• 0

Online bedrijvengidsen

Regelmatig krijg ik mensen van een online bedrijvengids aan de lijn. Deze mensen vertellen vrijwel hetzelfde verhaal:

 

"U heeft aangeven dat er afgelopen jaar geen geld voor uitgebreid adverteren was. Nu wil ik graag weten of het voor komend jaar wel in het budget is opgenomen".

 

Vervolgens geef ik aan geen interesse te hebben. Geen probleem voor deze mensen, ze willen alleen nog even de bedrijfsgegevens controleren. Na alles doorgenomen te hebben sturen ze het per fax en of je het dan even wil ondertekenen en terug wilt faxen.

 

Als je vraagt wat de kosten zijn, dan krijg je te horen dat ik geluk heb en dat de prijs verlaagd is. Geen 100 euro maar 75 euro per jaar. Uiteraard niet mee in zee gaan, maar er zijn een aantal dingen die mij opvallen:

  • Het zijn steeds dezelfde bedrijven die blijven bellen
  • Ze geven aan dat ik geen budget heb, maar dat heb ik nooit gezegd!
  • Vandaag vroeg ik wie er toestemming heeft gegeven. Ze kopen dus (wat ik al dacht) de adressen gewoon in. Maar dan klopt dus het vorige punt niet meer!
  • Hun verkoopmethodes vind ik erg aggressief, want ze doen het voorkomen als een controle van de gegevens... in feite onderteken je een contract en betaal je een bedrag per jaar.
  • Tijdens het telefoongesprek laten ze een paar keer het woord 'gratis vermelding' vallen. Uiteraard op een manier die verschillend is op te vatten (het klopt wel, maar bij 'snel' luisteren kan je het anders opvatten). De rekening achteraf kan dan weleens flink tegenvallen. Zeker gezien de hoeveelheid van dit soort bedrijven!

 

Krijgen jullie dit soort bedrijven ook aan de lijn? Wat is jullie ervaring?

En de belangrijkste boodschap die ik wil meegeven is: uitkijken met dat soort zaken!

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Schandalig inderdaad. Er is gewoon een club (semi) oplichters die graag teren op ondernemers.

 

Bedrijfsgidsen en advertentie-verkopers zijn een bekende categorie. Zelf wordt ik ook regelmatig lastiggevallen door ietwat illustere effectenhuizen die 20k euro willen lenen en enorme rendementen beloven.. alsof ik geloof dat een serieus bedrijf daarvoor via telemarketeers overal kleine bedragen moet ronselen.

 

Na alles doorgenomen te hebben sturen ze het per fax en of je het dan even wil ondertekenen en terug wilt faxen.

 

Maar waarom zou je dat uberhaupt doen? Ik heb er sowieso geen belang bij dat een of andere spamclub mijn gegevens correct heeft, het liefst stuur ik ze meteen naar de devnull-kade in recyclebinnerdam ;)

Link naar reactie
  • 1

Persoon,

 

Zelf heb ik gelukkig (nog) geen ervaring met dergelijke bedrijven. Ik mag hopen dat daar geen verandering in komt en vertrouw erop dat de naam en aard van mijn onderneming voldoende afschrikwekkende werking heeft.

 

Het verbaast mij overigens dat ondernemers überhaupt reageren op vragen van dergelijke bedrijven. In dat kader mijn advies:

