Jouw mening over dit forum?

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Zo nu en dan worden er op- en aanmerkingen, suggesties, commentaren e.d. geplaatst over dit forum. Daar waar relevant en interessant en (technisch) haalbaar wordt mede door jullie commentaren het forum bijgesteld.

 

Maar uiteraard ben ik ook nieuwsgierig naar jou als deelnemer. Wat bereik jij met dit forum?

Ook ben ik nieuwsgierig naar "wat wens je 'anders' in dit forum?".

Om daar inzicht in de krijgen, wordt gedurende 3 weken elke dag een vraag gesteld en/of stelling geplaatst. Ook hier geldt uiteraard dat, daar waar mogelijk, er ook daadwerkelijk iets met de antwoorden gedaan wordt.

 

Heb je zelf een opmerking/vraag m.b.t. dit forum, dan staat het je uiteraard vrij om die vraag te stellen en ter discussie te stellen aan anderen.

 

Alvast dank voor je medewerking !

 

En de eerste vraag is:

 

Op welke manier maakt dit forum het ondernemen voor je makkelijker?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Op welke manier maakt dit forum het ondernemen voor je makkelijker?

Het biedt mij vooral meer zekerheid. Ik regel bijvoorbeeld mijn eigen belastingzaken, maar ben absoluut geen expert op dat gebied. Soms heb je wel eens vragen die je met de informatie op internet niet voldoende kunt beantwoorden. Dan kan een reactie van Joost ( ;) ) heel erg waardevol zijn.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Op welke manier maakt dit forum het ondernemen voor je makkelijker?

Soms heb je een idee of een oplossing in gedachte maar twijfel je of het het beste is, je kunt dan eenvoudig via de zoekfunctie of een nieuwe topic tips en andere ideeen vinden. Overigens kom ik ook vaak via google op dit forum als ik ergens wat over zoek. ;)

 

Ook casussen die totaal niet aansluiten op je eigen zaak kunnen je toch op ideeen brengen. Ook leer je van andermans topics, problemen die zij hebben gehad krijg je daardoor wellicht niet omdat je wat meer voorbereid bent het te voorkomen zeg maar. Als iemand 'n fout heeft gemaakt en daar toevallig 'n topic over start zal je zelf toch minder snel dezelfde fout maken....

Link naar reactie

Op welke manier maakt dit forum het ondernemen voor je makkelijker?

 

In willekeurige volgorde, en verschillende punten overlappend:

 

[*]ideeverzameling: als ik iets voorbij zie komen wat ik zelf ergens toe kan passen, zet ik het in mijn mindmap.

[*]studie: er wordt over allerlei zaken gediscussieerd. Door de discussies te volgen, absorbeer je de kennis van de deelnemers, over alle mogelijke onderwerpen, en kun je je na verloop van tijd algemeen expert ondernemen noemen.

[*]best-and-worse practices: je kunt leren van de fouten en voorbeelden van anderen.

[*]een netwerk/klankbord van minder en meer ervaren ondernemers dat een antwoord op veel vragen heeft. Heel makkelijk te benaderen, en daardoor bijzonder effectief in het helpen snel concreter maken van je plannen. Je kunt zelf weken en maanden over een probleem tobben, of het in een paar dagen duidelijk krijgen door op higherlevel een vraag te stellen.

 

 

Stel je dit forum voor als een ruimte waar je 24/7/365 naar toe kan gaan, waar altijd vele mensen praten over het ding dat jou zo interesseert: ondernemen, waar je alleen al door het luisteren naar de gesprekken heel veel opsteekt, en je ook nog eens elke vraag die je wilt over jou zo geliefde onderwerp kan stellen en dan in de meeste gevallen een correct, duidelijk antwoord krijgt van meerdere personen.

 

Hoe kan dit je onderneming nu niet helpen?

 

Een betere vraag is misschien: hoe helpt higherlevel je niet bij je onderneming?

 

Link naar reactie

Op welke manier maakt dit forum het ondernemen voor je makkelijker?

 

Gedeelde smart is halve smart, en gedeelde vreugde is dubbele vreugde. Met je HL medeondernemers heb je dus alleen al aan het 'YES!' en 'Aargh' draadje dubbel voordeel :).

 

 

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Ik vind het een leuk forum waar mensen aardig zijn naar elkaar (over het algemeen). Geen FOK ofzo waar meestal binnen de kortste keren ruzie is. ;)

 

Ik doe de admin zelf, en haal veel tips uit dit forum. Zo heb ik al aardig wat extra in mindering van de winst kunnen halen. Vanwege dit forum doe ik de loonaangifte zelf, en kost dat geen 60 euro per maand meer voor iets dat mij nu 5 minuten per maand kost. En zo nog veeel meer tips. Bovendien vind ik het mateloos interessant.

 

Ook heel leuk om de verhalen en ervaringen van andere mensen te lezen.

 

Groet,

Phiebe

 

 

Link naar reactie

Het gaat toch over 'jouw mening over dit forum', dus ook maar iets dat ik mis in het forum.

 

Dat is één sticky off topic-topic per forum voor discussie over het onderwerp van het forum zonder dat je off topic kunt gaan. In de topics zelf moet het echt over het topic gaan, en kun je lastig afdwalen. Als mensen dat toch willen, kunnen ze nu nergens terecht, dan zouden ze verder in dat sticky topic kunnen discussieren.

