• 0

Bijverdienen webshop

Hallo,

 

ik ben nieuw hier en heb een aantal vragen.

 

Sinds kort koop ik via een aantal sites producten uit China. Deze verkoop

ik vervolgens weer door op marktplaats, ebay etc. De laatste tijd verdien ik hier

dusdanig aan dat ik dit niet meer kan verantwoorden als een 'kleine' bijverdienste.

 

Ik besteed per week misschien 15 uur hieraan waardoor ik dus niet een éénmanszaak kan starten. Als ik het

goed heb voldoe ik niet aan de urencriterium? Ik heb het één en ander online gelezen over wat ik nu wel kan doen.

 

Klopt het dat ik een btw nummer moet aanvragen om alsnog omzetbelasting te betalen? Moet ik de winst als bijverdienste aangeven op mijn aangifte?

 

Graag reactie en bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan wel een eenmanszaak starten, het is niet zo dat het niet mag als je wat minder werkt. De urencriterium is bedoelt voor zelfstandigenaftrek, zeg maar belastingbesparing voor de harde werkers, meer niet.

 

Je moet inderdaad aanmelden bij kvk, krijg dan vanzelf btw nummer en moet dan inderdaad omzetbelasting betalen. Je kan de winst als bijverdienste aangeven maar je kan ook aangifte als zelfstandig ondernemer doen, van wat ik begreep bepaalt de belastingdienst dat voor je.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt zeker wel een eenmanszaak starten, maar voldoet wellicht niet aan de eisen voor de zelfstandigenaftrek. Je zult inderdaad een BTW-nummer moeten aanvragen en de winst moet je opgeven bij je IB-aangifte. Het is afhankelijk van het soort IB-aangifte dat je moet doen waar je deze gegevens zult moeten invullen.

 

Succes!

 

EDIT: Sandra was me voor ;)

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.