  • Leg het initiatief voor het contact met advertentieverkopers altijd bij uzelf, reageer niet op vragen van een derde;
  • Onbekend = onbemind. Neemt een onbekende verkoper van een obscuur blaadje contact op en u bent niet geïnteresseerd, ga er niet op in;
  • Uiteraard kan het voorkomen dat u wordt benaderd door interessante opties, vraag dan eerst om verifieerbare gegevens (het blad zelf, de website, statistieken, oplagen, e.d.);
  • Wordt u als ondernemer geconfronteerd met uitspraken die u in het verleden zou hebben gedaan, maak deze verifieerbaar. Confronteer de verkoper maar met het feit dat hij voor u een onbekende is en vraag wanneer dat contact zou moeten hebben plaatsgevonden;
  • Indien u informatie verschaft, geef dan nooit meer gegevens als strikt noodzakelijk is. Een derde heeft niets nodig met uw advertentiebudget, uw financiële situatie, etc.. Sterker nog bedrijven die zich schuldig maken aan de praktijken in deze topic, verkopen soms gegevens door;
  • Teken nooit iets dat onbekend is. Het klinkt onvriendelijk, staat onpersoonlijk, maar de meeste gedupeerden laten zich tot betaling vermurmen omdat zij iets getekend hebben en menen daar niet meer onderuit te kunnen;
  • De uitsmijter. Blijft een aasgier u lastig vallen, draai de rollen om. Val hem of haar lastig met uw oude fiets of koffiezetapparaat dat u graag aan hem kwijt wilt (gegarandeerd succes);

Het beste advies is evenwel om zelf het initiatief te nemen en vriendelijk doch dringend te bedanken voor telefonische verkoop.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Goed antwoord Edward! Reusje erbij ;)

 

Ik ben bekend met deze manier van verkopen, vandaar dat ik er niet op in ben gegaan. Op deze manier wil ik ook andere ondernemers waarschuwen. Je lijst met opsommingen is zeker van toepassing en eigenlijk verplichte kost voor iedere (startende) ondernemer!

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Goed antwoord Edward! Reusje erbij ;)

 

Ik ben bekend met deze manier van verkopen, vandaar dat ik er niet op in ben gegaan. Op deze manier wil ik ook andere ondernemers waarschuwen. Je lijst met opsommingen is zeker van toepassing en eigenlijk verplichte kost voor (iedere) startende ondernemer!

 

Persoon

Thnks Persoon,

Helemaal gelijk. Hoewel deze praktijken in het verleden vaak in het nieuws zijn geweest, kan je er toch niet vaak genoeg voor waarschuwen. In mijn rechtsbijstandtijd kwam ik regelmatig ondernemers tegen die in een vlaag van verstandverbijstering een fax (bevesting) hadden getekend en vervolgens de rekening gepresenteerd kregen. Ik dacht eigenlijk dat deze praktijken niet meer bestonden, maar kennelijk dus toch. Onkruid vergaat kennelijk niet, vandaar dat ik ook het lijstje hier nog maar eens heb gepubliceerd.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Je lijst met opsommingen is zeker van toepassing en eigenlijk verplichte kost voor iedere (startende) ondernemer!

 

Zou een (startende) ondernemer ook iets kunnen leren van getructe acquisiteurs?

 

Deze tip werd mij eens aangereikt door een oude rot in het advertentieverkoopvak. Die man begon de dag met een kop koffie en zijn dagblad. Daarin (in die krant) zocht hij de overlijdensadvertenties van ondernemers, om zijn eerste uurtje te kunnen besteden aan het bellen van de echtgenotes. Die condoleerde hij wel netjes, alvorens te vragen wat er nou met de inmiddels afgesproken advertentieplaatsingen moest gebeuren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je lijst met opsommingen is zeker van toepassing en eigenlijk verplichte kost voor iedere (startende) ondernemer!

 

Zou een (startende) ondernemer ook iets kunnen leren van getructe acquisiteurs?

 

Deze tip werd mij eens aangereikt door een oude rot in het advertentieverkoopvak. Die man begon de dag met een kop koffie en zijn dagblad. Daarin (in die krant) zocht hij de overlijdensadvertenties van ondernemers, om zijn eerste uurtje te kunnen besteden aan het bellen van de echtgenotes. Die condoleerde hij wel netjes, alvorens te vragen wat er nou met de inmiddels afgesproken advertentieplaatsingen moest gebeuren.