 

Ik zit veel te lezen in Administratie & Verzekeringen. En ook, soms heb je gewoon een klein vraagje, waar je niet meteen een heel topic voor zou willen openen. Dat zou daar ook goed passen. Ik bedoel hiermee niet te zeggen dat het een babbeltopic moet worden ofzo hoor ;)

Link naar reactie

Ik vind het zeer interessant om de reacties van gevorderde ondernemers te zien en daar zelf wat van te leren.

Op welke manier maakt dit forum het ondernemen voor je makkelijker?

 

Ik maak met dit forum nieuwe zaken relaties en connecties en wat mij ook werk oplevert. Verder vind ik het ook zeer leuk om mijn kennis met anderen te delen op dit forum en de kennis van andere te lezen natuurlijk!

 

 

Link naar reactie

Dat is één sticky off topic-topic per forum voor discussie over het onderwerp van het forum zonder dat je off topic kunt gaan.

 

Ik ben je even kwijt. Je wilt in elk board een off topic sticky waarin je niet off topic mag gaan ???

 

Ik denk dat hij een topic bedoeld per board waar je kleine vragen kan posten die het niet waard zijn om een heel nieuw topic voor te openen/omhoog te kicken.

Link naar reactie

Ik vind dit forum vooral een mooi medium waar ik andere inzichten krijg in bepaalde onderwerpen.

 

Ik kom alleen in aanraking met ondernemers uit hetzelfde vakgebied, waar een hoop ego's rond lopen en men elkaar eigenlijk niet of nauwelijks wil helpen, uiteraard zijn er wel uitzonderingen, maar het is schaars.

 

Dit forum is uniek in zijn vorm waar ondernemers uit diverse brnaches samen komen en elkaar willen helpen.

 

Dat is ook de reden waarom ik mijn leveranciers altijd als eerste hier zoek, een soort kleine beloning voor de inzet.

Link naar reactie

ik onderschrijf het lijstje van XiaoDi met als toevoeging dat het ook een leuk en nuttig tijdverdrijf is en bovenal naar mijn mening ook gewoon gezellig.

 

vooral het 'belangeloos delen' is een zeer positief punt.

Ik leer hier elke dag weer wat nieuws. :)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Rapportje? Geef een onderzoeksbureau die opdracht en je ontvangt een dik document. Voordeel is wel dat ik dit met dit mooie weer "gewoon" op een strandstoel kan lezen 8)

 

De uitkomsten zijn met name voor intern gebruik. Dat wil zeggen de finanier EcZa, die nu op papier heeft staan dat HL een kwalitatief goed forum is. Dat het forum binnen ondenemersland zeer gewaardeerd wordt.

Op WorldWideWeb staan we in de top 3 van Nederland (zowel in verhouding tot de statische als dynamische ondernemersportals). Maar ook is er een vergelijking gemaakt met soortgelijke buitenlandse fora. Gezien de uitkomsten daarvan zijn we nagenoeg inernationaal uniek.

 

Daarnaast is het rapport ook intern bedoeld voor het admin-deel van HL. Zodat we (moderatoren) achter de schermen de conclusies kunnen uitdiepen. Dat wat we al doen, kan welicht nóg beter (zowel technisch als inhoudelijk). De relevante aanbevelingen uit het rapport zullen wij mods oppakken en uitwerken. Om zodoende een HL voor de toekomst te creëren én te modereren die interessant is en blijft voor ondernemers. DIt geldt uiteraard ook voor de relevante feedback die we op de vragen hier op HL ontvangen hebben.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Op WorldWideWeb staan we in de top 3 van Nederland (zowel in verhouding tot de statische als dynamische ondernemersportals). Maar ook is er een vergelijking gemaakt met soortgelijke buitenlandse fora. Gezien de uitkomsten daarvan zijn we nagenoeg inernationaal uniek.

 

Voornamelijk dit deel vind ik interessant, welke andere sites zijn er?

 

Misschien een executive summary van een paar pagina's plaatsen voor de geinteresseerden, en als dank voor de bijdrage aan de enquete?

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Samenvatting zal ik maken en volgende week plaatsen.

 

Niet alleen als dank aan degenen die energie en input geleverd hebben aan de enquete, maar óók als dank en ter info aan allen die deelnemen aan dit forum. Immers, zonder hen geen forum ;)

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Erg goed forum voor ondernemers en startende ondernemers!

 

Ik heb een vraag die ik graag wil stellen maar daarvoor moet je eerst 10 berichten plaatsen. Dat vind ik persoonlijk een nadeel. Juist door een topic te openen ontdek je direct de meerwaarde van een forum.

 

Maar...ik zal hier zeker blijven komen. Erg handige site!

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie

Ik heb een vraag die ik graag wil stellen maar daarvoor moet je eerst 10 berichten plaatsen. Dat vind ik persoonlijk een nadeel. Juist door een topic te openen ontdek je direct de meerwaarde van een forum.

 

 

HL draait op 'halen en brengen'. Daarom is de postcount ingevoerd, om te voorkomen dat mensen hier met maar 1 reden komen, advies vragen over hun website en daarna weer verdwijnen. We vragen dus enige serieuze commitment.

 

Groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.