• 0

Wat vinden jullie van internetfactureren.nl?

Omschrijving van je concept:

Online factureren, online administratie bij je boekhouder inleveren.

 

http://internetfactureren.nl/

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Website gebouwd, overleg gehad met twee boekhouders om integeratie met boekhoudsystemen optimaal te krijgen. Ik heb nu een handjevol klanten die tevreden zijn, en ik wil nu een groter publiek gaan aanspreken. Ik sta op het punt een persbericht te versturen en ook om meer boekhouders te betrekken via direct mail (boekhouders kunnen via internetfactureren.nl klanten werven (zie pagina "Hoe werkt het?"), daardoor maken ze kennis met het systeem en sluiten ze hopelijk een paar van hun klanten aan).

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik denk dat veel ondernemers wel graag zelf een deel van hun administratie willen doen, maar niet een volledige boekhouding bijhouden. Internetfactureren.nl wil daar de oplossing voor zijn.

 

Er zijn veel ondernemers die nu online factureren. Het is zonde dat je de facturen al online verstuurd maar nog een printje moet maken voor je boekhouder zodat die ze kan invoeren in een boekhoudpakket. Via internetfactureren.nl kun je je facturen (inkoop en verkoop) en bank- en kastransacties online inleveren bij je boekhouder.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn al veel websites waar je een PDF factuur kan maken en via e-mail versturen. Dit concept is uniek op de volgende punten:

[*] Naast de mogelijkheid om de facturen in PDF formaat te maken is het ook mogelijk om facturen voor Microsoft Word of OpenOffice te maken. Voordeel van deze bestandsformaten is dat de sjablonen van deze facturen geheel in de eigen huisstijl ingericht kunnen worden.

[*] Ondernemers kunnen hun administratie van het afgelopen kwartaal / de afgelopen maand digitaal inleveren bij hun boekhouder. De boekhouder logt in met een eigen gebruikernaam en kan zo de gegevens overzetten naar een boekhoudpakket. Als de boekhouder Exact Online of het boekhoudpakket King gebruikt kan dit geheel geautomatiseerd. De boekhouder hoeft daardoor niets meer over te typen en is daardoor veel minder tijd kwijt. En dat levert de ondernemer uiteraard een mooie besparing op.

 

Er zijn natuurlijk ook gehele boekhoudpakketten online. Internetfactureren.nl is geen boekhoudpakket, er is bijvoorbeeld geen balans. Het idee van internetfactureren.nl is dus dat het een soort voorpoortaal is waaruit het boekhoudpakket gevuld word. Het is uiteraard een stuk goedkoper dan een volledig boekhoudpakket.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Elke opmerking is welkom, maar ik ben vooral geinteresseerd in:

[*] Wat zijn nog punten voor ondernemers om internetfactureren.nl niet te proberen?

[*] Hoe zouden jullie de marketing aanpakken?

[*] Wat zou voor jullie interessante uitbreiding zijn? (Denk aan artikelenbeheer, voorraadbeheer, urenregistratie, kilometerregistratie?)

 

Alvast bedankt,

Wouter van der Kamp.

 

 

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Even een kritische vraag over het concept. Gewoon ter verduidelijking.

 

 

Wat zou voor mij nu het voordeel zijn. Ik ben al 9 jaar ondernemer en werk ook al zo lang met Snelstart.

Ik maak mijn facturen via dit programma, print deze gratis via een programma naar een pdf en verstuur ze via de e-mail. Het programma boekt de factuur meteen in mijn boekhouding.

 

Wat is voor mij het voordeel om overstappen?

 

Ik begrijp dat alles wat ik binnen krijg digitaal kan versturen naar mijn boekhouder, maar dat kan ik toch ook via de e-mail? Of zoals wij dat doen 1 keer per jaar op USB stick icm met de rest van de boekhouding.

 

 

Moet ik het zien als een soort externe HD?

