• 0

Bizner - doorstartbank voor ondernemers?

Ik ben nieuw hier, en wist zo snel niet waar ik het topic het beste kon plaatsen. Ik zag dat hier meer topics over banken stonden, dus als hij niet goed staat hoor ik het vanzelf wel :).

 

Ik hoorde vandaag op de radio een reclame van Bizer, de nieuwe Internet Bank voor ondernemers. Op hun site staat dat het een onderdeel is van de Rabobank.

 

Zijn er hier toevallig al mensen met ervaringen met Bizner? Ik heb ze vanmiddag even aan de telefoon gehad, en het klonk op zich allemaal wel goed, alleen je kon je als Ltd niet aanmelden bij hun. Het moest een van de rechtsvormen zijn die op hun website vermeld stond...

 

Website: http://www.bizner.nl

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Geweldig nieuws voor nieuwe Bizner klanten of twijfelaars!!

Na mijn afwijzing voor de 5000 euro krediet aanvraag als beginnend ondernemer en mijn protest hier tegen,omdat ik geen negatieve BKR registratie of andere betalingsachterstanden heb,heeft Bizner als volgt gereageerd:

 

Beste Anja,

 

Eerst even een algemene uitleg over hoe Bizner kredietaanvragen beoordeelt. Een van de redenen dat wij kredietaanvragen afwijzen, is het feit dat de ene branche door de aard van activiteiten nu eenmaal een groter risico op betaalachterstanden met zich meebrengt dan de andere branche. Welke branches dit zijn, wil de concurrentie graag weten. Bovendien kan het zijn dat een dergelijke afwijzing samenhangt met andere afwijzingsgronden, als bijvoorbeeld een notering bij BKR in Tiel. Daarom melden we de reden van afwijzing niet specifiek.

 

Voor de branchebeoordeling maken wij gebruik van je inschrijving bij de KvK en de branches die jij in hun register zelf hebt opgegeven. Ik ben in jouw kredietaanvraag gedoken en kwam erachter dat je branchecode die wij van het KvK ontvangen, door ons systeem als risicovol wordt beschouwd. Echter, als je kijkt naar de aard van je specifieke onderneming, dan vinden wij het prima om aan jou een krediet te verstrekken. Blijkbaar zit bij onze toetsing een mismatch tussen de branchecodering van de KvK en je feitelijke bedrijfsactiviteiten. Ik weet nu ook hoe deze is ontstaan. De KvK ziet een groot verschil tussen het verkopen van artikelen via internet (jouw zaak) of via een traditionele winkel. Vandaar hun afwijkende branchecode. Voor ons maakt dat niets uit. Daarom hebben we direct vanmiddag onze systemen zodanig aangepast dat ondernemingstypen als de jouwe niet meer door ons systeem wordt afgewezen voor een kredietaanvraag.

 

Bizner wil je nog steeds graag als klant verwelkomen. Als jij dit ook een goed idee vindt, ontvang je volgende week je BizKey en je pincode waarmee je via de beveiligde omgeving van Bizner je kredietaanvraag kunt doen.

 

Je klacht is voor ons goud waard geweest. Ik vind dat je daarom recht hebt op een passende beloning. Je krijgt van Bizner een overnachting aangeboden in een hotel in Oudewater. Je weet wel het dorp met de Heksenwaag. Hier kom je alles te weten over 300 jaar heksenvervolging, maar kan je ook gewogen worden op de originele heksenwaag uit de zestiende eeuw. Als je niet te licht wordt bevonden (en dus geen heks bent), ontvang je een certificaat van weging!

 

Helemaal geweldig!!!!

Bizner is absoluut aan te bevelen!!!!

 

Anja

www.hetheksenketeltje.nl

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Anja: bedankt voor het delen van je ervaring.

 

Het heeft er de schijn van dat Bizner zich op dit moment zich zeer klantgericht opstelt om zo haar dienstverlening richting bedrijven verder te optimaliseren. Het siert hen dat men zich zo open en kwetsbaar opstelt en aangeeft dat er bepaalde zaken voor verbetering/verandering vatbaar zijn.

