• 0

Reiskostenvergoeding EMZ privéfiets/fiets op naam van de EMZ

Beste HL-ers,

 

Ik ben per 1 januari als eenmanszaak begonnen (zzp-er). Ik heb een klant waar ik op de fiets heen ga het is ongeveer 3 km enkele reis. Ik ga hier geregeld heen en dacht dat ik mezelf daar dan reiskostenvergoeding voor kon uitkeren namelijk € 0,19 /km. Kan en mag dit? en zo ja hoe moet ik dat dan administratief verwerken? moet ik mezelf een creditfactuur sturen met reiskostenvergoeding?

 

Zou ik ook een fiets op naam van de eenmanszaak kunnen kopen en dan die kosten aftrekken van de winst, en de komende jaren natuurlijk afschrijven? mag ik de fiets dan ook privé gebruiken of enkel zakelijk?

 

Alvast dank voor jullie reactie

 

Met vriendelijk groet

Bart Hardy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bart,

 

zoek eens op de term "fiets van de zaak" op dit forum, dan vind je vele topics. bijvoorbeeld deze: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=26758;start=msg241776#msg241776

 

Je fiets moet minimaal 10% zakelijk gebruikt worden om zakelijk aan te schaffen, verder moet je het bovenstaand topic maar lezen. bevat volgens mij de meeste varianten die je kunt kiezen.

Vaak is het declareren van 19ct per km voordelig, maar je moet zelf maar even rekenen wat in jou geval voordeliger is. de zakelijke afschrijving met correctie privegebruik of 19ct per km.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.