 

Edit:

 

Even over de site:

 

Mooie duidelijke site, ik zou wel eens kijken naar de over ons pagina, op 1 of andere manier komt dit niet lekker oover niet echt pro. Ik verwacht wat informatie over het bedrijf en eigenlijk widrt er in de eerste zin niet echt wat vertelt. Alleen dat het je niet lukte om een bepaald programma te vinden via google.

Niets over de vraag in de markt of waarom je juidst dit product zocht etc.

 

Ik mis ook het zo genaamde Call to Action, dus mensen aanzetten om iets te gaan doen. Ook via interne links kun je mensen door je site heen laten lopen.

 

Klein voor voorbeeld: Nog niet overtuigd? Probeer dan geheel gratis 30 dagen lang zondere enige verplichting ons programma.

 

Ik ben zelf erg slecht in spelling, maar ik kwam her en der nog wel wat taalfouten tegen, zoals het d/t verhaal.

 

Ook zou ik een lijst maken met gebruikers, eventueel per naam of alleen per branche. Ondernemers willen graag weten of andere ook overtuigd zijn.

 

Tot slot ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van het feit dat ik wordt aangesproken met je, door iemand die ik niet ken en wel mijn geld wil hebben. Maar dit is persoonlijk.

Link naar reactie
  • 0

Een paar "losse" opmerkingen:

 

- prijsstelling: maak het 49 en 99 euro, is gevoelsmatig net zo duur als 48 en 96

- hoe is je helpdesk geregeld? Volgens mij goed en gratis, maar dit voordeel voor de klant komt niet echt goed naar voren

- benadruk extra dat het samenwerkt met de verschillende merken van internetbankieren ("direct gegevens downloaden vanuit Rabobank internetbankieren"), laat ook die logo's zien

- voor mijn gevoel is dit ook ideaal voor webshops met veel betalingen, wellicht kun je dat ook extra benadrukken

- probeer om eerst over Nederland verspreid een distributienet te krijgen. Binnen 50 km een adm.kantoor. Dus een stuk of 30. Daarna zou ik pas andere marketingacties gaan doen. (eerst wat massa kweken dus)

- hoe aantrekkelijk is het om te gebruiken voor een doehetzelver? Dus iemand die zonder adm.kant. werkt. Wellicht mogelijk om een aanvullend Excel sjabloon te leveren om balansen te maken?

 

Succes!

 

Ard

 

Link naar reactie
  • 0

Jasper,

 

Bedankt voor je opmerkingen!

 

Wat zou voor mij nu het voordeel zijn. Ik ben al 9 jaar ondernemer en werk ook al zo lang met Snelstart.

Ik maak mijn facturen via dit programma, print deze gratis via een programma naar een pdf en verstuur ze via de e-mail. Het programma boekt de factuur meteen in mijn boekhouding.

 

Ik zeg niet dat elke ondernemer nu direct zou moeten overstappen. Ik richt me ook meer op starters omdat die niet gehinderd worden door een al bestaande manier van werken.

 

Snelstart is een compleet boekhoudpakket, internetfactureren.nl is meer een handige manier van het aanleveren van gegevens voor je boekhouder. Internetfactureren.nl is ook een stuk goedkoper.

 

Ik ben zelf erg slecht in spelling, maar ik kwam her en der nog wel wat taalfouten tegen, zoals het d/t verhaal.

Waar precies?

 

Tot slot ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van het feit dat ik wordt aangesproken met je, door iemand die ik niet ken en wel mijn geld wil hebben. Maar dit is persoonlijk.

Ik heb hier veel mee zitten worstelen. Professionele tekstschrijvers heb ik hier ook tegenstrijdige dingen over horen zeggen. Voorlopig hou ik het nog maar even op "je".

 

mvg,

Wouter.

