• 0

Wanneer ga je zg "na-bellen" ?

Wat is een redelijke termijn om bedrijven/personen na te bellen ?

 

Ik noem enkele voorbeelden :

 

Een mevrouw heeft een sollicitatie gehad. Binnen hoeveel dagen "mag" zij nabellen naar de uitslag ? Wanneer de desbetreffende persoon niet aanwezig is, hoe vaak "mag" ze dan nogmaals bellen ?

 

Open discussie : in verband met een beurs o.i.d. ben ik 3 dagen met andere dingen bezig. Van mijn medewerkers krijg ik te horen dat de dame in kwestie al 6x gebeld heeft. Ik vind dat zo irritant, dat die dame afgedaan heeft....

OF... heeft de dame in kwestie doorzettingsvermogen ?

 

 

Open discussie : Je doet een aanvraag voor een financiering bij een bank of instelling. Men geeft aan dat de uitslag van je aanvraag 2 weken kan gaan duren. Wat doe je ?

- je wacht 2 weken in spanning af en krijgt een toe- of afwijzing

- of je gaat bellen.... "is alles goed ontvangen ? " "Wilt u nog meer weten ? " Binnen welk tijdstip is dit zg geaccepteerd ?

 

Open discussie : Je hebt een offerte de deur uit gedaan. Na hoeveel dagen ga je nabellen ? Laat je het even bezinken, zit je er kort bovenop ? Hoe vaak bel je die klant eigenlijk na ?

Het is een potentiële klant (dat voel je), maar wanneer ga je hem/haar irriterren of toon je doorzettingsvermogen ? Hoe maak je de afweging ?

 

Ben benieuwd, en meer voorbeelden uitermate welkom !

 

Marcel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Of heeft de dame in kwestie doorzettingsvermogen ?

 

Nee, reageren is 1 ding, te vaak reageren een ander. ik zou deze dame ook verder vergeten.

 

Open discussie : Je doet een aanvraag voor een financiering bij een bank of instelling. Men geeft aan dat de uitslag van je aanvraag 2 weken kan gaan duren. Wat doe je ?

 

Als ze een termijn geven wacht ik die af, Daarna kan ik me niet meer inhouden... ;)

 

Open discussie : Je hebt een offerte de deur uit gedaan. Na hoeveel dagen ga je nabellen ?

 

Dat is afhankelijk van wat de klant heeft aangegeven m.b.t. tot gewenste opleverdatum en dergelijke, maar over het algemeen zou ik daar niet al te snel achteraan zitten. Afhankelijk van de grootte van de opdracht is die afweging geen gemakkelijke, en moet je je klant de tijd gunnen om een beslissing te nemen. Vergelijkbaar met de dame uit je eerste punt heb je een grote kans dat je ze alleen maar irriteert als je ze de tijd niet gunt die afweging rustig te maken.

Link naar reactie
  • 0

Wat is een redelijke termijn om bedrijven/personen na te bellen ?

 

Ik noem enkele voorbeelden :

 

Een mevrouw heeft een sollicitatie gehad. Binnen hoeveel dagen "mag" zij nabellen naar de uitslag ? Wanneer de desbetreffende persoon niet aanwezig is, hoe vaak "mag" ze dan nogmaals bellen ?

 

Open discussie : in verband met een beurs o.i.d. ben ik 3 dagen met andere dingen bezig. Van mijn medewerkers krijg ik te horen dat de dame in kwestie al 6x gebeld heeft. Ik vind dat zo irritant, dat die dame afgedaan heeft....

OF... heeft de dame in kwestie doorzettingsvermogen ?

 

Als je een goede sollicitatie houdt, kan dit niet voorkomen. Namelijk na een sollicitatie geef je de sollicitant vanuit jouw kant de procedure aan. Dus, wanneer er met hem of haar contact opgenomen moet worden voor de uitslag, cq vervolgstappen.

Wanneer je dit verzaakt, heeft de sollicitant mi alle recht na te bellen om te weten waar hij of zij aan toe is.

Bijna niets is spannender dan afwachting van een sollicitatieuitslag wanneer je de job graag wilt.

