• 0

Wil iemand wat leren maar wil niet dat hij voor zich zelf gaat werken

Hallo,

 

Wij zijn op zoek naar zelfstandigen die thuis voor ons bloemdecoraties gaan maken en bij hen in de buurt bij onze klanten gaan bezorgen. Op een soort franchisebasis dus.

 

Nu wil ik ze graag leren hoe onze bloemdecoraties gemaakt worden maar hoe kan ik nu voorkomen dat mensen na deze cursus zeggen: 'Bedankt, ik ga lekker voor mezelf werken'. Kan ik ze dat verbieden of is dat het risico wat ik neem?

 

De mensen zijn niet bij mij in dienst. Kan ik dan iets met een concurrentiebeding? En zo ja, heeft iemand hier misschien een voorbeeldje van?

 

Om ons bedrijf te laten groeien zou ik het heel graag op zo'n manier willen doen. Ieder advies hierin stel ik zeer op prijs.

 

Alvast enorm bedankt.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben er niet in thuis maar waarom niet een soort van franchiseachtige constructie waarin ze juist wel een soort van zelfstandige worden?

Jij beheert de formule, men bestelt bij jou en jij speelt de opdracht door naar de betreffende thuiswerker

 

Volgens mij kun je in je overeenkomst weer zaken over opleiding e.d opnemen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

TSjah, concurrentiebeding kan zo simpel zijn als:

 

Gij zult niet binnen een periode van x jaar na het beëindigen van de overeenkomst met y, een soortgelijke activiteit, zelfstandig, dan wel met derden ontplooien binnen een straal van ... KM. Op straffe van boete x bedrag per overtreding en x euro per dag dat de overtreding voortduurt met een maximum van .... Aldus in tweevoud opgemaakt op datum en getekend door beide partijen... :)

 

Ik zou echter niet in bedreigingen denken, maar wel in kansen... En zo'n kans is die die Frans al noemt :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

Wanneer je franchisenemers wil binden, is de juridische vorm slechts één variant. Je kan ze ook omringen met diensten op het gebied van klantenwerving (centrale bestelsite, callcenter, etc), klantenbeheer, verpakking, trendadvies enz.

 

Mag een franchisenemer van McDonald's geen concurrerend hamburgerrestaurant meer openen? Of wil-ie dat helemaal niet?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 57 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.