 

 

 

 

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0
Een paar "losse" opmerkingen:

 

- prijsstelling: maak het 49 en 99 euro, is gevoelsmatig net zo duur als 48 en 96

- hoe is je helpdesk geregeld? Volgens mij goed en gratis, maar dit voordeel voor de klant komt niet echt goed naar voren

- benadruk extra dat het samenwerkt met de verschillende merken van internetbankieren ("direct gegevens downloaden vanuit Rabobank internetbankieren"), laat ook die logo's zien

- voor mijn gevoel is dit ook ideaal voor webshops met veel betalingen, wellicht kun je dat ook extra benadrukken

- probeer om eerst over Nederland verspreid een distributienet te krijgen. Binnen 50 km een adm.kantoor. Dus een stuk of 30. Daarna zou ik pas andere marketingacties gaan doen. (eerst wat massa kweken dus)

- hoe aantrekkelijk is het om te gebruiken voor een doehetzelver? Dus iemand die zonder adm.kant. werkt. Wellicht mogelijk om een aanvullend Excel sjabloon te leveren om balansen te maken?

 

Succes!

 

Ard

 

Hele goede punten! Bedankt voor het meedenken.

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

Je website ziet er goed uit. Goed product lijkt me.

 

Er staan wat foutjes in de tekst (overigens niets ernstigs):

 

Start:

BTW = btw (komt op meerdere pagina's voor)

 

Demo's:

Derde bullet: volgens mij moet hier internetfactureren.nl staan i.p.v. internetfactureren

 

Aanmelden:

Rechts (bij Hulp) is de tekst niet goed uitgelijnd

privacy-verklaring = privacyverklaring

onderaan elke pagina = onder aan elke pagina (komt op meerdere pagina's voor)

 

Nieuwsbrief:

Artikelenbeheer / Voorraadbeheer = Artikelenbeheer/voorraadbeheer

 

FAQ:

proef-abonnement = proefabonnement

jaar-abonnement = jaarabonnement

excl = excl.

backup = back-up

Je kan pas weer = Je kunt pas weer

 

Beveiliging:

back-up service = back-upservice

 

Over Ons:

Over Ons = Over ons

layout = lay-out

 

 

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er netjes uit! Het lijkt me ook best een handig programma.

Ik vraag me echter toch nog af waarom iemand zou moeten overstappen.

Nog even klein puntje:

Ik zou bij contact een formulier zetten, i.p.v. gewoon je adres. Nu kan die makkelijk opgenomen worden in spambots.

 

Mooie site, veel succes met je project!

Link naar reactie
  • 0

Hi Wouter,

 

Toen ik voor het eerst je eerste pagina zag dacht ik "woaaah, te veel informatie". Ik snap wat je probeert te doen met je afbeelding, maar vind dat het heel erg domineert. Eigenlijk van de eerste pagina zou ik verwachten meteen te kunnen zien wat de voordelen zijn van je product, dat komt voor mij niet over. Ja, ik kan op "Voordelen" klikken, maar als ik de eerste pagina zie, heb ik geen reden om je af te scheiden van de zoveel andere on-line boekhoud programma's...dus moet ik mijn tijd investeren om dat uit te zoeken.

 

Demo's vond ik een leuk idee, echter ik verwacht een video te zien. Het zou verstandig zijn om daar ergens het woord "slideshow" te gebruiken.

 

Over dat "je" en "u" verhaal is er veel gezegd. Afhankelijk van je target groep vind ik "je" eigenlijk meer geschikt voor op de Web. Wij hebben er ook erg lang over gedaan om de vorm te kiezen, vertrouw op je gevoel zou ik zeggen. Uiteindelijk als het pakket werkt maakt het me niet uit hoe je me noemt, zo lang het niet te beledigend is ;D

 

Wat je business case betreft, je eerste (en dus grootste, neem ik aan) voordeel is dat ik mijn eigen sjabloon kan gebruiken via gebruik van Word en/of OpenOffice. Is dit echt zo een groot voordeel? Persoonlijk maakt het mij niet uit als mijn logo maar duidelijk er op staat. Misschien vinden anderen dat wel belangrijk.

