Dit forum moet....

Aanbevolen berichten

Moet niet, mag wel ;D

 

Maar op het moment werkt het prettig en van een andere kleurstelling of leuke frivole lijntjes ga ik niet gelukkiger worden. :-\

 

Dus tja, als iemand een idee heeft om het forum met een redesign gebruiksvriendelijker te maken, ga je gang. Maar verwacht veel kritiek. ;D

 

Succes

Link naar reactie

Ik vind het goed en overzichtelijk....

Niets aan veranderen dus.....

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie

Aan het design zal ik ook niks wijzigen. Het is overzichtelijk, ik vind de site niet mooi maar het werkt wel goed en daar draait het toch om. Ik heb liever een iets minder mooie site dan een niet goed werkende site ;-)

 

Wat ik wel vervelend vind is dat de optie "Bericht bij reacties" niet standaard aanstaat. Ik vergeet het dan. Ik reageer niet in een topic wat ik niks aan vind dus ik wil ook standaard notificaties krijgen. In mijn ogen kun je dus beter deze optie standaard aan zetten en de mensen laten kiezen om deze optie uit te zetten!

Link naar reactie

Het design van hl.nl is misschien niet mooi maar dat hoeft ook niet. Het geheel is overzichtelijk en neutraal en dat is eigenlijk het beste wat je kan hebben voor een forum als dit.

Het gaat hier immers niet om het uiterlijk maar om de inhoud en zolang dat die zo goed is als nu is alles dik in orde.

Link naar reactie

Het moet we'll 'n discussie blijven, dus: ja, handig, overzichtelijk en mooi kunnen wel degelijk gecombineerd worden.

 

Higherlevel heeft een enorme bak aan boeiende (nieuwe) informatie, die nu verborgen blijft. Denk bijvoorbeeld aan Gebruikersprofielen, Connections e.d.. Veel mensen weten bijv niet dat er een homepage bestaat - ze zien alleen t forum overzicht. Het minst overzichtelijke en duidelijke deel van HL.

 

Dat kan je verbeteren met beter design. Usability kan ook beter.

 

Dus ik ben erg blij dat iedereen zo content is met HL, maar er is plenty ruimte voor verbetering.

Link naar reactie

Welk forum hebben we het nu over? Higherlevel.nl of zibb of evd of 1 van de andere partner fora? Elk heeft zijn eigen uiterlijk.

En wat wordt verstaan onder design, uiterlijk? Of hebben we het over functionaliteit. Of gebruikersgemak?

 

Voor wat betreft uiterlijk van HL: niets aan doen.

Functionaliteit: De extra's (artikelen, colums) beter toegankelijk maken, maar daar waren al plannen voor meen ik.

Gebruikersgemak: Makkelijker quotes maken zeker wanneer je meerdere quotes in 1 bericht wilt gebruiken waarbij je wilt aangeven van wie die quote was.

 

 

Link naar reactie

Het moet we'll 'n discussie blijven, dus: ja, handig, overzichtelijk en mooi kunnen wel degelijk gecombineerd worden.

 

Higherlevel heeft een enorme bak aan boeiende (nieuwe) informatie, die nu verborgen blijft. Denk bijvoorbeeld aan Gebruikersprofielen, Connections e.d.. Veel mensen weten bijv niet dat er een homepage bestaat - ze zien alleen t forum overzicht. Het minst overzichtelijke en duidelijke deel van HL.

 

Dat kan je verbeteren met beter design. Usability kan ook beter.

 

Dus ik ben erg blij dat iedereen zo content is met HL, maar er is plenty ruimte voor verbetering.

Bij design denk ik aan de lay-out, niet aan de usability. Qua functionaliteit zou het handig zijn als de columns en artikelenbank ook gebruikt worden als je de zoekfunctie gebruikt.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Deze poll en discussie daarover gaat inderdaad over het design.

 

Uiteraard is het, naast design, nóg interessanter om te weten

 

Wat mis je op het forum?

EN

Wat wil je aan dit forum verbeterd zien?

 

Heb je naast het design daar ook een mening en/of idee over?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Higherlevel heeft een enorme bak aan boeiende (nieuwe) informatie, die nu verborgen blijft. Denk bijvoorbeeld aan Gebruikersprofielen, Connections e.d.. Veel mensen weten bijv niet dat er een homepage bestaat - ze zien alleen t forum overzicht. Het minst overzichtelijke en duidelijke deel van HL.

 

Dat kan je verbeteren met beter design. Usability kan ook beter.

 

Yep, kan je verbeteren met design.

