• 0

eenmanszaak bedrijfspand in nl en dl

Ik heb contact opgenomen met kvk en belastingdienst. Ze kunnen me hier geen antwoord op geven. Echter denk ik dat iemand hier het wel weet het is namelijk heel simpel.

 

ik heb momenteel een eenmanszaak in nl. Ik woon daar ook. En heb daar een bedrijfspand.

onder een van mijn handelsnamen doe ik ook andere zaken.

ik moet daarvoor een ondernemingsplan schrijven.

ik wil weten wat er gebeurt als ik een ( winkel )pand/ magazijn in duitsland neem.

moet ik dan een duits bedrijf oprichten. of kan het gewoon zo blijven omdat ik in nl woon en ook een pand heb.

hoe zit het met de belasting. waar betaal ik wat.

hoe zit het met de inkomsten in duitsland. moet ik dat in nl betalen of in duitsland.

etc..

 

tevens wil ik misschien in de toekomst ook in duitsland wonen. bedrijfspand in nederland blijft bestaan.

wat gebeurt er dan.

 

blijkbaar een hele moeilijke vraag. na vele vele malen bellen, afspraken, en brieven schrijven geen antwoord op deze vragen.

hopelijk kan iemand mij verder op weg helpen.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De gevolgen zijn afhankelijk van wat je precies waar gaat doen. Zoals je het nu vermeld, is de kans groot dat je in Duitsland een vaste inrichting krijgt. Dat betekent dat je de vaste inrichting in Duitsland in moet schrijven en daar een btw-nummer aan moet vragen. Ook moet je in Duitsland belasting gaan betalen over de winsten die je daar behaalt.

 

In Nederland moet je aangifte doen over je totale winst, maar de winst die in Duitsland belast is krijg je vervolgens een vrijstelling voor.

 

Als je in Duitsland gaat wonen, dan zal het precies omgekeerd zijn.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.