 

In het algemeen vind ik het moelijk om te begrijpen wat InternetFactureren.nl voor mij toevoegd. Ik kan op dit moment redelijk makkelijk mijn deel van de boekhouding bijhouden in een spreadsheet. Deze stuur ik op naar mijn boekhouder en die zorgen voor de rest. Voor mij lijkt het alsof de voordelen eerder voor de boekhouders zijn dan mij? In dat geval zou ik proberen dat uit te drukken in kosten voor mij...en dat moet ook nog op de eerste pagina. Juist omdat er zoveel boekhoud programma's zijn, je moet binnen 15s al je USP duidelijk maken, anders ga ik al naar de volgende die in mijn zoekresultaten naar boven zijn gekomen.

 

Wat uitbreidingen betreffen, uren- en/of kilometer-registratie zijn wel goede.

 

Marketing is een lastige - een makkelijk antwoord is puur via Google, maar je moet tegenwoordig meer doen. Om terug te komen bij de voordelen voor de boekhouders, je zou kunnen proberen om op hun te richten. Als het hun saaie (o.a. over-tik) werk spaart zoals je zegt, is er voor hun ook voordeel als hun klanten dat gaan gebruiken. Wie weet is het de moeite waard om King en Exact te benaderen om een partnerschap op te zetten. Het heeft voor hun ook voordelen.

 

My 2p :o)

 

 

 

http://www.beehiveict.nl: de web specialisten

http://www.localdeals.nl: de scherpste aanbiedingen bij u in de buurt!

Link naar reactie
  • 0
Ik zou bij contact een formulier zetten, i.p.v. gewoon je adres. Nu kan die makkelijk opgenomen worden in spambots.

Maak je geen zorgen. De contactpagina zit achter een "HTTP POST", spam bots voeren (voorzover ik weet) geen posts uit.

 

Toen ik voor het eerst je eerste pagina zag dacht ik "woaaah, te veel informatie".

Ik probeer op de eerste pagina duidelijk te maken dat je niet alleen online kan facturen met internetfactureren.nl maar ook je administratie bij je boekhouder kan inleveren. Dit is een wat ingewikkeld verhaal om te vertellen dus vandaar het plaatje. Als je deze pagina overigens vergelijkt met concurrenten valt de hoeveelheid informatie nog wel mee :-)

 

Wat je business case betreft, je eerste (en dus grootste, neem ik aan) voordeel is dat ik mijn eigen sjabloon kan gebruiken via gebruik van Word en/of OpenOffice.

Ik had hem inderdaad als eerste genoemd, maar het online inleveren bij je boekhouder is belangrijker. Er blijken wel veel klanten te zijn die in internetfactureren.nl facturen in Word of OpenOffice maken.

 

Voor mij lijkt het alsof de voordelen eerder voor de boekhouders zijn dan mij? In dat geval zou ik proberen dat uit te drukken in kosten voor mij...en dat moet ook nog op de eerste pagina.

Die voorbeeldberekening was ik altijd wel van plan maar is er nooit van gekomen. Bedankt dat je me herinnert. Ik denk niet dat ik dat nog op de eerste pagina kwijt kan... :-(

 

Dank voor de overige opmerkingen.

 

Wouter.

 

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer op de eerste pagina duidelijk te maken dat je niet alleen online kan facturen met internetfactureren.nl maar ook je administratie bij je boekhouder kan inleveren. Dit is een wat ingewikkeld verhaal om te vertellen dus vandaar het plaatje. Als je deze pagina overigens vergelijkt met concurrenten valt de hoeveelheid informatie nog wel mee :-)

 

Als dat de voordelen zijn, waarom dat uitdrukken met een afbeelding en niet gewoon noemen? Van alleen de eerste zin wat je hierboven heb geschreven snap ik het al...misschien met een link naar het plaatje op een andere pagina? Zo heb je veel meer ruimte om o.a. het hoeveel-tijd-spaar-ik-voor-mijn-boekhouders kostenplaatje neer te zetten!