TwaLevel,

Jouw tip is wel één die thuis hoort in de categorie " op het randje". Er zijn legio ondernemers die zich aan die zich met de lijkenpikpraktijk bezig houden, zo zijn er ook die graag de overtollige huisraad geheel gratis komen afhalen. U heeft immers al zoveel aan uw hoofd en die oude stoel van tante Mien roept alleen maar weer herinneringen op. In de lestelschade zijn de ambulancevolgpraktijken berucht. Er zijn in de VS zelfs advocaten die hun kantoor houden in het ziekenhuis. De ene zijn dood is immers ... Als (startende) ondernemer moet je jezelf wel afvragen hoever je hierin kunt gaan.

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Er zijn legio ondernemers die zich aan die zich met de lijkenpikpraktijk bezig houden, zo zijn er ook die graag de overtollige huisraad geheel gratis komen afhalen. U heeft immers al zoveel aan uw hoofd en die oude stoel van tante Mien roept alleen maar weer herinneringen op.

 

Ziek. Is de overeenkomst dan bij de rechter niet gewoon vernietigbaar omdat het er sprake is geweest van misbruik van omstandigheden?

Link naar reactie
  • 0

Ziek. Is de overeenkomst dan bij de rechter niet gewoon vernietigbaar omdat het er sprake is geweest van misbruik van omstandigheden?

Een overeenkomst ontbinden op grond van misbruik van omstandigheden is een lastig verhaal, nog even afgezien van de praktische kant. Vereist is onder meer een causaal verband tussen de bijzondere omstandigheden en het verrichten van de rechtshandeling, en dat de misbruiker weet of moet begrijpen dat de wederpartij door de bijzondere omstandigheden tot het verrichten van de rechtshandeling werd bewogen, hetgeen de misbruiker van die rechtshandeling zou behoren te weerhouden. Hier rust een redelijk zware last op de schouders van de benadeelde om dit aannemelijk te maken. Dan zijn er vaak nog praktische kanten: Welke zaken vormen onderdeel van de overeenkomst, is er een prijs voor betaald, tijdsduur, allemaal elementen die in het geschil een rol spelen en maken dat een gedupeerde bij voorbaat afziet van een beroep op ontbinding van de overeenkomst. Helaas, maar waar.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0
Vereist is onder meer een causaal verband tussen de bijzondere omstandigheden en het verrichten van de rechtshandeling, en dat de misbruiker weet of moet begrijpen dat de wederpartij door de bijzondere omstandigheden tot het verrichten van de rechtshandeling werd bewogen, hetgeen de misbruiker van die rechtshandeling zou behoren te weerhouden

In het voorbeeld is het neem ik aan toch duidelijk voor de misbruiker dat de gedupeerde door de omstandigheden op dat moment niet in staat is om een overeenkomst te sluiten die diegene ook echt wilt. Dat het in de praktijk een stuk uitgebreider is, is helaas minder. Maar het is misschien toch handig om de ondernemers die dit bericht lezen naast de ethische afweging te wijzen op de eventuele juridische consequenties die het gevolg van zulke onethische handelingen kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

In het voorbeeld is het neem ik aan toch duidelijk voor de misbruiker dat de gedupeerde door de omstandigheden op dat moment niet in staat is om een overeenkomst te sluiten die diegene ook echt wilt.Dat het in de praktijk een stuk uitgebreider is, is helaas minder. Maar het is misschien toch handig om de ondernemers die dit bericht lezen naast de ethische afweging te wijzen op de eventuele juridische consequenties die het gevolg van zulke onethische handelingen kunnen zijn.

Hans, ik ben het volkomen met je eens dat een ondernemer zich ver van paktijken moet houden die een vermoeden van misbruik kunnen opleveren. Terecht refereer je ook aan de gevolgen van misbruik van omstandigheden. Ik waarschuw evenwel dat aan een beroep op die ontbindingsgrond niet te hoge verwachtingen moeten worden ontleend en dat in de praktijk een dergelijke procedure niet zonder weerwoord zal worden gevoerd, al is het alleen maar omdat de ondernemer zelf niets van het concrete geval weet, maar het enkel aan hem wordt toegerekend. De casus over de stoel van tante Mien, waaraan ik eerder in deze topic memoreerde, betreft bijvoorbeeld zo'n geval. De ondernemer, die meerdere kringloopwinkels runde, was zich van geen kwaad bewust. In de meest florerende winkel annex antiekmarkt maakte de bedrijfsleiding zich echter schuldig aan de lijkenpikkerij. Doordat één familielid alsnog een dierbaar stuk ging opeisen, is de handel en wandel van de bedrijfsleiding aan het licht gekomen. Gelukkig is het desbetreffende geval goed afgelopen (althans voor het familielid, de ex-bedrijfsleider denkt hier wellicht anders over!).

