• 0

Is Boxbe.com een aanwinst?

In de tijd voor de goede spamfilters heb ik mij wel eens afgevraagd wat de toekomst was van email (nieuwsbrief). Inmiddels is er veel veranderd, heb je goede nieuwsbrief systemen en spamfilters en is de Mailbox SPAM goed onder controle.

 

Ik heb echter altijd gedacht dat ook bij mail een soort "social netwerk" zou moeten zijn. Wie mag jou mailsturen en wie moet er eerst een verzoek indienen.

 

Ik krijg nu verzoeken om deel te nemen aan onderstaand initiatief, dat beloofd dit te realiseren. Mijn vragen an jullie:

- Speekt het pricipe aan? Een social network voor je IN box?

- Is er (nog) wel behoefte aan dergelijke functionaliteit?

- Is Boxbe de club die dit allemaal waar gaat maken?

 

Ik hoor gaar jullie mening.

 

Groeten,

Nils

 

http://www.boxbe.com/

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie het voordeel niet. Ik zie een soort spamfilter met instelbare niveau's en auto whitelisting. Allemaal zaken die al bestaan. Een goed control panel bij de partij die je e-mail host kan dit eenvoudig. Wil je 100% zeker zijn dat je geen belangrijke mail mist dan moet je toch elke mail controleren.

 

Verder moet de verzender blijkbaar een akkoord geven om als contact toegevoegd te worden. Doet een potentiële klant dit ook? Het probleem verplaatsen naar de verzender sta ik niet echt achter, gewoon zelf de controle houden lijkt me eenvoudiger.

 

Iets meer technisch: Een standaard spamfilter geeft iets als dit mee in een mail:

X-Spam-Status:    Yes, score=15.5 required=3.0

Wat zie je? De score die het spamfilter gegeven heeft: 15.5 en wat het niveau is waarop iets als spam wordt gezien (de slider in boxbe). 15.5 > 3.0 dus is spam. Dit wordt in een aparte map geplaatst en die kan je dus 1x per week checken en legen.

 

Mensen goedkeuren kan op verschillende manieren, het meest voorkomende spamfilter: http://wiki.apache.org/spamassassin/ManualWhitelist Dit kan o.a. alle adressen waar je een mail naartoe stuurt goedkeuren, of bijvoorbeeld je complete bedrijf via LDAP. Dan is de lijst altijd up-to-date met je echte contacten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Een paar jaar (5 of langer) geleden waren er wel meer van dit soort systemen. Stuurde je iemand een email, dan kreeg je een bericht terug dat die persoon jouw emailadres eerst moest goedkeuren, een eenmalige actie, daarna kon je ongestoord met hem emailen.

 

Ik heb het nooit gebruikt maar op zich was dat wel handig. Ik krijg zelden nog dit soort meldingen dus ik vermoed dat die systemen minder populair zijn nu.

 

Nu filtert gmail 99.9% van mijn spam weg (ook voor niet-gmail adressen!) voor ik die zie dus ik heb geen behoefte aan een Boxbe systeem.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Iets als Auto Whitelisting lijkt me toch wel een aanwinst. Maar dan wel aangeboden door mijn mailprovider (Gmail)

 

Google Wave maakt ook gebruik van "vrienden". Alohoewel we maar weinig horen over Wave, vind ik een soort "vrienden lijst" bij mijn Email applicatie wel een aanwinst. Vooral omdat mijn "vrienden" zelf hun contactgegevens kunnen bijhouden. DAt is prettig als je veel startende ondernemers onder je vrienden hebt (die nogal eens van bedrijfsnaam of adres veranderen).

 

Boxbe gaat het misschien (nog) niet worden, maar ik verwacht nog wel iets op dat gebied.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Gmail kan dat toch al door simpelweg automatisch elke verzonden mail bij je contactpersonen toe te voegen?

 

Ik geloof zeker wel in de optimalisering van werken met e-mail maar het voordeel van de beschreven tool zie ik niet direct.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.