• 0

Het bekende onderwerp: Starten / geld. Nog adviezen?

Ik ben 52, heb mijn "werkzame leven" voor 80 % besteed aan IT en 20% verkoop. Ben absoluut geen IT-nerd.

 

Ik heb een vette burnout gehad, zit in de bijstand en wil nu een (door)start maken. Heb al sinds 1987 een eenmanszaak, waarvan vanaf 1990 fulltime.

 

Compleet uitgewerkt businessplan gepresenteerd. Onderwerp (Te moeilijk voor de meesten) internet / affiliate marketing en het beladen onderwerp Multi Level Marketing c.q. netwerk marketing. Keywords: anti aging (vitaminen), personal development.

 

Zoiets starten zonder de nodige ervaring is heel moeilijk en valt al snel onder de noemer "daar heb je er weer eentje". Ervaring is echter in ruime mate aantoonbaar aanwezig. Ik pretendeer te weten waar ik over praat en "ken het wereldje"

 

Bijstands klant manager stond (en staat) er compleet achter en stuurde me door naar de BBZ. Als je daar dan komt en de jufrouw vraagt "laat uw plan maar eens zien" dan zakt je broek af. Dat was namelijk doorgemailed, maar hadden ze "niet ontvangen".

 

BBZ feiten:

 

Het plan was niet in het formaat zoals men dat wenste. Verder praten had geen zin.

Het begrip MLM was (hoewel ik hier op voorbereid was) weer eens niet duidelijk te maken.

Een subsidie "om niet" van € 8.900,- was tegen verwachting in ook niet te krijgen. Die krijg je alleen als je ondernemer bent, 60 uur per week werkt en € 500,- per maand overhoudt.

Last but not least zou ik "de bijstand uit moeten" en via de BBZ een bijstands achtig iets moeten aanvragen / krijgen. Bij nadere bestudering kwam ik er vervolgens achter dat dit dan als EEN LENING beschouwd wordt !!!! Beginnen we dus niet aan.

 

Ik had overigens EERST dat plan geschreven en kwam er naderhand achter dat genoemde € 8.900,- toevallig overeen kwam met mijn investerings behoefte.

 

Om het maar af te sluiten: Geen eigen huis, waarde auto € 1.000,-, geen schilderijen of zoiets, geen echt zwaar heavy schulden, just me.

 

Dank voor lezen. En nu? Tips? Ten overvloede. Dat plan is niet op een blauwe maandagmorgen even in elkaar gerammeld "omdat ik maar wat moet". Daar is goed over nagedacht en gesproken met deze en gene.

 

Prive kom je natuurlijk ook geen stap verder. mensen houden je rustig voor 2 maanden aan het lijntje zonder met 1 cent over de brug te komen, wat je ze ook biedt. In dat traject kom je overigens ook tot de ontdekknig dat er nogal wat uiterlijke schijn is. Dure auto's en natuurlijk de vakantie, maar intussen rood standen die je niet wilt weten.

 

Dank voor input.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wie zit er nou niet tot het gaatje met een totaal "inkomen" van € 1.185,- per maand?

 

1 keer een bespreking in Amsterdam c.q. 2 uur parkeren € 10,- / 1 consumptie € 3,- / benzine. Je bent zo € 20,- kwijt. Maar goed. Dit zal wel weer te moeilijk klinken. Dit zijn toch feiten?

 

En aangaande die hele re integratie. Zie ook mijn eeerdere posting.

 

Kijk, daarom word ik nou zo narrig. Er is geen sprake van onwil of " niet willen re integreren". Begrijp dat goed. Dan moeten er wel normale kansen zijn, binnen normale periodes.

 

Een auto weg doen betekent voor mij met gemak 1 uur tot 1,5 uur reistijd voor een afstand(je) van 20 km naar b.v. Amsterdam. Als je dan al bezig bent met die z.g. re eintegratie zou zo iets betekenen dat je hier b.v. om 07.00 uur weg moet om ergens daar omstreeks de kalssieke 09.00 uur te moeten beginnen. Lekker dan.

 

Maar afgezien van dat, allemaal. Je komt domweg niet aan de bak met je 52 jaar en voornamelijk IT ervaring.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste John Kode,

 

Dank voor de reactie, maar heb je nu de eerdere "draadjes" wel gelezen? Daar staat toch in dat die IT een hopeloze zaak is? Dat is juist de reden dat ik wil / moet switchen.