 

De moraal van dit verhaal. Wees als ondenemer alert op de activiteiten die je personeel ontplooit. Toezicht houden en delegeer met beleid, anders loop je het risico dat personeel gaat functioneren als ongeleid projectiel. Tref als ondernemer preventieve voorzieningen die ervoor zorgen dat je goede naam niet zomaar op straat komt te liggen. Denk daarbij bijv. aan gedragsregels.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

De moraal van dit verhaal. Wees als ondenemer alert op de activiteiten die je personeel ontplooit.

 

Geldt ook voor de lijkenpikker uit mijn voorbeeld. Dat was een acquisiteur die van zijn baas een target kreeg. Zijn beloning was daar aan verbonden. Nogal wiedes dat zo'n verkoper alles doet om zijn doelstelling te halen. Dat zie je vaker. De verkoper doet beloften die uiteindelijk niet waargemaakt worden. Dat kan die verkoper niet zoveel schelen, want de probleemgevallen belanden bij klantenservice.

 

De markt voor bedrijvengidsen wemelt trouwens van de scams.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Geldt ook voor de lijkenpikker uit mijn voorbeeld. Dat was een acquisiteur die van zijn baas een target kreeg. Zijn beloning was daar aan verbonden. Nogal wiedes dat zo'n verkoper alles doet om zijn doelstelling te halen. Dat zie je vaker. De verkoper doet beloften die uiteindelijk niet waargemaakt worden. Dat kan die verkoper niet zoveel schelen, want de probleemgevallen belanden bij klantenservice.

Gelukkig TwaLevel, Ik dacht even dat je een starter op het verkeerde pad wilde sturen. Ook voor jou een reusje erbij ;).

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig TwaLevel, Ik dacht even dat je een starter op het verkeerde pad wilde sturen.

 

Integendeel, Edward. Ik walg ook van zulke praktijken en vond jouw lijstje tips tegen foute advertentieverkopers heel nuttig.

 

Desalniettemin kan het leerzaam zijn om ook eens in de schoenen van die acquisiteurs te stappen, en een lijstje te maken van verkooptrucs onder het motto no-limits. Juist door kennis te vergaren over zulke praktijken, kun je een goed debat voeren over de vraag wat nou wel en niet geoorloofd is.

 

Hier op Higherlevel tref je namelijk een paar starters aan die tamelijk naief de meest discutabele verkooptactieken hanteren in de veronderstelling dat dat normaal is voor ondernemers. Als je ze daar direct op aanspreekt, kruipen ze in hun schulp. Een algemene invalshoek leek me een leuk alternatief.

 

Dus nogmaals het voorstel: zullen we eens een lijst maken van de meest valse verkooptrucs...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vandaag was het weer raak. Twee van dit soort telefoontjes. Na een aantal tactische vragen blijkt dat "ik" het ongeveer een jaar geleden gezegd heb. Dat zou in december geweest zijn. Een dag en tijd konden ze niet noemen... het leuke is echter dat mijn organisatie nog niet bestond een jaar geleden

 

??? ??? ???

 

Toen gaf ze aan de adressen gewoon op te kopen en blijkbaar heeft de aanbieder mijn 'opmerking' erin geplaatst. Jammer dat alleen iedere 'online bedrijvengids' met dat klantenbestand aan het bellen is.

 


 

Een veelgebruikte methode is vertrouwen wekken. Voordoen alsof je al jaren bij hun adverteert en betaald (alsof een verlenging heel vanzelfsprekend is). Ze noemen het woord 'kopen' of 'betalen' ook niet, daarentegen wel het woord 'gratis'. Wat je moet doen is het controleren van de gegevens (per fax) en ondertekenen...