 

Wordt ongetwijfeld vervolgd ....

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand al alles binnen? Hoe bevalt het internet bankieren en dergelijke?

 

Misschien eerst even het hele onderwerp doorlezen voordat je reageert?

 

Na mijn afwijzing voor de 5000 euro krediet aanvraag als beginnend ondernemer en mijn protest hier tegen,omdat ik geen negatieve BKR registratie of andere betalingsachterstanden heb,heeft Bizner als volgt gereageerd:

 

Wow! :o

 

Errug netjes!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dit is natuurlijk een perfecte service, maar ik vraag me af hoe lang ze het volhouden om dit serviceniveau te blijven behouden. Ik heb nog nooit gehoord dat een reguliere bank een klacht op zo'n bijzonder klantvriendelijke wijze heeft afgehandeld, terwijl de reguliere banken natuurlijk bekend (zouden moeten) staan om hun persoonlijke dienstverlening en een internetbank toch gericht is op een veel onpersoonlijkere dienstverlening.

 

Ik vind het vervelend om dit kritisch te moeten blijven bekijken, maar het lijkt er meer op dat deze 'service' uit het marketingbudget van Bizner betaald wordt in plaats van (zoals gebruikelijk) uit het 'klantenservicebudget'.

 

Ik denk dat ik nog een jaartje wacht met het maken van de definitieve keuze over het al dan niet overstappen, dan heeft Bizner zich ook tot een wat professioneler niveau opgewerkt (met Ideal en andere betalingsvormen) en zullen we zien hoe klantgericht ze dan nog steeds zijn. Door dit soort lokkertjes laat ìk mij in ieder geval niet beïnvloeden.

Link naar reactie
  • 0

Dit is natuurlijk een perfecte service, maar ik vraag me af hoe lang ze het volhouden om dit serviceniveau te blijven behouden. Ik heb nog nooit gehoord dat een reguliere bank een klacht op zo'n bijzonder klantvriendelijke wijze heeft afgehandeld, terwijl de reguliere banken natuurlijk bekend (zouden moeten) staan om hun persoonlijke dienstverlening en een internetbank toch gericht is op een veel onpersoonlijkere dienstverlening.

 

Ik vind het vervelend om dit kritisch te moeten blijven bekijken, maar het lijkt er meer op dat deze 'service' uit het marketingbudget van Bizner betaald wordt in plaats van (zoals gebruikelijk) uit het 'klantenservicebudget'.

 

 

Dit hokjesgdenken is zooooo pre web 2.0 (social media, user generated content,etc.)

Anno 2007 is Marketingbudget=Klantenservicesbudget en Bizner heeft dat goed door. Het zou mij niets verbazen als er door Bizner een webcareteam wordt ingezet om reacties op oa. HL te monitoren. Goedgedaan Bizner!

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

We zullen zien. Zodra Bizner de eerste 5.000 zakelijke klanten binnen heeft gaat het marketingbudget omlaag en interesseert dat zogenaamde webcareteam zich totaal niet meer in de meningen van de Higherlevel gebruikers. Dan worden ze hetzelfde als de reguliere banken: arrogant.

 

Mark my words.

 

NB: Dit heeft helemaal niets te maken met hokjesdenken, web 2.0 en/of user generated content, maar alles met de wijze waarop ondernemingen groeien en zij hun marketingstrategie inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Allereerst complimenten betreffende de site!!!

 

Ik heb ook een opmerking over Bizner. Aangezien alles er goed uitzag op hun site en ook in veel opzichten voordelen heeft ten aanzien van andere banken wilde ik ook klant worden. Mijn bedrijf is gevestigd, sinds 1993, in Waalre (NB) Zelf woon ik in Belgie. om die reden kan ik dus geen klant worden. Voor een bank een vreemde regeling, daar de Rabobank ook in Belgie zit met een aantal dochterondernemingen. Een medewerker van Bizner deelde mij mee "dit is het beleid van de bank meer weet ik ook niet"en daar kan ik het dus mee doen. Een primitief beleid van een ondernemers bank denk ik. Ook in Belgie kunnen ze verhaal halen als er iets mis zou zijn. Erg jammer, maarja beleid van de bank!

