• 0

Starten met Magento

Goedenavond HL-ers!

 

Sinds eind vorig jaar heb ik m'n eigen webshop "in de lucht", www.champalou.nl. Deze site is gebouwd in een sitebuilder van Epages (www.strato.nl). Uiteraard loop je hierbij al snel tegen de grenzen van het pakket aan. Tok ;) , dat heb ik nu ook gedaan en ben eigenlijk helemaal niet tevreden met de site zoals deze nu is.

 

Nu ga ik binnenkort het totale aanbod van een grote leverancier verkopen en wil ik daarvoor m'n hele site opnieuw opbouwen.

 

Dit wil ik doen in Magento. Als ik investeer, dan maar direct in het "beste" en meest uitgebreide...

 

Maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik heb nog geen programmeerkennis en ben niet heel technisch aangelegd.

 

Ik heb er al over nagedacht om een cursus te gaan volgen, maar hierbij zie ik door de bomen het bos niet meer. Zoveel wordt er aangeboden. Is er wellicht iemand ook in mijn positie geweest die mij kan vertellen wat ik aan voorkennis moet hebben of welke cursussen ik moet volgen om een goede Magento site te maken...

 

Alvast bedankt voor jullie input!

 

Met vriendelijke groet

Dennis Schrauwen

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De ontwikkelaars hier en ik zijn het helemaal met Jaap eens.

OS commerce is ons inziens teveel verouderd. Magento is complex, maar wij verwachten op de plekken waar we Magento uitrollen, dat de mensen die ermee gaan werken hier of hun boterham mee verdienen of voor betaald krijgen :) Als je er genoeg tijd aan besteed werkt het ontzettend prettig.

http://www.omines.nl - Full Service Internetbureau - Kwaliteit zonder compromis - Technische perfectie.
Link naar reactie
  • 0

Als je een mooie en eenvoudige website wilt bouwen en je geen bouwmarkt hebt met 1000 en 1 onderdelen dan kun je net zo goed een gratis programma gebruiken bijvoorbeeld PageBreeze (Gratis) of CoffeeCup Free HTML Editor (Gratis) of Dreamweaver (Commercieël) . Veel studenten zijn tegenwoordig erg bedreven in het maken van een website. Lever zelf de foto's aan, maak ze met een digitale spiegelreflex camera. Stel de tekst op voor je website en lever het aan. ..........Velen doen er vreselijk ingewikkeld over maar dat is absoluut niet nodig.

Link naar reactie
  • 0

@ Trendwatcher, als je de openingspost had gelezen dan zag je dat DSchrauwen een webwinkel heeft in champagne. Hij vraagt ook specifiek naar webwinkel pakketten niet naar dreamweaver of iets dergelijks. Dus ja, in dit geval moet het wel "ingewikkeld". HTML editors zijn geen oplossing voor een professionele webshop.

 

Heb zelf goede ervaringen met Magneto. DSchrauwen als je magneto wil gaan gebruiken adviseer ik om enerzijds, zoals je zelf al zei, een cursus te volgen om zo de ins en outs van Magneto zelf ook onder de knie te krijgen. Maar anderzijds zou ik de shop wel door een professional laten opzetten. Het ontwerp en alle plugins die jij (wellicht) nodig zal hebben zijn door een "leek" niet fatsoenlijk op te zetten. Het kan wél, maar mijn ervaring leert dat het meestal goedkoper en van betere kwaliteit is als je het uitbesteed en niet zelf gaat aanprutsen.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf erg van magento, alleen wees mijn hoster mij er vorige week op dat ik absoluut niet mee moest gaan met de update.

 

De Ideal functie zorgt door het aantal banken in de DB voor problemen. (of iets in die richting, zal morgen het officiele bericht even posten)

 

Ik kom toch terug op mijn opmerking. In het begin leek Magento de oplossing te zijn, maar het lijkt er sterk op de magento vooral de oplossing voor webdesigners is, zij kunnen met gemakt grote bedragen vragen omdat het script zo omslachting is opgezet.

Daarbovenop komt dat een hoop designers wel de boel kunnen aanpassen, maar wanneer je een update doet, kun je vrolijk weer een hoop geld uitgeven voor redesign.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.