 

D'r staat ook in dat ik al vanaf 1987 bij de KVK ingeschreven ben. Toen had je het begrip ZZP'er nog niet. Anyway. Alles is al vermeld. Talloze malen geprobeerd. Ik kom niet aan de bak. Punt uit.

 

Wederom. Check alle verhalen maar op www.computable.nl.

 

Ik verzin ze niet. OK mensen, het is goed zo. Dank.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect maar als je nu, na slechts vijf uur hier op dit forum en met al flink wat serieuze reacties tot gevolg, al de pijp aan Maarten geeft, heb ik er begrip voor dat "men" je businessplan niet snapt. Je komt daarbij behoorlijk hooghartig over. Dat zul je wellicht helemaal niet zijn, maar een goed ondernemer selt de juiste vragen, luistert en doet er vervolgens iets mee.

 

Volgens mij stel je dus niet de juiste vragen, waardoor je niet de goede antwoorden krijgt die je echt verder helpen. Natuurlijk, de IT (zeker echte automatisering) is geen lekkere branche om nu in te zitten. Natuurlijk, MLM heeft - terecht! - een slechte reputatie. En natuurlijk, je hebt maar een paar euro nodig om te starten. Maar dan moet je je toon aanpassen aan je toehoorder en hem overtuigen van hoe goed je plan is. En de juiste vragen stellen, om suggesties te krijgen die je echt verder helpen. Dat kun alleen jijzelf doen, en dat lukt alleen maar door een gesprek aan te gaan met de mensen hier (want er zitten al flink wat ervaringsdeskundigen en mensen met verstand van zaken in dit topic) en open te staan voor hun vragen en ideeën.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Jeroen, Je visie is correct. Ik ben niet hooghartig. Ik kan zo overkomen. Ik ben bijna ten einde raad.

 

Ik weet zelf ook dat er zo veel sh(*^ tussen al die MLM zit, dat wil je niet weten. Dat MLM verhaal is slechts een onderdeel van het geheel.

 

Helemaal mee eens, te weten "de juiste vragen stellen". Klopt. "Mea Culpa" (of zo iets)

 

Maar ik krijg het er toch wel engiszins moeilijk mee als ik in het begin van "dit draadje" uitleg waarom ik die IT wel voor gezien moet houden en dat er doodleuk verderop een suggestie gedaan wordt om te gaan ZZP'en in de IT.

 

Ik moet luisteren. Ja, prima. Ik zou bijna zeggen. Lees dan ook alvorens een reactie te geven.

 

Overigens kun je de "kwaliteit" van de BBZ al onmiddelijk weer zien in het eerder geplaatste BBZ linkje. To the point bedragen hebben ze van die site af gegooid. Ik bedoel dus: Zelfs die link werkt al niet meer goed. Zou je WEER verder kunnen gaan surfen.

 

Het klopt. Ik ben zwaar frustie. Mijn klantmanager van de bijstand weet niets, maar dan ook niets van die BBZ af.

 

Weet je, uren, dagen, weken, maanden zit je te mailen, bellen, schrijven EN luisteren en het resultaat? Niets, nada, njete, noppes. Alleen suggesties die je over en over bekeken / geprobeerd hebt.

 

 

Goed, ik kijk wel naar een meer positieve insteek.

 

Thanks

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Maar ik krijg het er toch wel engiszins moeilijk mee als ik in het begin van "dit draadje" uitleg waarom ik die IT wel voor gezien moet houden en dat er doodleuk verderop een suggestie gedaan wordt om te gaan ZZP'en in de IT.

 

Ik moet luisteren. Ja, prima. Ik zou bijna zeggen. Lees dan ook alvorens een reactie te geven.

 

 

Een tip die je bloeddruk misschien verlaagt: pik uit de adviezen wat jou aanstaat, of wat je wilt proberen. Negeer de rest, en maak je er vooral niet druk om. Daar is het leven te kort voor.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

Maar ik krijg het er toch wel engiszins moeilijk mee als ik in het begin van "dit draadje" uitleg waarom ik die IT wel voor gezien moet houden en dat er doodleuk verderop een suggestie gedaan wordt om te gaan ZZP'en in de IT.

 

Ik moet luisteren. Ja, prima. Ik zou bijna zeggen. Lees dan ook alvorens een reactie te geven.

 

 

Een tip die je bloeddruk misschien verlaagt: pik uit de adviezen wat jou aanstaat, of wat je wilt proberen. Negeer de rest, en maak je er vooral niet druk om. Daar is het leven te kort voor.

 

Mooi gezegd Fred!