 

Grtz. Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Hoi mede-HLers,

 

Lees zojuist dit artikel in de Financiële Telegraaf op het internet. In de laatste alinea trof ik een tekst aan die ook van toepassing zou kunnen zijn of worden Bizner:

 

In bijna elf jaar tijd slaagde New Century er in zich op te werken tot de tweede verstrekker van risicovolle leningen. Waar andere banken vaak leningen weigerden, was New Century wel bereid geld te verstrekken. Soms zelfs zonder enig onderzoek. Dat ging lange tijd goed, zo goed dat men het er flink van nam. Het bedrijf had het imago van hard werken en veel feesten. Bankiers keken soms wenkbrauwen fronsend naar de bedrijfscruises naar de Bahama’s of naar Barcelona.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi mede-HLers,

 

Lees zojuist dit artikel in de Financiële Telegraaf op het internet. In de laatste alinea trof ik een tekst aan die ook van toepassing zou kunnen zijn of worden Bizner:

 

In bijna elf jaar tijd slaagde New Century er in zich op te werken tot de tweede verstrekker van risicovolle leningen. Waar andere banken vaak leningen weigerden, was New Century wel bereid geld te verstrekken. Soms zelfs zonder enig onderzoek. Dat ging lange tijd goed, zo goed dat men het er flink van nam. Het bedrijf had het imago van hard werken en veel feesten. Bankiers keken soms wenkbrauwen fronsend naar de bedrijfscruises naar de Bahama’s of naar Barcelona.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

 

Waarom denk je dat ? Bizner is toch een spin-off van de Rabobank ? Dat is toch wel zo'n beetje de meest solide bank van heel de wereld ? Ik zie die nog niet zo snel gaan feesten in Acapulco...

 

Ik zou mij meer zorgen maken over al die leningverstekkers die roepen dat een BKR registratie en/of andere openstaande leningen geen bezwaar is.

 

Link naar reactie
  • 0

Excuses, ik hoorde vandaag de spot op de radio en gebruikte daarop de zoekfunctie van dit forum zo belandde ik hier :)

 

Ik dacht dat ik achterliep ;D

 

Ik ga eens even contacten met deze partij klinkt allemaal bijna te mooi voor woorden.

 

 

UPDATE

 

Ik heb een rekening aangevraagd

 

oww mooi, heykovak, zou jij je bevindingen willen delen met ons?,

 

Ik vond het overigens wel raar dat je eerst een rekening moet openen, voordat je kan uitzoeken of je zaken wil doen met de bank... maar het is echt zo...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb van mij ook alles binnen, 't ziet er allemaal goed uit. Geen enkel probleem gehad met het krediet en dergelijke, wel ging het een beetje fout met de Bizkey(s).

 

Normaliter is het slechts mogelijk om 1 Bizkey te krijgen, echter, mijn compagnon ontving de Bizkey op zijn prive adres (wat dus uiteraard niet de bedoeling was), nadat ik gebeld had bleek dat er ook een naar ons kantoor adres onderweg was, ze hadden het blijkbaar dubbel verzonden. Was nog wel even een gedoe om ze beide op de rekening werkend te krijgen, maar we mochten ze beiden houden, wat dan wel weer leuk is.

 

Het probleem met de Bizkeys was overigens snel en correct opgelost door Bizner, ik geloof dat als zoiets bij onze oude bank was gebeurd, dit absoluut niet op deze manier (en snelheid) was opgelost.

 

Tot op heden nog meer dan tevreden over Bizner :).

Link naar reactie
  • 0

Mijn bevindingen tot nu toe zijn top, had formulieren klaar liggen om ingevuld te worden maar zijn tussen een stapel papieren verdwenen waardoor ik ze niet direct heb opgestuurd.

