• 0

bon zonder btw-vermelding

Ik heb al lopen zoeken op het forum, maar kan het niet vinden.

 

Ik heb een verzending via het postkantoor verzonden met een 'Zeker pakket-zegel'. Even niet bij nagedacht dat je op het postkantoor geen BTW-bon krijgt. Op alle andere zegels zit geen BTW, maar op deze net wel.

Het gaat om een bedrag van niets (eur 1,66), dus dat ik de BTW niet in de aftrek kan meenemen is geen probleem. Maar ik weet nu even niet hoe het te boeken en wil de administratie wel sluitend houden. Het totale bedrag incl. BTW als kosten of moet ik het toch uitsplitsen? Als ik het uit moet splitsen hoe verwerk ik dat dan? Kan verwerking niet weglaten want dan klopt het niet met de bankafschrijving.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Debby,

 

Op postzegels door TNT geleverd zit geen BTW (http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob09/ob09-115.html)

 

Hoe weet je dat er op deze frankeermethode wel BTW zit, als je geen bon hebt?

Ten eerste: voortaan gewoon een bon vragen.

En wat deze zending betreft, als je zeker weet dat er BTW in zit, die er uit halen en gewoon boeken, net als andere kosten met aftrekbare BTW. Daar zal niemand over vallen.

 

groet,

 

John

 

Link naar reactie
  • 0

Hai John,

 

Heel erg bedankt voor je reactie.

 

Ik weet dat er BTW op zit omdat ik hier zo'n lijstje heb liggen TNT zelf, het is het enige product dat niet onder de BTW-vrijstelling valt (wist ik dus niet toen ik betaalde, kwam er later achter, normaliter is de bon gewoon afdoende omdat er inderdaad verder nooit BTW op zit, maar dit is dus de uitzondering op de regel). Het is ook terug te vinden op hun site. Voor degene die dit terug willen zien voor zichzelf: http://www.tntpost.nl/zakelijk/Images/Tarievenkaart_tcm210-479690.pdf.

Mocht het nog een keer voorkomen dan zorg ik dat ik via een TNT-internetaccount de zegel bestel, dan ontvang ik netjes een factuur.

 

Als de belastingdienst daar inderdaad niet moeilijk over doet (het is ook maar 1 keer en een minimaal bedrag), dan voer ik hem inderdaad op de normale wijze op.

 

Nogmaals bedankt.

 

Debby

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.