Kleine toevoeging; ik zie in je reacties dat je jouw situatie vooral vanuit het probleem bekijkt. De dingen die je NIET kunt, die licht je vooral uit. Maar als je nu eens gaat nadenken vanuit de oplossing. Oftewel, de dingen die je WEL kunt doen. Zo krijg je een positiever beeld van jezelf, je idee en je situatie en die positiviteit zul je vervolgens ook weer uitstralen/overdragen.

 

Ik ga geen toevoegingen doen aan het onderwerp waar het echt omdraaid in dit topic want daar weet ik helemaal niets vanaf, maar volg dit draadje alsnog met veel interesse. Het viel me gewoon even op. En juist omdat je er zo doorheen zit (mentaal of fysiek, dat maakt in dit geval niet uit) zou ik denken; denk dan eens wat je WEL hebt. Want zoals Fred zegt; daar is het leven echt te kort voor.

 

Groet en succes,

 

 

Philippe

Link naar reactie
  • 0

beste JP, ik zit toevallig in de 'anti aging' en de vitaminen en ik heb in mijn verleden ook wel een paar MLM systemen 'gedaan'

 

Om te kunnen slagen in een dergelijke business heb je als eerste probleem dat dergelijke supplementen vrij duur zijn, en aangezien je er zelf niet echt in thuis bent (neem ik aan, ik kan het mis hebben) moet je vooral andere mensen kunnen motiveren om te verkopen, dat is bij MLM sowieso al een voorwaarde om een beetje stabiel inkomen te genereren.

 

Ik weet niet welk merk/systeem jij op doelt maar Win, Agel of Juice+ zijn al redelijk 'oud' en 'bovenin de boom zitten' is er niet meer bij. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Gottegottegot, kerel toch.... ik zou al bijna een hart-wip krijgen wanneer ik dit zo lees.....pffff.....

Kom op man !

 

Ik heb een gezin te onderhouden, zit al 20 maanden zonder inkomen, uitkering of bijstand, kom best wat tekort maandelijks, (trouwens dagelijks...) maar ik probeer toch oplossingen te vinden.

 

Inderdaad, BBZ is een lastig verhaal, omdat heeeeeel veel gemeenten er niks van af weten, dit doorspelen naar grotere buurtgemeenten, het traject duurt lang, maar je hoeft er niet zo op af te geven.

 

BBZ is in eerste instantie een lening, waar je blij mee moet zijn dat die toegewezen wordt. Want dit betekend nl dat je bij de banken afgekeurd bent. Voila. Niet meer en niet minder. Dan is de BBZ ook nog eens een regeling, waarvan men per jaar bekijkt, of je de betaalde rente eigenlijk wel kon betalen. OK, dit is achteraf, maar men scheldt je die rente wel kwijt, mocht dit zo zijn ! Ken jij een bank die dit doet ??

 

En mocht je helemaal niet uit de rooie cijfers gekomen zijn, bestaat er zelfs een om-niet regeling. Dit betekent niet meer en minder, dan dat men je een bepaald gedeelte van je schuld kwijt scheldt !

 

Dus, gooi eens even de rem erop alsjeblieft, concentreer je eens op de mogelijkheden. Iedereen hier weet dat de gemeentelijke en overheidsmolentjes niet draaien zoals wij dat zouden willen. Maar om daar nu zo frusti tegen aan te schoppen, doe je jezelf alleen maar meer pijn.

 

Verdiep je eens in die BBZ. Weet dat je eigen gemeente er waarschijnlijk niks van weet (is helemeaal niet raar, echt niet) en ga nu eens praten met de man/vrouw die je toegewezen krijgt, bij die grotere gemeente.

 

Enne.....liever UIT de bijstand dan ERIN, of zie ik iets helemaal verkeerd ???

 

[EDIT] Nóg maar eens terug lezend, heb jij het idee gehad, dat je van de BBZ een bedrag zou krijgen, en dat dit per direct "om-niet" verklaard zou worden....... waarom denk je in vredesnaam dat een instantie dit zou doen ?

 

Enne...ps... Ik heb 2x een BBZ gehad, weet geloof ik wel hoe het werkt, ben er geen fan van, maar er altijd verrekte blij mee geweest !

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet topicstarter inderdaad iets aan zijn (gefrustreerde) houding doen. Ik kan me overigens erg goed voorstellen dat je eningzins frusty bent door de ontstante situatie, maar dat straal je ook uit. Niet alleen hier op dit forum, maar ook richting potentiele investeerders/klanten/banken etc.