 

Maar ik weet niet of het gebrek aan gebruik van al die features een designprobleem is. Mijn mobiele telefoon heeft talloze features die ik niet gebruik, evenals mijn pc, mijn tv en mijn stereo. Draai het nou eens om en volg het gebruik, want misschien zitten daar belangrijker aanwijzingen in voor verbetering dan in het feature-pallet.

 

De belangrijkste functie van een forum is het kletsaanbod. Dat heeft zowel een functionele als een sociale dimensie. Me dunkt dat als je eens gaat graven in de conversaties (wie praat mee, wie niet, waarover, wanneer, hoe) en analyses maakt op basis van patronen (nodig eens een student massacommunicatie uit om wat nieuwe analysetools te testen) om de bevindingen te koppelen aan het doel van dit forum, dat je dan ineens ideeen krijgt over nuttige nieuwe features, beter design en vooral beter beheer. Mij valt bv op dat het kopregelbeheer een stuk minder strak is, met als gevolg dat de diepte van de topics minder wordt. Maar ik kan me vergissen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

De navigatie kan duidelijker.

 

Ik zag na een paar weken pas dat er een onderdeel columns was, een paar weken daarna dat er een artikelenbank is, en ik moet nog een paar weken wachten voordat ik zie dat er nog wel meer dingen zijn die ik nu nog niet zie.

 

Zoveel navigatieitems zijn er niet, dus ik zou ze gewoon allemaal altijd zichtbaar maken.

 

Verder wil ik bij de columns, artikelenbank etc, graag de keuze hebben om meer te zien (50/100), zodat ik kan scannen.

 

(Je moet trouwens nogal bedreven zijn met de muis om nu bijvoorbeeld naar extra te gaan en dan de muis in de goede regio te houden zodat je op bijvoorbeeld columns kunt klikken)

 

 

EDIT: de forumindeling is ook counterintuitief. Voorbeeld: wat nu "home" is, is geen home, maar een overzicht van de laatste berichten. Op geen enkele manier is dit voor een eerste bezoeker logisch, en hij (ik) zal zich afvragen: wat is higherlevel, een forum? iets heel veels + forum?

 

HOME hoort een introductie van higherlevel te zijn met een overzicht van de activiteiten, of je hernoemt "forum" naar "home"

 

Wat is nu de relatie tussen de onderdelen, vroeg ik me af: er is een "forum," en, los daarvan, is er een "home," waar je naar ik aannam andere activiteiten zag. Op geen enkele manier ging ik er vanuit dat home een andere manier was om forum te bekijken.

 

Zoals het forum er nu uitziet moet je landingspagina, ipv higherlevel.nl, higherlevel.nl/forum worden, omdat "forum" meer op een standaard "home" lijkt.

Link naar reactie

@John Kode : Helemaal mee eens ! Tabjes down stairs !

 

En is het mogelijk, dat wanneer iemand een bericht aan het typen is op een bepaald topic, dat je bij zijn avatar bijvooorbeeld een bewegend pennetje ziet (a la skype) ?

 

Zo weet je dan ook dat die persoon nog actief is op het forum, bezig is met een antwoord (of vraag natuurlijk).

Soms stellen mensen een vraag en op het antwoord een wedervraag, zien (zogenaamd) dat de persoon nog actief is, maar krijgen geen antwoord meer. Die persoon is nl al naar bed, maar staat nog een bepaalde tijd met zijn avatar als on-line.

 

Frustrerend wanneer je daadwerkelijk op een antwoord zit te wachten. Met zo'n bewegend pennetje weet je iig of hij/zij nog aan het typen/actief is.

 

 

Link naar reactie

Zo weet je dan ook dat die persoon nog actief is op het forum, bezig is met een antwoord (of vraag natuurlijk).

Soms stellen mensen een vraag en op het antwoord een wedervraag, zien (zogenaamd) dat de persoon nog actief is, maar krijgen geen antwoord meer. Die persoon is nl al naar bed, maar staat nog een bepaalde tijd met zijn avatar als on-line.

 

In de avatars op de voorpagina zit een naijleffect, het groen oplichtende "online"-icoontje onder ieders naam op het forum heeft dat naijleffect niet: is die donkerrood, dan is men weg van het forum.

 

Overigens denk je nu wel erg in chatbox-termen: er hóeft toch niet direct een reactie te komen, live alsof het een chatbox is. Dit is een forum, waarbij pas de volgende dag een weloverwogen reactie ook prima is toch?