 

Grrr... ik hoop dat de volgende beller goed in zijn vel zit, want mijn geduld is nu wel op ;D

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Vandaag was het weer raak. Twee van dit soort telefoontjes. Na een aantal tactische vragen blijkt dat "ik" het ongeveer een jaar geleden gezegd heb. Dat zou in december geweest zijn. Een dag en tijd konden ze niet noemen... het leuke is echter dat mijn organisatie nog niet bestond een jaar geleden

 

??? ??? ???

 

Toen gaf ze aan de adressen gewoon op te kopen en blijkbaar heeft de aanbieder mijn 'opmerking' erin geplaatst. Jammer dat alleen iedere 'online bedrijvengids' met dat klantenbestand aan het bellen is.

Grrr... ik hoop dat de volgende beller goed in zijn vel zit, want mijn geduld is nu wel op ;D

Persoon

Het is maar een ideetje, maar als de desbetreffende bedrijven nu eens met naam en toenaaam (website etc.) genoemd worden in een aparte poll of topic en leden de mogelijkheid verschaffen daaraan nieuwe bedrijven toe te voegen, dan kan een ieder daarmee zijn voordeel doen. Ten eerste is een ieder gewaarschuwd, ten tweede hebben slachtoffers wellicht zelf nog eens behoefte om contact te zoeken met de aanbieders. ;)

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

 

Persoon

Het is maar een ideetje, maar als de desbetreffende bedrijven nu eens met naam en toenaaam (website etc.) genoemd worden in een aparte poll of topic en leden de mogelijkheid verschaffen daaraan nieuwe bedrijven toe te voegen, dan kan een ieder daarmee zijn voordeel doen. Ten eerste is een ieder gewaarschuwd, ten tweede hebben slachtoffers wellicht zelf nog eens behoefte om contact te zoeken met de aanbieders. ;)

 

 

Volgens mij kan dit juridisch wel eens wat problemen geven maar ik ben er helemaal voor!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan dit juridisch wel eens wat problemen geven maar ik ben er helemaal voor!

Juridisch bestaat er geen enkel bezwaar indien op een site wordt vermeld welke (online) bedrijvengidsen er bestaan en daaraan een onderzoek is verbonden t.a.v. de acquisitiewijze en methoden die deze bedrijven hanteren. Het daarbij vermelden van gegevens of links naar de desbetreffende sites is evenmin problematisch daar deze in openbare bronnen zijn te raadplegen. Geen vuiltje aan de lucht. Een dergelijk onderzoek begeeft zich pas op glas ijs als er melding wordt gemaakt van onwaarheden, maar zelfs dan is het nog lastig om de publicatie tegen te gaan indien het persoonlijke ervaringen betreft. Vergelijk in dit verband ook de vele sites met recensies (bijv. restaurants, opleidingen, opleidingen, werkgevers, etc..). Sterker nog, het kan zelfs een kwaliteitsimpuls zijn en filterende werking hebben doordat het kaft van het koren wordt gescheiden. Ter zake van die gidsen lijkt mij dat geen overbodige luxe.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

De Stichting Eerlijk Zaken Doen die precies dat doel had, is een jaar geleden failliet gegaan.

 

Zie ook Zibb:

 

Stichting Eerlijk Zaken Doen is failliet

 

Laatste reddingsactie zonder resultaat

 

MAARSSEN - De stichting Eerlijk Zaken Doen (EZD) vraagt binnenkort het faillissement aan. Een laatste reddingsactie die 80.000 euro moest opleveren, mocht niet meer baten.

 

EZD kampte met een tekort van 160.000 euro. De Kamer van Koophandel zegde toe de helft van het tekort te zullen dragen. De andere helft hoopte de stichting via sponsorbijdragen bijeen te krijgen. Voor 21 oktober moest het bedrag binnen zijn, anders zou een bankroet onontkoombaar zijn.

Vandaag kondigde de stichting al aan het faillissement aan te vragen. 'Er is heel weinig op de actie gereageerd', vertelt Anja Kramer van EZD teleurgesteld.