 

Uit alle berichten die je hier neerzet komt het beeld naar voren dat er maar even door een instelling of investeerder met de portemonnee getrokken moet worden omdat jij in de shit zit. Als dat niet gebeurt wordt jij er boos om.

En inderdaad: die investeerder gaat inderdaad gewoon op vakantie. Gek hé!! Het zijn verdikkeme zijn eigen centen waarvan hij op vakantie gaat en hij is aan helemaal niemand verplicht om in een ander te investeren. En hij zal dat zeker niet doen aan een IT-er in de bijstand die iets met MLM wil gaan doen, daar "om niet" een investering voor verwacht en zelf zo min mogelijk risico bij wil lopen. Neu, dan lijkt 't mij ook aantrekkelijker om van die centen op vakantie te gaan.

 

Ieder forumlid hier heeft zijn mindere periodes, met zijn allen hebben we Marcel heel diep zien gaan en hebben we allemaal onze emotionele gedachten daarbij gehad als 'ie 's nachts jankend zat te typen dat 'ie geen geld had voor schoenen voor zijn kids...........Maar in al die ruim 1100 berichten van Marcel heb ik minder negativiteit en geklaag gezien als in de 15 berichten van topicstarter.

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • -1

Good meurning forum. Dank, gaat goed zo.

 

"een IT-er in de bijstand die iets met MLM wil gaan doen"

 

"en aangezien je er zelf niet echt in thuis bent (neem ik aan, ik kan het mis hebben)"

 

"zit al 20 maanden zonder inkomen, uitkering of bijstand, kom best wat tekort maandelijks"

 

Zien jullie nou zelf de toonzetting, aannames en stupide mededelingen niet? (de laatste. Wat moet ik daar mee? Ik heb mijn geld ook opgemaakt alvorens ik in die bijstand kwam. Ben ik echt niet trots op)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Denk dat het verstandiger is voordat je dingen gaat roepen om jezelf te verdiepen in dingen.

Lees het topic van Marcel eens door en dan weet je dat hij heel goed weet hoe het is om in de shit te zitten. (heel veel respect daar voor trouwens Marcel)

 

Ben zelf ook in zee geweest met een aantal MLM systemen waaronder Herbalife en Kleeneze, en het is gewoon niet gemakkelijk om daar een stabiel maandelijks terugkerend inkomen uit te halen. Je doet nu voorkomen dat je alleen maar mensen onder je hoeft te krijgen en dat dan het schip met goud elke maand binnenvaart.

Het is zo dat zeker niet elk MLM bedrijf slecht is, maar door alle negatieve berichtgeving, en het feit dat je dus een bank geen enkele zekerheid kunt bieden is het natuurlijk niet echt vreemd dat ze jou voor MLM praktijken geen geld zullen lenen.

Link naar reactie
  • 0

"en aangezien je er zelf niet echt in thuis bent (neem ik aan, ik kan het mis hebben)"

 

Zien jullie nou zelf de toonzetting, aannames en stupide mededelingen niet?

je hebt nog nergens neergezet wat je achtergrond / kennisniveau is dus ik begin maar met een aanname?

Als je gedegen verstand hebt van de werking van het menselijk lichaam (anatomie) en je hebt orthomoleculaire voedingsleer of HBO diëtiek gedaan dan biedt ik mijn excuses aan.

 

Ik hoor wekelijks verhalen van klanten over de fabels die ze te horen krijgen van allerlei (MLM) verkopers,

dan vind ik dat ik wel een beetje kritisch mag zijn.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Zien jullie nou zelf de toonzetting, aannames en stupide mededelingen niet? (de laatste. Wat moet ik daar mee? Ik heb mijn geld ook opgemaakt alvorens ik in die bijstand kwam. Ben ik echt niet trots op)

 

 

Je moet helemaal niets. Je kunt uit de reacties halen wat voor jou van toepassing is of nuttig is. Dat heb ik al eerder aangegeven.

 

Als je vooral wilt klagen over hoe slecht de instanties werken, tja, dan liever niet hier op HL. Ten eerste is dit niet een klaagforum, ten tweede schiet je er zelf ook geen bal mee op.

 

Gezien het aantal reacties zijn genoeg mensen hier bereid je te adviseren. Die geven vast niet allemaal het perfecte advies maar dat hoeft ook niet. Maar ook zijn er adviezen gegeven die jou misschien niet bevallen, maar wel realiteit zijn.

