• 0

afwijzing project

Mijn project heb ik aangemeld bij een subsidieloket vanuit economische zaken. De naam wil ik in dit stadium nog niet noemen.

Nu is het project afgewezen met als reden dat de intaker het concept niet goed begreep en omdat het bedrijf nog niet helemaal uitgekristaliseerd is. Ik vond het absurt dat juist de subsidie is voor starters en juist moet ondersteunen in opstart om het uit te kristaliseren. Het innovatieve aan het concept is ook lastig te snappen en heb aangeboden een demo te verzorgen. De account manager van het "loket" weigert echter het project op te nemen.

Zijn argumentatie vind ik absurt en ik ben best wel boos omdat ik hier gigantisch veel uren in gestopt heb. Wie weet hoe ik hiermee om moet gaan door middel van een second opini of iets dergelijks?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Nu is het project afgewezen met als reden dat de intaker het concept niet goed begreep en omdat het bedrijf nog niet helemaal uitgekristaliseerd is.

 

Dat is altijd een probleem. Als de lokettist het niet snapt, moet je er van uitgaan dat jij het niet goed hebt uitgelegd. Inderdaad, op naar het volgende loket ;D

 

Zijn argumentatie vind ik absurt en ik ben best wel boos omdat ik hier gigantisch veel uren in gestopt heb.
Jij neemt de gok om een subsidie aan te vragen. Dat kost tijd, met het risico dat je mis gokt. Andere ondernemers doen dat niet. Ze vragen geen subsidie aan, maar maken ook geen kans op de hoofdprijs. Het is zinloos de subsidieverstrekken te vewijten dat jij je goede tijd hebt gestopt in een subsidieaanvraag.

 

Wie weet hoe ik hiermee om moet gaan door middel van een second opini of iets dergelijks?
Het is niet waarschijnlijk dat een subsidieverstrekker terugkomt op een eerder besluit.Misschien moet je je case een keertje voorleggen aan een subsidieadviseur?

 

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

1. De overheid moet op jouw aanvraag een besluit nemen (een weigering om het niet in behandeling te nemen --als ik je goed begrijp--mag niet);

2. Dit besluit moet goed gemotiveerd zijn (ik snap het niet, lijkt mij onzorgvuldig gemotiveerd).

3. Binnen zes weken na de beslissing (als het goed is staat dit ook in de beslissing) kan je in bezwaar gaan tegen de beslissing. Het ontbreken van een deugdelijke motivering lijkt mij een goede grond. Al zou ik je adviseren 'alles uit de kast te halen' wat je standpunt kan versterken.

 

Als de overheid nog geen beslissing heeft genomen omdat je aanvraag 'niet in behandeling wordt genomen' (en daarmee een redelijke termijn heeft overschreden) kan je tegen het uitblijven van een beslissing ook in bezwaar gaan.

Michel Simons

Vectrix B.V.

subsidies en financiering voor innovatie

www.vectrix.nl

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, subsidieadviseur klinkt allemaal weer zo zwaar. Feit is wel dat het maar aan 1 iemand kan liggen als de lokettist het niet begrijpt: dat ben jezelf. Zelfde geldt voor een klant die jouw waanzinnige product na een advertentie niet koopt: dat ligt niet aan de klant maar aan de boodschap die je overbrengt.

 

Of bezwaar aantekenen, of naar het volgende lokat.

 

Groet, je personal subsidieadviseur.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.