• 0

Spoednummer Ecologie

Dag allemaal,

 

Vanochtend om 8:00 werd ik door een aannemer gebeld of we met spoed langs kunnen komen. Zijn werk dreigde namelijk stil gelegd te worden vanwege beschermde flora en fauna. Uiteraard hebben we daar prioriteit aan gegeven en is mijn collega daar nu naar toe.

 

Toen dacht ik.... hier moeten vaker werk uitvoerenden mee zitten!

 

Dus wil ik hen een passende dienst aanbieden, namelijk dat we ook bereikbaar zijn via een spoednummer. Op dit (vaste) nummer is iedere werkdag van 7:00 (vroeg zijn is voor die aannemers van belang, die beginnen vroeg) tot 18:00 een adviseur bereikbaar is.

 

Dus komt natuurlijk de volgende vraag, hoe gaan we dit in de markt zetten. Ik heb een aantal dingen kunnen bedenken:

- Maken en opsturen van stickers met daarop het telefoonnummer. Deze sticker kunnen de uitvoerders in hun voertuig / agenda / telefoonboek plakken. Hiervoor moeten we natuurlijk wel adressen kopen bij KvK.

- Duidelijk op onze website plaatsen (uiteraard)

- Persbericht versturen (wanneer is het moment dat we deze het beste kunnen versturen?)

- Adverteren in vakbladen van aannemers. (Liefst uiteraard mee sturen van de stickers... maar dat zal wel erg prijzig worden)

 

Hebben jullie nog goede ideeën of tips hoe dit het beste uit te voeren?

 

Alvast bedankt!

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Johannes,

 

Onwijs leuk dat je bent gevonden door de aannemer. Wellicht kan hij (ik ga er even vanuit dat het een man is ;) ) je ook vertellen hoe hij bij jullie is gekomen.

Cobouw (www.cobouw.nl) is een overkoepeld orgaan voor bouwbedrijven. Wellicht kan je iets via hun regelen.

Misschien Vereniging Eigen Huis?

 

Dit komt zo even op.

 

Succes!

 

Groeten,

 

Lonneke

Link naar reactie
  • 0

Bij deze draad vraag ik mij af in hoeverre ecologisch en bijvoorbeeld ook archeologisch onderzoek geen vooronderzoeken zijn. Voor aangetroffen zaken tijdens uitvoering van projecten zie ik eerder een coördinerende (of waarnemende) rol voor een spoednummer Ecologie & Archeologie voor aannemers en bouwers, omdat meldingsplicht reeds bestaat en daar weer lokale partijen en vooronderzoekers bij betrokken zijn. Kun je geen landelijk meldpunt starten? Geen idee hoe zoiets momenteel geregeld is of kan worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Jawel, ecologie is een van de verplichte vooronderzoeken. Echter kan uit een vooronderzoek (of door het ministerie verleende ontheffing) blijken dat ecologische begeleiding tijdens de uitvoer van het project noodzakelijk is. Daar gaat het in dit geval om.

 

Inderdaad zijn overheden vaak de opdrachtgevers, maar zetten de klus weg bij een aannemer, met als voorwaarde dat de aannemer voor de ecologische begeleiding moet zorgen. Dit vergeten ze vaak (of kunnen het vanwege het weer niet echt plannen) waardoor er heel vaak extreme haast bij geboden is. Daar willen wij dan dus op in springen. (Aannemers weten ons beperkt te vinden, in dit geval (en tevens vrijwel alle andere gevallen) is dat op basis van mond-tot-mond reclame. Actieve reclame maken we ook niet.)

 

Uiteraard zijn die overheden onze voornaamste opdrachtgevers, maar ook dit laatste deel (ecologische begeleiding) maakt natuurlijk onderdeel uit van het proces dat een project op ecologie vlak doorloopt. En waar we dus ook graag aan mee werken.

 

Verder nog tips over het in de markt zetten van zo'n spoednummer?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.