nog weleens leren, die banken 8)

 

Dat moet je niet zo snel zeggen! :)

 

De meeste banken verzamelen deze transacties om die eenmaal per dag, meestal 's nachts, te verwerken. De ontvangende bank doet hetzelfde, dus maandag overboeken is die nacht onderweg naar de andere bank, waar het de dinsdagnacht wordt verwerkt en dus woensdag is bijgeschreven. Met natuurlijk valutadatum dinsdag...

 

En dan natuurlijk alleen op werkdagen!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De doorlooptijd van een transactie van een microseconde (ofzo) is in een paar decennia al teruggebracht van enkele dagen naar één dag. Ze gaan het nog weleens leren, die banken 8)

 

De meeste banken verzamelen deze transacties om die eenmaal per dag, meestal 's nachts, te verwerken. De ontvangende bank doet hetzelfde, dus maandag overboeken is die nacht onderweg naar de andere bank, waar het de dinsdagnacht wordt verwerkt en dus woensdag is bijgeschreven. Met natuurlijk valutadatum dinsdag...

 

En dan natuurlijk alleen op werkdagen!

 

De Postbank verwerkt gelukkig wel meerdere malen per dag en daarnaast heb ik nog geen last gehad van oeverloos lang durende transacties (behalve contant geld storten op de giro van een derde - duurt 3 f** werkdagen...). Dat mag wel veel sneller.

Link naar reactie
  • 0

ik heb vandaag voor het eerst ingelogd op mijn account, 5001 euro ter beschikking!

 

de interface ziet er mooi, netjes en duidelijk uit!

 

ik heb ook geen klachten over de service, ik was wat vergeten mee te sturen, even gebeld, aardige mensen.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Ik heb deze week ook een rekening aangevraagd bij bizner. Leek me fijn, bankieren via internet. Bovendien erg goedkoop en bij de abn-amro bij mij in de straat bleek ik geen zakelijke rekening te kunnen openen (ander filiaal).

Gisteren werd ik gebeld: aangezien het een BV io betreft kunnen ze geen rekening voor me openen. Dat terwijl ik nu juist een rekening nodig heb om het startkapitaal op te storten zodat ik bij de notaris van de io status afkom....

Dat noemt zich dan een bank voor startende ondernemers. Toen ik ze daarmee confronteerde gaven ze aan wel geschikt te zijn voor eenmanszaken. Tegenvaller. ???

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn de ervaringen hier kwa tijd dat het duurt voordat je account actief is en je de rekening kan gebruiken?

 

Ik had binnen een week alles in huis...

 

En verdere ervaringen zover nu het al enkelle maanden bestaat?

 

Erg positief. Ik heb nu een paar keer per email en telefonisch contact gehad en ik werd bijzonder vriendelijk en accuraat geholpen - beter dan je zou mogen verwachten.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor vooral veel goeds over Bizner. Mooi. Ik ben erg benieuwd naar hun nieuwe service, waarbij ze het on-line bankieren combineren met on-line boekhouden. Heeft iemand daar al ervaring mee?

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Bizner is prima. De koppeling met Reeleezee (oid) lijkt me aardig en zou meer navolging moeten krijgen van andere banken. Helaas vind ik dat pakket te duur en heeft het imho een ondoorzichtige tariefstructuur. Ben dus maar even bij Kleisteen gebleven.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

De koppeling met Reeleezee (oid) lijkt me aardig en zou meer navolging moeten krijgen van andere banken.

 

Zie hierover ook BlueAce, waar staat dat er inderdaad anderen zullen volgen maar dat het nog niet heel concreet is.

 

Leuk artikel in Blue Ace. Die Reeleezee jongens zitten hier in Breukelen :D Wat een top-dorp is dat toch. Anyway, ik ga er maar eens induiken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Is Bizner nu aantrekkelijker dan bijvoorbeeld de Rabo of de Postbank. Ik ben als startende ondernemer bezig met de financiering. Het ondernemersplan is zo goed als klaar :)

 

Ik zag geen rentepercentage op de site van Rabo bijvoorbeeld. Of kijk ik er overheen? ???

Online klankbord nodig voor uw bedrijf?. Dat kan via OK-onderzoek. Probeer deze dienst gratis uit.

Link naar reactie
  • 0

Is Bizner nu aantrekkelijker dan bijvoorbeeld de Rabo of de Postbank. Ik ben als startende ondernemer bezig met de financiering. Het ondernemersplan is zo goed als klaar :)

 

Ik zag geen rentepercentage op de site van Rabo bijvoorbeeld. Of kijk ik er overheen? ???

 

Bizner is in ieder geval aantrekkelijk omdat de financiering niet afhangt van je ondernemersplan, en geen persoonlijke afspraak op een filiaal nodig is.

En alles dus sneller gaat. En tijd is ook geld.

 

De rentepercentages bij de rabo en abn heb ik ook nog niet ontdekt, het hangt ook af van de soort lening/krediet.

Bij de rabo moet je soms weken wachten op een afspraak. Ik was pas op een filiaal van de Rabo en ze hebben daar een grote achterstand met aanvragen afhandelen..

 

Bij bizner is het rentepercentage bij een krediet van max. 5000 euro: 9 %.

Bij een lening van 10.000 betaal je uiteindelijk , over 3 jaar uitgespreid, 11.412 euro.

Bij een lening van 15.000 betaal je uiteindelijk , over 3 jaar uitgespreid, 17.135 euro.

meer lening kan je dacht ik niet als starter krijgen bij Bizner.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit al een tijdje te overwegen om mijn huidige huisbankier (ABN-AMRO) te vervangen voor een ander, ben daarom zeer benieuwd hoe Bizner zich gaat ontwikkelen. Het concept spreekt me wel aan (en nee niet voor het krediet).

 

Wacht op dit even af tot ze IDEAL gaan ondersteunen, heb net even met hun gebeld, planning is ergens in december.

 

Hoofdredenen voor mij zijn de slechte service en de onverschilligheid waarmee je als jonge onderneming te maken krijgt binnen een gelouterde organisatie als de ABN-Amro.

 

Bij het openen van een rekening gaat het nog, en wordt je goed behandeld, ik had echter een tijdje geleden (mijn bedrijf bestond toen iets meer dan een jaar) extra krediet nodig voor een grote opdracht.

 

Met een zeer goed positief saldo, jaarrrekening 2006 en een getekende opdrachtovereenkomst van de klant onder de arm ben ik naar de lokale ABN-Amro gestapt (wel eerst bellen om een week later er te mogen verschijnen).

In principe had ik een week extra geld nodig om het hardwaregedeelte van de overeenkomst in te kunnen kopen.

 

Na 40(!) minuten gewacht te hebben werd ik eindelijk geholpen, en stond binnen 5 minuten weer buiten.

'Sorry meneer, maar wij verlenen aan startende ondernemers in deze regio de eerste 3 jaar geen krediet'.

 

Ik was perplex, woedend en had nog dezelfde dag m'n rekening op willen zeggen. Ik had me nog iets kunnen voorstellen als ik ooit zwaar rood heb gestaan, een tweede hypotheek had gehad oid, maar dit sloeg alles.

Molter ICT

www.molter.nl

 

Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience

Link naar reactie
  • 0

Huisbangkier

Rabobangk

ING Bangk

SNS Bangk

 

Zie het gewoon even zo, jullie denken teveel dat een bangk een instelling is die functioneert en denkt zoals dat in een onderneming gebruikelijk is.

 

Verplaats je nu eens in een bangk en het soort mensen wat er werkt uh aanwezig is. Deze mensen hebben vaak een bangk gekozen vanwege de solide uitstraling van deze instelling, en solide alsin geen risico's, solide als in een baan voor het leven. Wat denk je hoe traumatisch het nu voor ABN medewerkers is om ineens op de schopstoel te zitten ?

