• 0

Automatiseren / Vooraadbeheer kledingwinkel

Wij zijn onlangs gestart met een dameskledingzaak. Omdat je als starter in aanloop al veel kosten hebt, hebben wij ervoor gekozen om in eerste instantie nog niet te automatiseren (o.a. voorraadbeheer). Wij hebben nu bezoek gehad van de fiscus om te zien hoe wij het e.e.a. hebben ingericht. Het voorraadbeheer was niet op orde en er werd ons duidelijk gemaakt dat wij toch echt dienen te automatiseren. So be it. Wij zijn nu dus op zoek naar een 'basic' pakket, wellicht toegespitst op mode detailhandel, tegen een aantrekkelijke prijs. Via de zoekmachines krijg je zo een divers aanbod, dat wij eigenlijk door de bomen het bos niet meer zien. Is er iemand die ervaring hiermee heeft en ons wellicht van een goede tip kan voorzien?

 

Alvast bedankt voor de reactie!

 

G.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn hier verschillende mogelijkheden voor. Ik heb een project gedaan voor een sportwinkel, hierin maakte we gebruik van een software pakket waarmee je voorraad beheer, webwinkel en dergelijke kunnen aansturen.

 

Het is lastig om 123 een kant en klare oplossing weg te zetten. Wat belangrijk is op het moment dat je weinig kosten wilt maken in de aanloop is dat je gaat kijken naar een online oplossing zoals Werkplek Hosting, je betaald dan niet meer voor je software en hardware maar je huurt in feite extern ruimte af.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat mag volgens mij nooit een optie zijn. Wanneer je sirieus aan het ondernemen bent is het erg belangrijk om een basis weg te leggen waar je bedrijf op kan vertrouwen, Excel is handig voor de boekhouding maar naar mijn idee voorziet het niet in de behoefte van een voorraad beheer systeem of kassa systeem. Er zijn vele goedekope oplossingen denkbaar die zelfs zonder investering te realiseren zijn.

Link naar reactie
  • 0

Oplossingen zonder investering daar geloof ik dan weer niet in.

 

Ik maak uit de openingspost op dat het primaire doel is om de belastinginspecteur tevreden te houden. En dat kan wellicht met een eenvoudig Excel staatje.

 

Meer uitgebreide automatisering moet je zeker doen als het in je strategie past, bijvoorbeeld wanneer je flinke groei of uitbreiding in de toekomst voorziet, maar het moet naar mijn mening niet als doel op zichzelf staan.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst dank voor de reacties tot dusver!

 

Excel is wat ons betreft geen optie, het is te bewerkelijk, wij zouden dan op artikelniveau alles handmatig bij moeten gaan houden. Wij zien de voordelen van een goed geautomatiseerd systeem, alleen is het moment waarop dit gerealiseerd moet worden wat ons betreft ietswat ongelukkig. Daarnaast willen wij ook geen half werk, het is zoals in een van de reply's terecht wordt gesteld één van de fundamenten binnen je bedrijf. Goedkoop is dus voor ons niet dé belangrijkste variabele, eerder een goede prijs/kwaliteit verhouding en gebruiksgemak. Goede tips nog altijd welkom!

 

G.

Link naar reactie
  • 0

Een oplossing zonder investeren bestaat. Denk maar aan de term SAAS, er zijn inmiddels legio aan mogelijkheden op de markt om dit te doen. Je betaalt dan niet meer vooraf maar simpel weg per maand per gebruiker. groeit je bedrijf dan zullen vanzelfsprekend ook de kosten stijgen

Link naar reactie
  • 0

Het gaat wat mij betreft te ver off topic dus ik ga er niet teveel woorden meer aan vuil maken, maar ook bij een SAAS oplossing zul je op zijn minst moeten investeren in een stukje opleiding (kennis) en inrichting. Is het geen geld dan is het op zijn mist tijd. En tijd is geld ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.