• 0

hoe bereken ik de voorraad op mijn openingsbalans?

Ik ben bezig met een ondernemingsplan te scrrijven voor een dierenspeciaalzaak. Ik gebruik hier bij de Startproof detailhandel voorbeeld van de Rabobank. Ik ben nu bezig met het financiele gedeelte en ik loop nu een beetje vast op het onderdeel voorraden in de openingsbalans. Ik heb geen idee hoe ik dit zou kunnen voorspellen/ berekenen.

 

Ik heb de gemiddelde besteding en de verwachte afzet wel berekend, maar geen idee hoe ik dit nu moet gaan omzetten naar de voorraad die nodig is voor een dierenspeciaalzaak.

 

Weet iemand hoe je dit kan doen?

 

Alvast bedankt!

 

Rianne

Voorbeeldplan_Rabo_StartProof_Detailhandel.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ex dierenwinkels eigenaar kan ik je wel helpen maar alles is afhankelijk van het aantal m2 en hoe breed je de winkel wil profileren ( assortiment).

 

Met economisch inkopen, dus niet meteen een overdoos kopen, ben je voor 120 m2 tussen de 20.000 en 25.000 uit.

Link naar reactie
  • 0

Je initiele voorraadkosten zullen afhankelijk zijn van hoeveel je inkoopt. Dat is natuurlijk op diverse manieren te berekenen, van heel nauwkeurig tot vrij globaal. Je zult, op basis van je prognoses, wel een beeld hebben van wat je gaat verkopen, dus dat moet je ook inkopen. Je initiele voorraad kun je bijvoorbeeld bepalen aan de hand van je beschikbare schapruimte en voorraadruimte, gedeeld door de gemiddelde omvang van de producten, vermenigvuldigd met de gemiddelde prijs.

 

maar op een gegeven moment zul je toch ook moeten gaan bestellen - dan moet je ook weten hoeveel je van wat wil hebben en bij wie dat hoeveel kost. Als je dat nu al uitzoekt, kun je met een vrij exacte berekening en onderbouwing komen. Lijkt me wel zo prettig.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.