• 0

Bijtelling over auto huren in het buitenland en alleen daar zakelijk rijden?

Google en de belastingdienst is eenduidig; het maakt niet uit hoe of waar de auto wordt gefinancierd. Short-lease, long-rent, lease-bak uit Belgie, operationele lease, financiele lease... auto is auto en meer dan 500km prive betekent gewoon bijtelling.

 

Maar hoe zit het met een auto in het buitenland huren voor zakelijk gebruik? Daar vind ik niks over.

 

Voor zaken ben ik drie maanden in Greater London geweest, waar ik ter plekke een auto heb gehuurd voor woon/werkverkeer. Engels kenteken, betaald in Britse ponden en de kilometeradministratie is 'gesloten' ... de auto is namelijk het eiland niet af geweest (...) en "dus" alleen zakelijk gebruikt. Gaat deze vlieger op?

 

Ik vloog regelmatig in het weekend terug naar NL, waarbij ik de Britse bolide in London liet staan en in Nederland gewoon mijn prive auto reed.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aksel, deze auto moet je op één hoop gooien met de andere auto's die je in hetzelfde kalenderjaar hebt gereden. Blijf je met alle auto's in totaal beneden de 501 privé-km, dan hoe je voor geen enkele auto bij te tellen. Maar stel je hebt het hele jaar geen privé-km gereden, maar maakt op 31 december van dat jaar een privé-rit van 501 km, dan heb je voor alle auto's bijtelling naar gelang de periode dat ze je in dat jaar ter beschikking stonden.

 

 

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

En bovendien, dat de auto Engeland niet af komt, betekent niet dat je er niet privé mee hebt gereden. Dat kan namelijk ook prima in Engeland...

 

Maar de auto had geen trekhaak en ik had geen caravan ;-)

 

En serieus; welke cataloguswaarde reken ik voor die auto? Precies hetzelfde type opzoeken in Nederland (leuk, het was een Vauxhall), of achterhalen wat deze in Engeland nieuw zou kosten?

Link naar reactie
  • 1

Als ik het goed begrijp heb je met de auto in Londen uitsluitend zakelijke kilometers verreden en kun je dit aantonen met een sluitende kilometeradministratie.

 

Privé kilometers heb je in Nederland gereden met je privé auto (die dus niet op de zaak staat).

 

Als dit de situatie is, heb je geen bijtelling.

 

Als je onderneming - gelijktijdig met de Londense huurauto - een andere auto ter beschikking heeft gesteld en je met die auto meer dan 500 km privé hebt gereden, heb je nog steeds geen bijtelling voor de Londense auto. Wel over die andere auto uiteraard.

 

Je komt pas aan een bijtelling toe als je onderneming verschillende auto's volgtijdelijk aan je ter beschikking stelde (waaronder de Londense huurauto) en je met die auto's tesamen meer dan 500 km privé hebt gereden. In dat geval heb je een bijtelling over alle auto's gedurende de periode dat ze aan je ter beschikking waren gesteld.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.