Bangkmedewerkers zullen dus altijd voor drie keer safe kiezen zodat ze niets te verwijten is, nee ze sluiten het gewoon helemaal uit door als drievoudig te beveiligen en daarmee hun positie veilig stellen.

 

Risico is een rekbaar begrip, voor een bangkmanager is het een risico als hij in plaats van espresso een keer capucino besteld, hij neemt een groot risico omdat hij misschien die capucini helemaal niet lekker vind. Stel je eens voor hoe legt hij dat uit aan zijn collega's laat staan aan zijn vrouw, wees degelijk en doe vertrouwd.

 

Voor een ondernemer heeft het woord risico een hele andere betekenins, risico is je hele materiele hebben en houwen inbrengen omdat je een gevoel hebt dat het goed gaat komen. Risico is dingen beloven waar je flink aan moet trekken om ze ook te realiseren al zegt je gevoel dat het allemaal goed komt. Plaats een bangkmedewerker in een soortgelijke situatie en hij zal dat als acuut levensbedreigend ervaren.

 

Maar o oh wat zouden die bangkerikken graag het lef hebben wat ondernemers aan de dag leggen, oh wat zijn ze eigenlijk stik jaloers op de schijnbare zonder enige angsten levende ondernemers. Bangkerikken verstrekken dus alleen geld als er geen enkel risico aan kleeft.

 

Denk de volgende keer als je een bangk binnenloopt "espresso of capucino ?"

Link naar reactie
  • 0

Bangkmedewerkers zullen dus altijd voor drie keer safe kiezen zodat ze niets te verwijten is, nee ze sluiten het gewoon helemaal uit door als drievoudig te beveiligen en daarmee hun positie veilig stellen.

 

Ik denk dat het beleid van de bank hier bepalender is dan de angsten van de werknemers, eerlijk gezegd...

 

Ben je bekend met de uitdrukking groepsdynamiek ?

Elk bedrijf heeft een eigen bedrijfscultuur. Het beleid dat een bedrijf voert selecteert automatisch de mensen uit die zich prettig voelen binnen deze cultuur. Mensen die zich niet kunnen vinden in de grote lijnen qua uitvoering zullen vroeg of laat laat vertrekken, vrijwillig of onder dwang.

Mensen zich aanpassen zullen volledig door de groep opgenomen worden en zich net als de groep gaan gedragen, dat noem je groepsdynamiek. Dat gaat zelfs zover dat mensen elkaar qua denken beinvloeden en bijvoorbeeld ook elkaars lichaamstaal gaan overnemen.

Dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde is binnen die groep maar wel dat er een grote gemeenschappelijke deler is onder deze medewerkers.

 

Het was puur bedoeld om even aan te geven dat de belevingswereld van bankmedewerkers een hele andere is dan die van de ondernemers. Overigens ga ik er vanuit dat andere mensen wel snappen dat je het met een grote knipoog moet lezen.

Link naar reactie
  • 0
Het was puur bedoeld om even aan te geven dat de belevingswereld van bankmedewerkers een hele andere is dan die van de ondernemers.

 

Dat verandert alleen niets aan het feit dat de beslissingen die die mensen nemen niet gemotiveerd zijn vanuit bedrijfscultuur, maar van bedrijfsbeleid, en die beslissingen - afwijzing of acceptatie - is waar het hier om gaat.

 

Overigens ga ik er vanuit dat andere mensen wel snappen dat je het met een grote knipoog moet lezen.

 

Wie dat niet snapt kan niet lezen - ik vind alleen dat je insteek kant noch wal raakt.

Link naar reactie
  • 0

Huisbangkier

Rabobangk

ING Bangk

SNS Bangk

...

Risico is een rekbaar begrip, voor een bangkmanager is het een risico als hij in plaats van espresso een keer capucino besteld, hij neemt een groot risico omdat hij misschien die capucini helemaal niet lekker vind. Stel je eens voor hoe legt hij dat uit aan zijn collega's laat staan aan zijn vrouw, wees degelijk en doe vertrouwd.

...