 

Mijn vraag aan jou is: kun je iets met de adviezen, zo ja wat, wat heb je nog nodig om verder te komen?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Als een gedegen, eerlijke MLM toko die vanaf 2004 bestaat (Belangrijk!, geen rare startup) vanuit de States hier z'n euren in Europa gaat openen en je bent er dan bij dan zit je iet wat "boven in de boom" zoals iedereen dat graag zo ziet.

 

Combineer dat met wat nadere activiteiten dan is een inkomen van € 4.000,- - € 6.000 maandelijks binnen een jaar goed haalbaar. Haal daar nou € 500,- echte onkosten vanaf en dan ben je er. Dat inkomen voor belasting kun je natuurlijk drukken met wat verder aftrekposten.

 

Klinkt als een goudmijn

 

Dan zal het toch niet zo'n probleem zijn voor je leverancier om jou de start-up-financiering te lenen?

Een deel van die lening zal toch in voorraad gaan zitten dus die kunnen ze gewoon aan je leveren tegen uitgestelde betaling en de rest van het (in verhouding tot bovenstaande bedragen) luttele bedrag in de vorm van een lening met een looptijd van x en een rentepercentage van y.

 

Lijkt me dat je dan binnen een jaar alweer van die lening af bent en je leverancier er een zeer gemotiveerde verkoper bij heeft die stevig bijdraagt aan de ontwikkeling van de europese plannen van ze?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Zondagavond heb ik TS per PM een in meerdere opzichten "passende" vacature gestuurd... geen reactie op ontvangen. Op het forum zijn redelijke vragen gesteld, die hij tot op heden ook niet beantwoordt. Zojuist was hij overigens nog wel ingelogd.

 

EDIT: en nu weer...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Laat TS gewoon even lezen en zelf bepalen of hij al dan niet reageert zonder hem meteen op de huid te zitten

 

Hoewel een vriendelijke en constructieve en of open houding over het algemeen betere antwoorden oplevert is het geen verplichting aan nieuwe leden.

 

Houdt er daarnaast rekening mee dat niet iedereen zoveel ervaring met fora heeft als het gemiddelde higherlevel-lid

 

Frans

Link naar reactie
  • 3

Geachte HL Leden,

 

Even een korte evaluatie. (Ik check iedere zin nogmaals op taalgebruik en irritatie)

 

Ik kwam hier op het forum ten einde de eventuele mogelijkheden tot het verkrijgen van een relatief kleine investering van eigenlijk zo'n 6 00 - 700 euries per maand tot het einde van het jaar te laten we zeggen bekijken.

 

Ik zit financieel aan de bodem dus alles wat ik zou toezeggen aangaande "eigen investering" is niet reel. Mijn gedachte was dan ook, Ik heb wel de tijd, nog wat energie en kennis van zaken en bovenal commitment. Dus ik ga er voor en kan slechts een soort van aandeel in de winst uit onderhandelen. Mijn risico is dat in het ergste geval niets zou lukken. Dan zou ik nog in die bijstand zitten en b.v. t.z.t gedwongen worden richitng flut baantje.

 

Ik heb eerder in dit forum een type fout gemaakt, te weten MLM en NADERE zaken. Moet zijn ANDERE zaken.

 

Ja, de rek is eruit, mede omdat ik al langere periode "zo zit".

 

Wat jullie misschien niet zouden verwachten is dat ik compleet de verwantwoording nam en neem voor waar ik nu ben. In feite heb ik mezelf daar zwaar voor geblaimed. Goed. Daar "ga je dan doorheen" en uiteindelijk kom je dan gelukkig in een status waarin je realiseert dat je verder moet.

 

Doel: Iets stabiels opbouwen, wat redelijk geld oplevert en met plezier nog voor jaren te doen is. MLM zou daar een ONDERDEEL van zijn, niets meer, niets minder.

 

Mijn MLM achgergrond: Ik heb 2,5 jaar fulltime MLM gedaan, te weten 1992 - 1994. (Those were the days). De opmerkingen op het forum dat er veel onzin tussen zit en "get rich quick" toestanden kan ik onderschrijven. Ik heb wat gezien en meegemaakt. Juist o.a. daardoor heb ik me sinds die tijd als hobby bezig gehouden met Orthomoleculaire voeding. Veel over gelezen en diverse cursussen gevolgd. Opmerkingen (niet hier, overigens) zoals "Je moet anderen voor je laten werken" en "Piramide" heb ik ontelbare malen gehoord. Tja, ik ga er maar niet meer op in.

 

Wat nu de laatste dagen in dit forum gebeurd is, is waarschijnlijk een afspiegeling van de praktijk. Ja, ik ga dan misschien wat te emotioneel reageren omdat voornamelijk door het begrip MLM de aandacht helemaal de verkeerde kant uitgaat.

 

Dan kun je nog verschillende malen roepen "Verspreid risico, andere business", maar ik vrees dat dit niet helpt.

 

Ook in dit forum (ik registreer slechts) wordt er gesproken over "je leverancier" en "voorraad voor financieren". Tja, dit werkt zo niet met MLM. Ik had EXACT hetzelfde bij de BBZ. Uitdaging is dan dat de conversatie daar bij blijft steken. Men staat dan niet open voor nadere uitleg. Ja, dan houd het op. Met traditionele business, inkoop ,verkoop progrnose, risico, Sterke / zwakke eigenschappen etc. zou je heel misschien kans maken zowel bij de BBZ als bij laten we zeggen investeerder X. Met MLM en aanverwante zaken kun jet schudden.

 

Ik denk dat ik maar moet concluderen dat ik (wederom) geld uit de (in dit forum genoemde) FFF hoek moet zien te krijgen. Ik heb het officiele kanaal domweg te weinig te bieden, als men mijn onderbouwde progrnoses niet zien zitten. Om onze "blauwe vrienden" maar te citeren "Leuker kan ik het niet maken".

 

Nogmaals, het enige wat ik wil bereiken is wat rust tot eind van het jaar, zodat ik 100 % gepland kan inzetten voor mijn plan met als doel links of rechtsom eind derde kwartaal uit die bijstand te zijn en richting "normaal" en bovenal stabiel inkomen te gaan. En met "rust" bedoel ik dat de rekeningen normaal betaald kunnen worden en niet (zoals gisteren) er weer een KPN-computer dreigend aan de telefoon hangt en er fijntjes op wijst dat je internet aansluiting in gevaar begint te komen.

 

OK, that's it for now

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat in dit geval niet zo zeer om het financieren van startkapitaal. Je hebt "enkel" een maandelijkse bron van cashflow nodig om voorziene zakelijke kosten te kunnen voldoen.

 

Ik zie zojuist een oproep van Rick (van Fundaid) in de categorie vraag en aanbod. Denk aan mogelijkheden in deze richting. Doe iets no cure-no pay voor een andere ondernemer. Momenten van facturering en uitbetaling moet je onderling uit kunnen komen.

 

Succes!

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

OK, 2 "HL jobs" bekeken. Eentje was ik niet geheel geschikt voor (mee eens) en de andere is nog "pending".

 

Uurtarieven € 10, - / € 12,- en in de praktijk 3 dagen per week (max. 24 uur declarabel) , vanuit huis. (Call centre achtig werk zou ik niet langer volhouden. Sorry)

 

Tja.

 

Ander vraagje, zo beknopt mogelijk. Gaat om "de insteek", even los van alle bit en bytes:

 

Investering over 10 maanden max. € 7.000,-

 

Aandeel in te verwachten winst: € 400,- - € 1.000,- en meer per maand.

 

Is dat nou wat? Krijg je hier nou iemand mogelijkerwijs warm voor? Zie mijn laatste "pleidooi". Als het fout gaat hebben we een probleem, ik ook. I know.

 

Anders blijft er natuurlijk maar 1 methode over. Gewoon hier en daar proberen.

 

Thanks.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Investering over 10 maanden max. € 7.000,-

 

Aandeel in te verwachten winst: € 400,- - € 1.000,- en meer per maand.

 

Is dat nou wat? Krijg je hier nou iemand mogelijkerwijs warm voor? Zie mijn laatste "pleidooi". Als het fout gaat hebben we een probleem, ik ook. I know.

 

 

Alles staat of valt uiteraard met die 'te verwachten winst'. Hoe hard kun je dat maken? Het probleem voor degene die jou geld leent is, 'wat voor risico neem ik en is de opbrengst dat waard?' Zolang daar twijfel over is zal de gemiddelde lener passen. De meeste mensen zijn banger om hun geld te verliezen dan belust op grote rendementen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Het heeft meer met geloofwaardigheid te maken. En uiteraard moet de lener het geld tijdelijk kunnen missen.

 

Stel: ik doe jou zo'n voorstel. Je kent me niet. Op basis waarvan besluit jij wel of niet op het voorstel in te gaan? Welke garanties zou je willen?

 

2e situatie: je kent me wel, en vertrouwt me ook nog. Wat verandert er in je criteria?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.