 

(Bijhouden of iemand aan het typen is, is in een applicatie goed te doen maar is standaard op internet lastig (tenzij HL een Wave o.i.d. wordt, maar dat duurt nog wel even :)))

Link naar reactie

Als we dan toch bezig zijn: wat te denken van een melding als je een reactie plaatst terwijl er tussen het starten van het schrijven daarvan en moment dat je op de verzendknop drukt een nieuwe reactie is verschenen. Dan kun je wellicht je reactie nog even aanpassen voor je hem daadwerkelijk plaatst.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie

ik zie bij ander fora wel vaak de gebruikers die de pagina lezen aan de onderzijde,

en als ze een reactie aan het typen zijn wordt deze cursief. (IPB software)

 

in de homepagina zie je dan ook onderin wie er aanwezig zijn,

als je daar dan klikt zie het overzicht en wie waar is, best wel eens handig, maar wat mijzelf betreft heb ik dat niet nodig.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

@Bas: Leden online vind je hier met profielfoto op de homepage (grappige functionaliteit). Het aantal geregistreerde leden en gasten (statistieken) staat op de forumpagina. Je weet toch niet in welk topic gebruikers een reactie schrijven en deze functionaliteit moet maar net ondersteund worden door de forum software...

 

Met z'n allen worden we hier niet zoveel wijzer van, maar ik vind de zwarte balken en knoppen nogal 'zwaar'. De keuze voor een rechthoekige vormgeving is ook niet helemaal van deze tijd, maar ronde hoeken implementeren is slechts een kwestie van flink wat werk en voorkeur voor een dergelijke vormgeving.

 

Tekstueel vind ik bewerken en citeren fraaier dan bewerk en citeer, maar ook dat is vast subjectief (technische achtergrond o.b.v. breedte van knoppen).

 

De partners (en hun duurbetaalde medewerkers) voegen actief (of ogenschijnlijk voor een gemiddelde bezoeker) maar weinig toe, die zouden wat mij betreft met een logo in grijstinten onderaan de pagina's vermeld mogen worden. Met een roll-over in kleur.

 

Profielfoto's of aliassen naast berichten zouden ook bij aanmelding van grijstint naar kleur kunnen veranderen, een enorme vereenvouding en verbetering t.o.v. de technische groene en rode blokjes. Dan blijft er gelijk weer meer ruimte voor private messages, chats of (een lijst met) andere social media icon(s) over. Jeroen?

 

Toevoeging zou een weergave van nieuwe leden-profielen kunnen zijn in de sociale media gedachte (voorstelronde).

 

RSS feeds worden tegenwoordig ook met een ander icoon aangegeven.

 

Tenslotte (last but not least): kleurcoderingen ontbreken in het geheel. Weergave van de verschillende statussen of forumonderdelen en functies op Higherlevel zouden met een andere kleur vormgegeven kunnen worden, zodat e.e.a. wat duidelijker en fleuriger wordt. Dan kunnen de columns of artikelen en weblog bijvoorbeeld een eigen kleurenpalet krijgen met de extra aandacht die ze in deze tijd zouden moeten verdienen. De huidige vormgeving is saai, maar doeltreffend. Een bezoek aan Higherlevel zou voor mij wat speelser mogen overkomen. Verder ben ik tevreden bezoeker. Eén gek kan meer verzinnen dan duizend wijzen kunnen oplossen.

 

Een drempel en template voor naamvragers is een persoonlijke wens. Het template wat vinden jullie van mijn X zou zomaar overgenomen kunnen worden. Nieuwe bezoekers ontbreekt het aan prioriteit of fatsoen om te bedanken voor reacties.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Als we dan toch bezig zijn: wat te denken van een melding als je een reactie plaatst terwijl er tussen het starten van het schrijven daarvan en moment dat je op de verzendknop drukt een nieuwe reactie is verschenen. Dan kun je wellicht je reactie nog even aanpassen voor je hem daadwerkelijk plaatst.

Ik los dat op door altijd eerst "Bekijk preview" te doen en dan zie ik in de samenvatting onder mijn bericht of er intussen een nieuwe reactie is geplaatst. Niet 100% waterdicht, maar wel nagenoeg ...

Link naar reactie

Hallo,

 

Ik vind het layout goed en overzichtelijk en lekker duidelijk!

 

De kleuren komen goed overeen en de startpagina vind ik zelf ook wel fijn, je ziet eigenlijk alles in een klein overzicht wat er allemaal gebeurd op Higherlevel.

 

Dus mijn antwoord is: Nee!

 

Met vriendelijke groet,

Nick van Beers

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.