Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Mk1driver

Opvraag na definitieve aanslag

Recommended Posts

Hallo mensen,

Hoe zit het als je na een definitieve aanslag inkomstenbelasting 2006 en 2007 alsnog om de kilometerregistratie van je lease auto in 2006 en 2007 wordt gevraagd. Er is volgens mij geen sprake van nieuwe feiten want die beide jaren heb ik opgegeven over een leaseauto van de zaak te beschikken met geen prive gebruik. Men heeft de registratie van 2008 en 2009 opgevraagd en daar wordt naar mijn mening aan getwijfeld aangezien ik daar nog geen uitsluitsel over ontvangen heb, enkel de vraag over 2006 en 2007. Hoe sterk sta je als je een definitieve aanslag hebt gehad?

Groet

Lijkt me geen ondernemersvraag, maar toch.

De belastingdienst mag in beginsel uitgaan van de juistheid van de gegevens in de aangifte. Dus als jij invult dat je niet privé hebt gereden, dan heb je niet privé gereden. Blijkt later dat dat niet zo was, dan heeft de belastingdienst dus een nieuw feit, tenzij uit andere gegevens die bij de belastingdienst bekend waren of waarmee ze bekend hadden kunnen zijn blijkt dat je wel privé hebt gereden.

Maar ik neem aan dat je rittenregistratie klopt, want anders was het niet zo slim om geen privégebruik aan te geven. Kan je op een navordering met flinke boete komen te staan.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Lijkt me geen ondernemersvraag, maar toch.

klopt en om die reden een slotje op het topic. HL is immers een ondernemersforum.

groet

joost

HL admin

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

• Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

• Who's Online

Er zijn 0 leden online en 82 gasten

There are no registered users currently online

(See full list)    
  • Ondernemersplein

EN

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept