• 0

Het bekende onderwerp: Starten / geld. Nog adviezen?

Ik ben 52, heb mijn "werkzame leven" voor 80 % besteed aan IT en 20% verkoop. Ben absoluut geen IT-nerd.

 

Ik heb een vette burnout gehad, zit in de bijstand en wil nu een (door)start maken. Heb al sinds 1987 een eenmanszaak, waarvan vanaf 1990 fulltime.

 

Compleet uitgewerkt businessplan gepresenteerd. Onderwerp (Te moeilijk voor de meesten) internet / affiliate marketing en het beladen onderwerp Multi Level Marketing c.q. netwerk marketing. Keywords: anti aging (vitaminen), personal development.

 

Zoiets starten zonder de nodige ervaring is heel moeilijk en valt al snel onder de noemer "daar heb je er weer eentje". Ervaring is echter in ruime mate aantoonbaar aanwezig. Ik pretendeer te weten waar ik over praat en "ken het wereldje"

 

Bijstands klant manager stond (en staat) er compleet achter en stuurde me door naar de BBZ. Als je daar dan komt en de jufrouw vraagt "laat uw plan maar eens zien" dan zakt je broek af. Dat was namelijk doorgemailed, maar hadden ze "niet ontvangen".

 

BBZ feiten:

 

Het plan was niet in het formaat zoals men dat wenste. Verder praten had geen zin.

Het begrip MLM was (hoewel ik hier op voorbereid was) weer eens niet duidelijk te maken.

Een subsidie "om niet" van € 8.900,- was tegen verwachting in ook niet te krijgen. Die krijg je alleen als je ondernemer bent, 60 uur per week werkt en € 500,- per maand overhoudt.

Last but not least zou ik "de bijstand uit moeten" en via de BBZ een bijstands achtig iets moeten aanvragen / krijgen. Bij nadere bestudering kwam ik er vervolgens achter dat dit dan als EEN LENING beschouwd wordt !!!! Beginnen we dus niet aan.

 

Ik had overigens EERST dat plan geschreven en kwam er naderhand achter dat genoemde € 8.900,- toevallig overeen kwam met mijn investerings behoefte.

 

Om het maar af te sluiten: Geen eigen huis, waarde auto € 1.000,-, geen schilderijen of zoiets, geen echt zwaar heavy schulden, just me.

 

Dank voor lezen. En nu? Tips? Ten overvloede. Dat plan is niet op een blauwe maandagmorgen even in elkaar gerammeld "omdat ik maar wat moet". Daar is goed over nagedacht en gesproken met deze en gene.

 

Prive kom je natuurlijk ook geen stap verder. mensen houden je rustig voor 2 maanden aan het lijntje zonder met 1 cent over de brug te komen, wat je ze ook biedt. In dat traject kom je overigens ook tot de ontdekknig dat er nogal wat uiterlijke schijn is. Dure auto's en natuurlijk de vakantie, maar intussen rood standen die je niet wilt weten.

 

Dank voor input.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewenste input staat in het onderwerp. Starten / geld. Nog adviezen?

 

Dus: Wat zou ik nog kunnen doen? Misschien heb ik wat over het hoofd gezien / ergens nog niet aan gedacht.

 

Grof gezegd: Ik zit chronisch omhoog, wil iets stabiels op bouwen en heb daar dat (*&^*&^ geld voor nodig.

 

Kip en ei.

Link naar reactie
  • 0

Beste JP52,

 

waarom ga je in deze branche niet eerst een half jaar in loondienst? Wat zijn je verwachtingen op het gebied van inkomen als je als onderneming op dit gebied start? OP HL komen diverse leden voorbij die hier iets mee doen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Welke branche? In de IT kun je het schudden. 13.000 zitten er op de bank op dit moment. Lees het commentaar maar eens van collega's maar op www. computable.nl.

 

Ook 2 jaar geleden was het al puin. "Te brede ervaring", u hoort nog van ons, "Het traject bij de klant duurt wat langer dan verwacht", "U bent te zwaar voor zo'n eenvoudige functie" (Als je dan "beneden je niveau maar de markt op ging".

 

Ik kwam tot 2 keer toe onaangekondigd bij een uitzendbureau (op advies "Dan ga je toch naar een uitzendbureau?") en daar stonden ze me stom aan te kijken dat ik zo maar de moed had om binnen te lopen. "Ja meneer, de bedoeling is dat u op internet kijkt, u daar aan meld voor een vacature en dan hoort u wel van ons".

 

Ik werd afgewezen voor bagage ellende in karretjes gooien op Schiphol. Waarom? KLM investeert iets van 2 weken training (veiligheid en zo) in je. "Met zo'n opleiding zijn we bang dat u te snel weg bent. Daar durft KLM dus niet in te investeren".,

 

Zelfs op een carriere beurs in de RAI nog precies hetzelfde. Dan sta je "live" op zo'n beurs. Zeggen ze NOG "kijkt u maar op internet en dan hoort u wel van ons".

 

Dan kom je toch thuis en rest er even niets anders dan een moment van rust en "Zo, nu een Bavaria?"

 

De branche welke beschreven in mijn businessplan is nou net een branche van louter en alleen zelfstandigen.

Link naar reactie
  • 0

ik bedoelde winkelverkoop van vitaminen. Je moet weer ergens beginnen als je ooit nog verder wilt. Part-time werken en ondernemen kan ook naast elkaar, maar zoals ik het lees zou ik eerst rustig aan willen beginnen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank voor advies. Ik wil niet te negatief overkomen, maar ik vermoed dat enige research zal leren dat ALS je al part time aan de slag zou komen het salaris niet veel hoger zal zijn dan bijstands niveau. Dat beetje extra geef je dan weer uit aan autokosten gezien het feit dat ik in een openbaar vervoer onvriendelijk gehucht woon.

 

Even iets anders: Ik krijg het vermoeden dat met mijn verhaal het begrip "informal investor" of iets dergelijks vrijwel onhaalbaar is?

 

Link naar reactie
  • 1

 

Even iets anders: Ik krijg het vermoeden dat met mijn verhaal het begrip "informal investor" of iets dergelijks vrijwel onhaalbaar is?

 

 

Als je in je FFF** netwerk niemand kunt vinden zal dat inderdaad onhaalbaar zijn. Stel je voor dat jij zo'n informal bent, zou jij dan in jouw plan investeren? Veel risico, weinig kans op rendement, lijkt me. Sorry maar het is denk ik niet anders.

 

Kan jouw casemanager niets voor je doen? Evt nog eens gesprek aanvragen bij afdeling BBZ, en in godesnaam dan maar hun format gebruiken? Het is aan jou hun te overtuigen, niet andersom. Overigens, als de BBZ jouw een lening aanbiedt is dat beter dan niets, toch?

 

** FFF = friends, family, fools

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Als een gedegen, eerlijke MLM toko die vanaf 2004 bestaat (Belangrijk!, geen rare startup) vanuit de States hier z'n euren in Europa gaat openen en je bent er dan bij dan zit je iet wat "boven in de boom" zoals iedereen dat graag zo ziet.

 

Combineer dat met wat nadere activiteiten dan is een inkomen van € 4.000,- - € 6.000 maandelijks binnen een jaar goed haalbaar. Haal daar nou € 500,- echte onkosten vanaf en dan ben je er. Dat inkomen voor belasting kun je natuurlijk drukken met wat verder aftrekposten.

 

Ik heb hier in Europa genoeg "van die lui" meegemaakt (en nog) met inkomsten van 10, 20 30 duizend euries per maand. Beschouw het allemaal als een get rich quick en je hebt een probleem (ik dus). Zet in op genoemde inkomsten en je bent reeel bezig. Hoezo geen omzet? het gaat mj d'r om wat je uiteindelijk besteedbaar overhoud (wie niet?) en juist met deze business (inclusief dat internet "gedoe") zijn de maandelijk overheadkosten juist laag.

 

BBZ zou ik kunnen starten, maar het feit dat dan zelfs je maandelijkse uitkering als lening wordt gezien gaat mij toch wel erg ver. Dan heb je EN dat als lening EN nog eens 9000 euries? ALS je er al doorheen zou komen?

 

Overigens, met respect wordt er door de laatste post eigenlijk al weer bewezen dat je dus absoluut geen enkele kans maakt als je maar enigszins van de ge eikte paden afwijkt. Nogmaals met respect, er wordt een oordeel over geveld terwijl je het hele plan niets eens gezien hebt. Als een internetfreak met dikke brillenglazen van 17 jaar met zo iets zou komen dan kan ik dat nog begrijpen, maar ik heb niet voor niets op voorhand vermeld dat ik ervaring had in die business.

 

Maar goed. Message clear. Dank tot zover. Ik heb geen zin om hier een soort MLM topic te gaan starten. Jullie ook niet denk ik. Dat laten we maar over aan het Tros Radar forum.

 

Link naar reactie
  • 0

Welke branche? In de IT kun je het schudden. 13.000 zitten er op de bank op dit moment. Lees het commentaar maar eens van collega's maar op www. computable.nl.

 

Ook 2 jaar geleden was het al puin. "Te brede ervaring", u hoort nog van ons, "Het traject bij de klant duurt wat langer dan verwacht", "U bent te zwaar voor zo'n eenvoudige functie" (Als je dan "beneden je niveau maar de markt op ging".

 

Ik kwam tot 2 keer toe onaangekondigd bij een uitzendbureau (op advies "Dan ga je toch naar een uitzendbureau?") en daar stonden ze me stom aan te kijken dat ik zo maar de moed had om binnen te lopen. "Ja meneer, de bedoeling is dat u op internet kijkt, u daar aan meld voor een vacature en dan hoort u wel van ons".

 

Ik werd afgewezen voor bagage ellende in karretjes gooien op Schiphol. Waarom? KLM investeert iets van 2 weken training (veiligheid en zo) in je. "Met zo'n opleiding zijn we bang dat u te snel weg bent. Daar durft KLM dus niet in te investeren".,

 

Zelfs op een carriere beurs in de RAI nog precies hetzelfde. Dan sta je "live" op zo'n beurs. Zeggen ze NOG "kijkt u maar op internet en dan hoort u wel van ons".

 

Dan kom je toch thuis en rest er even niets anders dan een moment van rust en "Zo, nu een Bavaria?"

 

De branche welke beschreven in mijn businessplan is nou net een branche van louter en alleen zelfstandigen.

 

Damn dat is herkenbaar. Ik ben 26! En ik krijg dat zelfs.

Ik heb nu 2 jaar ervaring wat dan weer te weinig is voor senior volgens sommige bedrijven (3-5 jaar)

en anders willen ze graag mensen die vers uit school komen die goedkoop zijn ook al moeten ze die

inwerken.

 

En als je idd op zon kutbaantje solliciteert moeten ze dat niet gezien het grote vluchtrisico haha.

Daar kan ik ze trouwens geen ongelijk in geven.

Daarom zit ik nu gewoon lekker thuis als zelfstandig ondernemer zonder ww en zie ik wel wanneer

iemand mij wel aanneemt.

 

succes alvast!

Link naar reactie
  • 0

 

BBZ zou ik kunnen starten, maar het feit dat dan zelfs je maandelijkse uitkering als lening wordt gezien gaat mij toch wel erg ver. Dan heb je EN dat als lening EN nog eens 9000 euries? ALS je er al doorheen zou komen?

 

Wil je uit de shit komen, of niet? ???

 

Overigens, met respect wordt er door de laatste post eigenlijk al weer bewezen dat je dus absoluut geen enkele kans maakt als je maar enigszins van de ge eikte paden afwijkt. Nogmaals met respect, er wordt een oordeel over geveld terwijl je het hele plan niets eens gezien hebt. Als een internetfreak met dikke brillenglazen van 17 jaar met zo iets zou komen dan kan ik dat nog begrijpen, maar ik heb niet voor niets op voorhand vermeld dat ik ervaring had in die business.

 

Maar goed. Message clear. Dank tot zover. Ik heb geen zin om hier een soort MLM topic te gaan starten. Jullie ook niet denk ik. Dat laten we maar over aan het Tros Radar forum.

 

 

Met zo'n geprikkelde reactie zul je weinig mensen voor je plan weten te vinden. Ik begrijp je geprikkeldheid overigens prima, maar dat doet niets af aan de feiten.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
BBZ zou ik kunnen starten, maar het feit dat dan zelfs je maandelijkse uitkering als lening wordt gezien gaat mij toch wel erg ver. Dan heb je EN dat als lening EN nog eens 9000 euries? ALS je er al doorheen zou komen?

 

BBZ wordt in eerste instantie altijd als lening gezien, maar wordt na afloop van het jaar omgezet naar een bedrag om niet als blijkt dat je van je eigen toko niet of onder de bijstandsnorm hebt kunnen leven. gemaakte winst wordt met de BBZ verrekend.

 

http://www.ondernemersregelingen.nl/document/debbzregeling.pdf

 

Maar ja de BBZ regeling is inderdaad een wangedrocht. Heb er zelf de nodige ervaring mee en als je alle post op HL leest vraag je jezelf wel af of in nederland iemand ooit begonnen is met een BBZ uitkering/lening.

 

 

Link naar reactie
  • 0
En ja, ik wil uit de shit komen, maar wel met risico's die ik nog enigszins kan overzien.

 

je zit in de bijstand, je wil 8900 euro investeren maar als je onverhoopt terugvalt in de bijstand omdat het toch niet wil lukken dan is die 8900 ook al niet te overzien. Zeker als je dat van een bijstandsuitkering moet betalen.

 

De 8900 die je nodig hebt is wellicht ook nog eens te laag ingeschat, Ik ken je plan niet maar krijg de indruk dat dit voor een startvoorraad is. Heb je wel rekening gehouden met onvoorziene kosten?

 

Als je er al slecht voor staat dan is ieder euro krediet een blok aan je been. effe geen geld om te betalen en de crediteurenstand schiet omhoog. voor dat je het weet vul je het ene gat met het andere.

 

Werk het plan nog eens uit volgens de richtlijnen en neem het dan gewoon mee naar je case manager. Je loopt dan ook geen risico dat de mail of post zoek raakt binnen de ambtenarij. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

BBZ wordt in eerste instantie altijd als lening gezien, maar wordt na afloop van het jaar omgezet naar een bedrag om niet als blijkt dat je van je eigen toko niet of onder de bijstandsnorm hebt kunnen leven. gemaakte winst wordt met de BBZ verrekend.

 

http://www.ondernemersregelingen.nl/document/debbzregeling.pdf

 

Maar ja de BBZ regeling is inderdaad een wangedrocht. Heb er zelf de nodige ervaring mee en als je alle post op HL leest vraag je jezelf wel af of in nederland iemand ooit begonnen is met een BBZ uitkering/lening.

 

 

Heb de PDF nog niet gelezen. Met dank. Nogmaals, ik was stomverbaast te horen dat ik dus UIT de bijstand zou moeten. DAT was ook bij navraag helemaal niet bekend bij de bijstandsklant manager. Maar evaluerend. Er van uitgaand dat het goed zou gaan dan heb ik toch EN dat laten we zeggen bijstandbedrag als schuld EN nog eens een keer iets van b.v. € 9.000,p investment money? En als het fout gaat dacht ik dat er nog eens een max termijn aan zit. Kun je b.v. na een jaar of zo weer terug in de "normale" bijstand.

 

Sorry, hoor. Ik kan dit allemaal zo langzamerhand niet meer overzien. Komt overigens nog eens bij dat ze er allemaal de tijd voor nemen voor dat je uberhaupt geld op je rekening krijgt. Bijstand bijvoorbeeld. 3 (DRIE) maanden !!!!!!! Waar je in die tussentijd van moet leven wordt niet naar gevraagd. Geacht forum "irritatie"? Je ploft uit elkaar met zulke procedures. Kom op zeg. Zet 1 poot verkeert en je zit te wachten op geld van die gasten en aan de andere kant staan de Eneco's en KPN's aan te kloppen.

 

Link naar reactie
  • 0
Heb de PDF nog niet gelezen. Met dank. Nogmaals, ik was stomverbaast te horen dat ik dus UIT de bijstand zou moeten. DAT was ook bij navraag helemaal niet bekend bij de bijstandsklant manager. Maar evaluerend. Er van uitgaand dat het goed zou gaan dan heb ik toch EN dat laten we zeggen bijstandbedrag als schuld EN nog eens een keer iets van b.v. € 9.000,p investment money? En als het fout gaat dacht ik dat er nog eens een max termijn aan zit. Kun je b.v. na een jaar of zo weer terug in de "normale" bijstand.

 

BBZ is ook gewoon bijstand maar dan voor zelfstandigen. Je krijgt naast eventueel een lening voor het starten van een bedrijf nooit meer per maand dan de bijstandsnorm en eventuele inkomsten worden daar van afgetrokken. Het enige verschil is dat de gemeente het eerst als een soort lening toe kent en na afloop van het boekjaar aan de hand van de jaarstukken gaat bepalen of het om niet is of dat er een gedeelte terug betaald moet worden.

 

Als het een bedrag om niet wordt dan houdt dat in dat het gewoon als een bijstandsuitkering omgezet wordt welke je dan bij je belasting aangifte als inkomen op geeft. De gemeente draagt er dan gewoon loonheffing over af.

Link naar reactie
  • 0

Henk, dank.

 

Die genoemde € 8.900,- dacht ik dus "om niet" c.q. als subsidie te krijgen. Zie hier mijn "investerings gedeelte" uit mijn plan:

 

Ik citeer maar even uit het plan: Benodigd maandelijks budget: € 350,- t.b.v. website, MLM producten, folders, registreren extra domainnames, visitekaartjes, her registratie merk XXXX bij merken bureau Benelux. € 350,- reis / verblijfkosten en onvoorzien. Uitgaande van de “1 December peildatum” en inkomsten even niet meegerekend zou dit dus een totaalinvestering zijn van € 7.000,-

 

Zo staat het daadwerkelijk in het businessplan. (copy / paste). Verder specificeren wordt toch irreel gefreak, of zie ik dat fout? Je ziet, dat ik "onvoorzien" heb vermeld.

 

Het mooie is dat je met relatief weinig onkosten een business kan opbouwen die dus genoemde 4000 - 6000 euries per maand binnen een jaar STABIEL opleverd.

Link naar reactie
  • 0
Ik citeer maar even uit het plan: Benodigd maandelijks budget: € 350,- t.b.v. website, MLM producten, folders, registreren extra domainnames, visitekaartjes, her registratie merk XXXX bij merken bureau Benelux. € 350,- reis / verblijfkosten en onvoorzien. Uitgaande van de “1 December peildatum” en inkomsten even niet meegerekend zou dit dus een totaalinvestering zijn van € 7.000,-

 

350 euro per maand inclusief de producten en dan 4000 - 6000 euro per maand winst maken. sorry maar dat lijkt mij toch geen reeële voorstelling van zaken.

Link naar reactie
  • 0

Henkh, weer dank. (Ik neem ff een beak zo).

 

In mijn geval wist laten we zeggen MIJN gemeente van deze procedure helemaal niets (echt niet).

 

Ik zou dus een soort "overstap" moeten maken van deze gemeente naar iets van gemeente Utrecht, te weten in ieder geval een ANDER loket wat mijn bijstand dan zou gaan verlenen.

 

Vandaar mijn gemekker over 3 maanden wachttijd en dergelijke.

 

Budget. Klopt, normaal gesproken zou dat niet kunnen, maar ik praat hier dan ook over internet marketing / affiliate marketing en dat MLM gebeuren. Met dat laatste haal je inkomen uit de groep die je opbouwt. D'r zijn personen die duizenden in hun groep hebben verspreid over diverse landen. maar goed, ik zou niet meer verder over MLM uitweiden.

Link naar reactie
  • 0

OK, ongeprikkelde zo neutraal mogelijke vraag dan: Welke feiten?

 

1) je wilt uit de bijstand komen

2) je hebt een businessplan en hebt geld nodig om te starten

3) je verwacht dat de BBZ snel, adequaat en vooral positief besluit

 

En ja, ik wil uit de shit komen, maar wel met risico's die ik nog enigszins kan overzien.

 

4) als jij zelf niet tot het gaatje wil gaan, waarom verwacht je dat dan wel van een BBZ, of evt een informal investor?

 

Ik zeg niet dat de BBZ mensen het perfect doen, maar het lijkt me met wat ik tot nu toe lees, dat je verwachtingen tav de BBZ niet helemaal realistisch zijn.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Met tijd, commitment, inzet etc. etc. kan ik tot het gaatje gaan.

 

Mijn woningbouw (huur), KPN, Eneco, vodafone en ziektekosten verzekering hebben er geen boodschap aan als ik financieel tot het gaatje ga. Ik zit al tot het gaatje.

 

Een informal investor hoeft volgens mij niet z'n vakantie uit te stellen als ie tot het einde van het jaar € 7.000,- hierin zou investeren.

 

OK. Thanks. Zal de eerder gemailde PDF nog eens doorlezen. Overigens deed de BBZ al meteen moeilijk over mijn 2 x 350 euries p/m onkosten plaatje. Moest verder gespecificeerd worden. Ja, wat moet ik daar nou mee? Allerlei onzin gaan verzinnen?

 

Dank voor input, over and out.

 

Link naar reactie
  • 0

OK. Thanks. Zal de eerder gemailde PDF nog eens doorlezen. Overigens deed de BBZ al meteen moeilijk over mijn 2 x 350 euries p/m onkosten plaatje. Moest verder gespecificeerd worden. Ja, wat moet ik daar nou mee? Allerlei onzin gaan verzinnen?

 

Dank voor input, over and out.

 

Uh, je zou kunnen omschrijven waar je die onkosten in maakt? Lijkt me niet zo raar toch? Je geeft op dat je 2x350 Euro onkosten hebt, dan kun je ze toch ook benoemen? Waar maak je die kosten mee?

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Alles boven bijstandsniveau en reintegreren lijkt me op dit moment beter, maar daar lijk je zelf (nog) niet aan te willen. Waarom deel je de deelname in het MLM gebeuren niet met iemand anders? Na verkoop van je auto heb je dan nog maar 3000 EURO nodig. Dat moet met part-time werken met een half jaar vergaard kunnen zijn.

 

geen echt zwaar heavy schulden

 

Klinkt ook nog alsof er nog meer meespeelt. Ik zou je als gezegd een structurele baan gunnen onder mensen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Zie eerder bericht a.c. de omschrijving

 

als die omschrijving zo in jouw ondernemersplan staat begrijp ik direct waarom de BBZ zo moeilijk doet. Ik wordt wel steeds nieuwsgieriger naar dat plan. als je het aan durft mag je me het middels pm sturen. prive gegevens en merknamen mag je doorhalen, die interesseren mij niet.

 

Je geeft aan dat je al tot het gaatje zit wat betreft prive lasten. in zo'n situatie is het denk ik extra lastig om van start te gaan als je niet alles goed op een rijtje hebt. er hoeft maar iets tegen te zitten en je hangt.

 

Ik heb het zelf meegemaakt maar nu ik alles weer op orde heb ga ik mijn nieuwe start-up grondig voorbereiden. een 2e keer op een houtje bijten zal mij niet meer overkomen.

Link naar reactie
  • 0

Beste JP,

 

Als ik je verhaal en de reacties zo lees, denk ik dat je met MLM op het verkeerde paard gokt.

 

Je hebt ruime ervaring in de IT zeg je. Kan je daarin dan niet beter als zelfstandige aan de slag gaan. In jouw situatie lijkt 't mij namelijk niet verstandig om relatief veel geld te investeren. Houd het simpel en klein, je investering is je brein.

 

En wil je toch met je MLM-idee aan de slag, dan zou Tante Agaath (tegenwoordig durfkapitaal geheten) mss iets voor je kunnen zijn: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-16.html

 

Sterkte en suc6!

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.