 

:D :D heel goed gezien, merkava. (interessante naam en foto trouwens)

 

Verder lijkt het ook wel dat ze het zo moeilijk mogelijk willen maken om voor jezelf te beginnen,

dat van hogeraf ze liever zien dat iedereen in loondienst werkt voor de grote bedrijven, i.p.v. voor zichzelf, wel zo overzichtelijk.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Merkava en overige mede HLers,

 

Om te voorkomen dat we op ons prachtige forum wederom banken gaan pesten even een korte quote uit mijn column over banken:

 

Gezien het eerder genoemde, relatief beperkte rendement op het uitgeleende bedrag (maximaal 5%) kunnen banken zich geen faillissementen veroorloven waarbij ze niets van hun lening terug zien (verlies 100%). Daarom eisen banken altijd zekerheden zoals garanties en / of onderpanden. Het is belangrijk je te realiseren dat geen enkele bank jou en je bedrijf geld zal lenen zonder een uit te winnen onderpand zoals onroerend goed of een andere vorm van zekerheid.

Ook hebben banken een voorkeur voor bestaande en volwassen bedrijven want de praktijk wijst uit dat deze minder vaak failliet gaan dan startende en jonge ondernemingen. Bovendien kunnen volwassen ondernemingen makkelijker aantonen dat ze aan rente en aflossingsverplichtingen kunnen voldoen. Ook dit verwacht een bank van je.

 

Sta er ook bij stil dat een belangrijke oorzaak van de huidige malaise op de aandelenmarkten het feit is dat banken de kredietkraan te veel hebben opengedraaid. Dit geldt weliswaar vooral voor consumentenhypotheken in de VS maar is wel een indicatie hoe belangrijk het is dat banken selectief zijn met het verstrekken van krediet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Ik moet inderdaad concluderen dat ik eerder te veel offtopic ben gegaan door mijn ervaringen te delen over de ABN-Amro.

 

Ik snap ook wel dat je als startende ondernemer niet te veel kunt verwachten, en je gewoon moet renderen en geld moet verdienen zonder te veel vreemd geld in huis te halen.

 

Het gaat me alleen op de manier waarop, en de wijze waarop je als starter behandeld wordt.

 

Doet me denken aan een vroegere directeur van me: "Vertrouw nooit geen vreemd geld, de aandelenbeurzen zijn er niet voor ondernemers, en zorg dat je altijd alles met eigen geld betaalt."

Molter ICT

www.molter.nl

 

Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience

Link naar reactie
  • 1

Ik heb een bisner rekening geopend. Als klein bedrijf is het aantal gratis transacties behoorlijk, en daarnaast is het makkelijk om een klein kredietje te nemen. Mijn afweging is gemaakt door de bankkosten van de huidige bank in kaart te brengen, en die van bisner er naast te leggen. Voor vele kleine bedrijfjes en zzp érs komt bisner qua kosten voordeliger door de gratis transacties constructie.

Link naar reactie
  • 0

Yme Bos, Manager Business Development & Partnerships bij Hyves heeft niet al te beste ervaringen met Bizner. De reacties bevestigen zijn ervaringen ook.

 

Bizner, niet de bank voor ondernemers

 

Mocht je geen zin hebben om door te klikken: Het komt er op neer dat hij voor het overzetten van zijn eenmanszaak naar een BV een bankverklaring nodig heeft, en dat 'de bank voor ondernemers' geen bankverklaringen uitgeeft.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

ik ben momenteel de mogelijkheden aan het bekijken van Bizner.

De verschillende punten zoals koppeling reeleezee en (klein) startkapitaal zonder ondernemersplan spreken me zeer aan.

 

Jammer genoeg bied Bizner geen automatische incasso mogelijkheden richting mijn toekomstige klanten.

 

Weet iemand of er andere mogelijkheden hiervoor zijn? Misschien een contract via Bizner + een contract bij een derden voor automatische incasso?

 

graag tips/ideeen/ervaringen.

 

Mvg, Marty

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.