 

Vandaar dat ik een mail heb ontvangen waarin stond dat ik nog mijn formulieren op moest sturen. Ik ben even goed gaan zoeken en heb ze direct opgestuurd. Paar dagen later gebeld om te vragen of alles goed aangekomen was maar de medewerker kon mij dit niet vertellen het was mogelijk dat het wat langer duurde omdat het via een antwoordnummer ging. En de systemen hadden wat kuren waardoor het misschien nog niet verwerkt was als ze al binnen waren.

 

Al met al was deze man uiterst vriendelijk en ik voelde mij in ieder geval op mijn gemak.

 

Nu net maar weer even gebeld of alles wel goed overgekomen is maar het is blijkbaar nog niet binnen, er is mij verzocht om opnieuw de contracten op te sturen. Mogelijk dat er wat mis is gegaan bij Bizner ivm de drukke start. Deze mevrouw handelde het probleem overigens ook weer uiterst netjes en professioneel af.

 

Dit is tot nu toe mijn ervaring en ik ga er van uit dat het allemaal goed zal verlopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De onderneming waar Ties over spreekt is ook bereikbaar, maar misschien niet zijn insteek met zijn antwoord. Wat ik van Ties weet is dat een vooroordeel hebben zeker niet zijn ding is. Als je nu dieper in het antwoord kijkt en de regels en handelswijze van de Rabobank kent snap je het wel.

 

Men denkt middels een andere marketing strategie en een potje, welke is bedoeld voor marketing, de negatieve rabo mensen toch als klant te krijgen. Ondanks dat vindt je in de emails die je terugkijgt, dus antwoorden, toch weer het rabo bloed.

 

Er is nog steeds geen bank met ondernemersbloed en zal er voorlopig ook niet komen.

 

Ondernemen is risico. Ook al is iemand een keer op zijn bek gegaan, dan moet hij wel weer de kans krijgen wanneer hij laat zien dat het anders kan. In nederland is dit zonder particulier VV niet mogelijk want we hebben tenslotte het BKR.

 

Bizner is de ondernemersbank maar wat is een ondernemer?. Noem nu eens vijf welvarende ondernemers (grote) op die volgens de theorie groot zijn geworden. Dus zonder geplofte BV's, negatief in welke zin dan ook.

 

Voorop gesteld zeg ik niet dat een bank risico kan nemen op blauwe ogen en een goed verhaal. Wel moet men de zaken anders bekijken. Als iemand failliet is geweest, maar daarna weer een bedrijf of bedrijven begint en in drie jaar gigantisch scoort, dan moet een bkr uit het verleden niet bekeken worden. Dit is op dit moment het enige dat telt. Het bkr. Verder kijkt men niet, ook bizner.

 

Voor wat betreft Ties; Wat hij aangeeft is dat de rabo straks weer lacht en een feestje kan bouwen want het gaat uiteindelijk om hun en niet ons ondernemers.

 

off-topic

Ties, sorry als ik het verkeerd verwoord heb!

Link naar reactie
  • 0

Het is goed dat Ties dit artikel aankaart maar ik kan&zal de inhoud daarvan verder zelf ook niet beoordelen terwijl Ties de ins en outs van die wereld misschien goed kent, tenminste daar ga ik nu wel vanuit.

 

De meesten onder ons en ik niet uitgezonderd zijn ook wel argwanend tenopzichte van zgn kapitalistische banken waar alles vooral om $$$ draait, nu bij deze bank dus zelfs "quick money".

 

Ik begrijp jullie boodschap wel "its quick money for them not for us".

 

Maar ik zie toch zeker ook wel de voordelen, spreek de toegevoegde waarde van deze Bizner bank voor ondernemers nu hier ten lande, ook gezien de 'wel nog jonge' reacties hier op het forum.

 

Ik kan alleen maar hopen voor iedere betrokkene dat ze dat slechte Rabo imago van zich af kunnen schudden cq houden.