 

 

Open discussie : Je doet een aanvraag voor een financiering bij een bank of instelling. Men geeft aan dat de uitslag van je aanvraag 2 weken kan gaan duren. Wat doe je ?

- je wacht 2 weken in spanning af en krijgt een toe- of afwijzing

- of je gaat bellen.... "is alles goed ontvangen ? " "Wilt u nog meer weten ? " Binnen welk tijdstip is dit zg geaccepteerd ?

 

Of direct na 1 of 2 dagen nabellen om te vragen of alles in goede orde is ontvangen en dan afwachten.

Of na een week eens bellen met de vraag of er al wat bekend is over de status van je aanvraag,

 

Open discussie : Je hebt een offerte de deur uit gedaan. Na hoeveel dagen ga je nabellen ? Laat je het even bezinken, zit je er kort bovenop ? Hoe vaak bel je die klant eigenlijk na ?

Een paar dagen tijd geven om te reageren. Vanaf een dag of 3 kun je gaan nabellen en over de inhoud van dat gesprek zijn veel mogelijkheden.

Laat het nabellen geen weken wachten want dan is het effect van je flyer weg.

Het aantal keer dat je nabelt hangt af van de reactie van de ontvanger.

 

Het is een potentiële klant (dat voel je), maar wanneer ga je hem/haar irriterren of toon je doorzettingsvermogen ? Hoe maak je de afweging ?

Dat proef je wel. Ik blijf meestal bellen tot ik een ja of een nee heb.

Wanneer ik het gevoel heb aan het lijntje gehouden te worden, vink ik de "nee" aan en laat ik het rusten.

 

Het komt altijd wel eens voor dat je de verkeerde inschatting maakt en de plank mis slaat.

Sit hapens.Daar leer je van.

Ik volg deze stappen meestal en dat is me altijd prima afgegaan

ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Open discussie : in verband met een beurs o.i.d. ben ik 3 dagen met andere dingen bezig. Van mijn medewerkers krijg ik te horen dat de dame in kwestie al 6x gebeld heeft. Ik vind dat zo irritant, dat die dame afgedaan heeft....

OF... heeft de dame in kwestie doorzettingsvermogen ?

Wat hebben jouw medewerkers elke keer tegen die mevrouw gezegd als ze belde? Als ze duidelijk aangegeven hebben dat jij de eerste 3 dagen niet terug zou bellen, dan vind ik het inderdaad irritant als ze daarna toch nog gaat bellen. Maar als ze gezegd hebben "we geven het door en dan wordt u teruggebeld", dan kan ik me haar gedrag goed voorstellen als dat vervolgens niet gebeurt. Want ook zij heeft tijd en energie in die sollicitatie gestoken.

 

Heb jij elke keer een telefoonnotitie van je medewerkers gekregen of pas na 3 dagen 6 stuks tegelijk? Als je ze per stuk gekregen hebt, wat heb je dan na 2 keer tegen je medewerkers gezegd voor het geval ze nog een keer zou bellen? En als je ze pas na 3 dagen gekregen hebt, waarom hebben je medewerkers dan niet eerder aan de bel getrokken? Puur communicatie.

 

Als je personeel zoekt dat gemotiveerd en vasthoudend is, dan zou ik haar nog niet afschrijven ...

Link naar reactie
  • 0

Marcel, eigenlijk bij al je voorbeelden: maak je verwachtingen duidelijk!

 

- als sollicitant: geef aan dat je bijv over enkele dagen wilt bellen

- als werkgever: geef aan dat je binnen x tijd een antwoord geeft, en of bellen door sollicitant gewenst is ("don't call us, we'll call you")

- als aanvrager krediet: bij de aanvraag geef je aan dat je binnen een week gaat bellen, hoor je vanzelf of dat zinvol is.

- als offerte verstrekker: vraag hoeveel tijd de klan tnodig heeft, en geef aan wanneer je dan gaat bellen

 

etc. Wees zo duidelijk mogelijk in je laatste contact over het volgende contact, en behoud daarin initiatief. Ik bel liever zelf dan dat ik moet wachten tot ik gebeld word.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.