• 0

Starten van kledingzaak, wat zijn de kosten

Hallo allemaal,

 

Sinds een aantal maanden ben ik (33) serieus bezig met het verwezenlijken van mijn droom, een eigen kledingzaak. Momenteel werk ik als bedrijfsleider in de stad waar ik mijn kledingzaak wil openen. Doordat ik al 12 jaar werk in deze zaak heb ik een voorsprong betreffende de vaste klanten en het weten wat deze klanten willen qua kleding.

 

Ik heb afspraken gemaakt met de KVK en een verkennend gesprek bij de bank, hiernaast heb ik allerlei informatie van internet gehaald waardoor ik inmiddels een redelijk beeld heb van wat er allemaal op mij af gaat komen (en dat is veel). Ook weet ik welke merken ik ga voeren enz.

 

Nu zit ik met een vraag waar ik niets over kan vinden, kan iemand mij een indicatie geven wat de kosten zullen zijn voor het starten van een kledingzaak, het zal hier gaan om een kledingzaak van rond de 120m2. Natuurlijk weet ik dat dat gaat naar winkelinrichting, kwartaal huur (borgstelling) enz maar ik zou gewoon graag een indicatie hebben wat het zou kosten, dit omdat we evt zelf zouden kunnen financieren zonder tussenkomst van de bank. Moet ik denken aan minstens 120.000 of kan het ook voor minder? Ik wil hierbij aangeven dat ik een zaak wil in het midden segment en dat de uitstraling van de winkel ook zo zou zijn.

 

Ik zou het fijn vinden als iemand dit kan beantwoorden, en wanneer iemand verder nog tips heeft waar ik op moet letten dan heel graag. Mocht er een ondernemer zijn die een kledingzaak heeft en wat tijd voor mij vrij zou willen maken om mij wat dingen uit te leggen dan zou dat helemaal geweldig zijn. Ik kan begrijpen dat het gevoelig kan liggen waar ik vandaan kom maar ik kom uit het midden van het land regio Hilversum en vindt het geen probleem om hier een eind voor te rijden.

 

Alvast bedankt!

David

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt allemaal voor jullie meedenken en antwoorden, concurrentiebeding is niet aan de orde. Wel merk ik dat er ontzettend veel op me af komt en ik het gevoel heb alles soms niet meer goed te overzien/hoe ik dingen aan moet pakken...

 

Ik heb zojuist een bericht geplaatst in de hoop iemand te vinden die mij een en ander uit kan leggen...

 

Nogmaals bedankt voor jullie reactie's!!

 

David

Link naar reactie
  • 0

Beste David,

 

Afgelopen jaar heb ik ook een kledingzaak geopend, ook ik heb ervoor gekozen om in t centrum te vestigen.Mijn winkel heeft een oppervlakte van 100m2. Uit eigen ervaring ken ik je zeggen dat interieur niet al te duur hoeft te kosten, denk maar eens aan simpele systemen die vele kledingwinkels hebben. Kijk eerst goed rond, en zie dan wat jij graag wilt.

 

Ik zelf was rond de €3.000 kwijt, daarnaast komen dingen als hangertjes etc kijken, zorg ervoor dat je goed kwwailteit hiervan neemt, dit scheelt verdere hoofdpijn in de toekomst.

 

Hieronder nog een aantal punten:

 

Pinmachine---rond de €1.100

kassa systeem----€300

alarm/video beveiling---€3.000

 

Jaarlijke kosten zijn:

onroerend goed belasting----ongeveer €1200

verdere belastingen als riolering etc---€ 1.000

Alarm doormelding----€250

 

 

Hoop dat dit je een klein indruk geeft.

 

Heel veel succes,

 

Groet,,

 

Fashionfreak

Link naar reactie
  • 0

Zonder een indicatie wat voor type zaak is er weinig over te zeggen. Een chique winkel in het top segment komt niet weg met 3000 euro interieur, een outlet zaak bijvoorbeeld wel. Dat maakt dus groot verschil!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.