Ik heb een vraagje betreffende het borgstellingskrediet van de overheid.
De bank biedt mij een lening aan van 80k euro nu staat volgende de bank de staat garant voor 80%.
Prachtig natuurlijk maar nu is mijn vraag wat als de BV omvalt.....
Ik heb dan 20% van de 80k als verplichting aan de bank want de staat betaalt de ander 80%.....maar is het zo dat ik dan die 80% bij het rijk in het "rood"sta,met andere worden moet ik het alsnog terug betalen aan de staat?
Of heb ik alleen de pech dat de BV failliet is en ik 20% van de 80k moet betalen en is daarmee de kous af?
Kan iemand mij meer vertellen....ik heb het halve internet gehad en ik zie tegenstrijdige berichten.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
gberg
gberg
Beste medelezers...
Ik heb een vraagje betreffende het borgstellingskrediet van de overheid.
De bank biedt mij een lening aan van 80k euro nu staat volgende de bank de staat garant voor 80%.
Prachtig natuurlijk maar nu is mijn vraag wat als de BV omvalt.....
Ik heb dan 20% van de 80k als verplichting aan de bank want de staat betaalt de ander 80%.....maar is het zo dat ik dan die 80% bij het rijk in het "rood"sta,met andere worden moet ik het alsnog terug betalen aan de staat?
Of heb ik alleen de pech dat de BV failliet is en ik 20% van de 80k moet betalen en is daarmee de kous af?
Kan iemand mij meer vertellen....ik heb het halve internet gehad en ik zie tegenstrijdige berichten.
Met vriendelijke groet,
Ger
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25688-borgstellingskrediet-schuld-kwijtgescholden-of-schuld-bij-de-staat/Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag