• 0

Export naar de VS met de nieuwe ISF-regels.

Vanaf 26 jan. j.l. zijn in de VS nieuwe importregels van kracht geworden, die zijn vastgelegd in z.g. ISF-regelingen. Doordat er slecht is gecommuniceerd, lijkt het alsof deze regelingen als "uit het niets" uit de lucht zijn komen vallen. Zelfs mijn transporteur werd erdoor verrast.

De VS-Overheid heeft de verantwoording voor juiste uitvoer van de regelingen, volledig bij de VS-importeurs gelegd. Maar om correct tewerk te gaan en de procedure te volgen, moet de buitenlandse exporteur wel je juiste gegevens binnen een kort tijdsbestek aanleveren. Indien dit niet gebeurt, kan de importeur worden beboet met bedragen van resp. 5000 of 10000 USD.

Ik (als exporteur) ben pas sinds februari j.l. op de hoogte gebracht van deze regeling, omdat mijn VS-klant er zelf ook niet van op de hoogte was. De VS-importeur heeft de mogelijkheid om op twee manieren met deze regeling om te gaan.

- Eenmalige import. Hierbij worden de formulieren dus per zending ingevuld en doorgegeven.

- Doorlopende import. Hierbij wordt dus een verklaring gemaakt die 1 jaar geldig is. Deze situatie heb ik nog niet in de praktijk ervaren, maar zal zeker gaan ontstaan. Ik weet dus nog niet welke gevolgen dit heeft op verdere aanlevering van gegevens e.d.

 

Ik geef deze gegevens via deze weg door aan mede HLers, die in dezelfde exportsituatie zitten, om misverstanden te voorkomen. Het is vervelend als je met je klant ergens over moet discuteren als je er helemaal geen enkel berichtgeving over hebt gehad. Bovendien kan et de goede verhoudingen verstoren en dat is zeker ongewenst.

 

Hier de VS-website waar alle informatie te vinden is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.