 

Er blijken wel veel klanten te zijn die in internetfactureren.nl facturen in Word of OpenOffice maken.

Ok, omdat de mogelijkheid er is...de vraag is of dat een grote wens is in de markt en dus de reden waarom mensen gebruik maken van jouw systeem. Het antwoord weet ik ook niet, overigens :)

http://www.beehiveict.nl: de web specialisten

http://www.localdeals.nl: de scherpste aanbiedingen bij u in de buurt!

Link naar reactie
  • 0
Als dat de voordelen zijn, waarom dat uitdrukken met een afbeelding en niet gewoon noemen? Van alleen de eerste zin wat je hierboven heb geschreven snap ik het al...misschien met een link naar het plaatje op een andere pagina? Zo heb je veel meer ruimte om o.a. het hoeveel-tijd-spaar-ik-voor-mijn-boekhouders kostenplaatje neer te zetten!

 

Ik moet zeggen dat ik met de huidige opzet wel tevreden ben. Op de eerste pagina krijg je een globaal beeld van wat je met internetfactureren.nl kan, als je echt geïnteresseerd bent klik je door naar "hoe werkt het" (hier heb ik de voorbeeldberekening geplaatst) en daar zie je de details.

 

Ik denk dat je als bezoeker toch het hele "Hoe werkt het" verhaal moet lezen om volledig de voordelen tot je door te laten dringen. Omdat deze tekst denk ik afschrikt op de startpagina staat het plaatje daar. De bedoeling is dus dat de bezoeker op de startpagina denkt "Hmm, hier zou ik wat aan kunnen hebben" en op de "hoe werkt het" pagina denkt "Dit is inderdaad handig, laat ik het proberen".

 

Ik kan wel eens de twee pagina's omdraaien en zien of dit gevolgen heeft op de conversie, maar voorlopig hou ik het nog even zo.

 

mvg,

Wouter.

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

Wouter,

 

Op zich heb ik niet zoveel problemen met je website, beetje druk maar daar kom ik wel door (als ik potentiele klant zou zijn), wat ik wel mis is hoe administratiekantoren jouw kunnen berijken, wat hun voordelen enz.

 

Daarnaast stel je dat de boekhouder helemaal geen werk meer aan je hebt als je via if de administratie aanlevert, maar hoe zit het met controle van de stukken, aangifte btw eventueel advies werk, want door zelf te doen (voor een deel) verschuif je de werkzaamheden, helemaal wegdenken kan je het niet. Opstellen jaarrekening en aangiften verzorgen snap ik dat dat buiten beschouwing blijft, maar van 8 uren per jaar naar 0 uren per jaar is IMHO kort door de bocht.

 

Ik weet niet hoe je de gegevens in exact online importeert, maar mijn ervaring is dat er best een boel nog afgeletterd moet worden voor alles correct staat, als de klant zelf met exact online aan de slag gaat (en de factuurmodule neemt) zet je jezelf buitenspel, let daar wel op!

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast stel je dat de boekhouder helemaal geen werk meer aan je hebt als je via if de administratie aanlevert, maar hoe zit het met controle van de stukken,

Op de site staat "De boekhouder hoeft daardoor geen bonnetjes en bankafschriften over te tikken en beperkt zich tot het controleren van deze gegevens." Maar misschien moet dit inderdaad nog iets explicieter, ik zal er nog wat aan schaven.

 

als de klant zelf met exact online aan de slag gaat (en de factuurmodule neemt) zet je jezelf buitenspel, let daar wel op!

De factuurmodule van Exact Online kost 15 euro per maand, dus dat is toch een stuk duurder.

 

Bedankt voor je opmerkingen.

mvg,

Wouter.

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.