 

Ik zou zeggen geef hun 'n kans om 't tegendeel te bewijzen!

Dus geen feestjes maar 'n win/win situatie voor alle partijen.

 

Verder zijn ze dat BKR gedoe hier bij ons verplicht toch !? ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Ties pakt een Amerikaanse bank die iets te makkelijk hypotheken verstrekt heeft en onderuit is gegaan aan een feestelijke groeicultuur; dat heeft niks met Bizner te maken. Is dan ook een flauwe verdachtmaking. Bizner doet precies wat je van een fast bank kan verwachten: klanten beoordelen volgens simpele snelle procedures. Val je buiten de criteria, dan mag je altijd naar een filiaal stappen om jouw geval eens goed te bespreken met iemand van de ABN-AMRO/ING die maar wat graag krediet verstrekken aan ondernemers die al een paar keer failliet zijn gegaan.

 

Niet dus.

 

Voor risico moet je niet bij een bank zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen en mede-HLers,

 

OK, als ook jij kritisch wordt, Jeroen, wordt het tijd om uit te leggen wat ik bedoelde met het citaat.

 

Ik geloof niet in "easy money" zelfs niet als het “duur” geld is dus hoge rentes en bijkomende kosten. Niet voor consumenten en niet voor ondernemers. Tenminste niet in de ontwikkelde landen zoals bij ons in West-Europa en Amerika. Easy money maakt mensen lui, luie consumenten en luie ondernemers. Als een dergelijke bank omvalt kan dit bovendien een domino-effect tot stand brengen want de basis van ons hele financiële systeem is vertrouwen. Dit is ook de reden dat de aandelenbeurzen zo heftig reageerden op het faillissement van New Century.

 

Overigens geloof ik wel in microkredieten in ontwikkelingslanden omdat daar ondernemers (daar vooral voor vrouwen) moeilijk krediet te krijgen is. Hoewel er steeds meer stemmen opgaan dat het ook daar luie ondernemers creëert.

 

Maar goed ik wil niet te kritisch zijn op Bizner, per slot van rekening zijn ze pas net begonnen. Ze kunnen alsnog bewijzen dat ondernemers moeten werken als ze geld willen lenen. Vond de woorden van Perry aan het begin van deze discussie mooi:

 

 

Goed initiatief en ziet er heel toegankelijk uit, maar laat een ieder alsjeblieft wel bezinnen voor ze beginnen, plaats desnoods je plan alhier, maar ga niet zomaar 5000 euo ophalen als je niet zeker weet dat je die binnen een jaar kunt terug betalen,mocht dat niet lukken neem je in ieder geval alleen nog jezelf in de maling ;D

 

Ondernemen is leuk, maar er moet wel geld gemaakt worden!

 

Perry

 

Onthoud ook deze regels:

- "there is no such thing as a free lunch in finance"

- "rendement en risico gaan hand in hand in de financiële wereld"

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Weet iemand of je als startende ondernemer echt zo makkelijk 50.000 kunt lenen als je verder een goede kredietwaardigheid hebt?

Want dat is volgens de site het enige wat ze controleren als je als startend ondernemer dat wilt lenen.

Link naar reactie
  • 0

Mmm krijg de reactie:

 

"Helaas hebben we technische problemen met de credit score. Hierdoor kunnen wij de kredietaanvraag op dit moment niet beoordelen. Wij proberen de technische problemen zo spoedig mogelijk op te lossen."

 

Navraag leert dat men niets kan zeggen over wanneer deze problemen zijn opgelost...

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Mmm krijg de reactie:

 

"Helaas hebben we technische problemen met de credit score. Hierdoor kunnen wij de kredietaanvraag op dit moment niet beoordelen. Wij proberen de technische problemen zo spoedig mogelijk op te lossen."

 

Navraag leert dat men niets kan zeggen over wanneer deze problemen zijn opgelost...

 

Wanneer kreeg je deze melding?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.