 

Afnemende inkomsten

 

De stichting ondersteunde ondernemers juridisch wanneer zij vorderingen aanvechten van malafide acquisitiebureaus. Doordat veel van deze bedrijven zijn aangepakt, nam het aantal rechtszaken af en daarmee ook de inkomsten van de Stichting.

 

Publicatiedatum: 30 september 2002

Bron: zibb.nl

Auteur: Mark van der Heijden

 

Maar (wederom uit Zibb) er schijnt een opvolger te zijn: het Meldpunt Acquisitiefraude, waarvan ik zo snel nog geen url gevonden heb.

 

Nieuw meldpunt voor ontvangen spookfacturen

Meldpunt Acquisitiefraude volgt Eerlijk Zaken Doen op

 

MAARSSEN - Ondernemers kunnen spookfacturen en criminele advertentiebureaus weer melden bij een landelijke stichting. Het Meldpunt Acquisitiefraude neemt de activiteiten over van het failliete Eerlijk Zaken Doen. Het nieuwe meldpunt gaat 'meer doen en slimmer doen', zegt initiatiefneemster Fleur van Eck.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hmm, Fleur was ook al directeur van Stichting Eerlijk Zaken Doen. In feite een doorstart dus. EZD ging kapot toen ze haar grootste vijanden uitgeschakeld had, want veel ellende = veel leden.

 

Het Meldpunt Acquisityfraude gaat dat slimmer aanpakken ....

 

Gaan ze de fraudeurs nu niet meer uitschakelen ??? Ik ben benieuwd.

 

Overigens heeft die stichting EZD het prima gedaan. Beetje raar dat ze door niemand gesteund werden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Persoon,

 

Zelf heb ik gelukkig (nog) geen ervaring met dergelijke bedrijven. Ik mag hopen dat daar geen verandering in komt en vertrouw erop dat de naam en aard van mijn onderneming voldoende afschrikwekkende werking heeft.

 

Het verbaast mij overigens dat ondernemers überhaupt reageren op vragen van dergelijke bedrijven. In dat kader mijn advies:

  • Leg het initiatief voor het contact met advertentieverkopers altijd bij uzelf, reageer niet op vragen van een derde;
  • Onbekend = onbemind. Neemt een onbekende verkoper van een obscuur blaadje contact op en u bent niet geïnteresseerd, ga er niet op in;
  • Uiteraard kan het voorkomen dat u wordt benaderd door interessante opties, vraag dan eerst om verifieerbare gegevens (het blad zelf, de website, statistieken, oplagen, e.d.);
  • Wordt u als ondernemer geconfronteerd met uitspraken die u in het verleden zou hebben gedaan, maak deze verifieerbaar. Confronteer de verkoper maar met het feit dat hij voor u een onbekende is en vraag wanneer dat contact zou moeten hebben plaatsgevonden;
  • Indien u informatie verschaft, geef dan nooit meer gegevens als strikt noodzakelijk is. Een derde heeft niets nodig met uw advertentiebudget, uw financiële situatie, etc.. Sterker nog bedrijven die zich schuldig maken aan de praktijken in deze topic, verkopen soms gegevens door;
  • Teken nooit iets dat onbekend is. Het klinkt onvriendelijk, staat onpersoonlijk, maar de meeste gedupeerden laten zich tot betaling vermurmen omdat zij iets getekend hebben en menen daar niet meer onderuit te kunnen;
  • De uitsmijter. Blijft een aasgier u lastig vallen, draai de rollen om. Val hem of haar lastig met uw oude fiets of koffiezetapparaat dat u graag aan hem kwijt wilt (gegarandeerd succes);

 

Het beste advies is evenwel om zelf het initiatief te nemen en vriendelijk doch dringend te bedanken voor telefonische verkoop.

 

 

 

 

 

Goed antwoord Edward! Reusje erbij ;)

 

Ik ben bekend met deze manier van verkopen, vandaar dat ik er niet op in ben gegaan. Op deze manier wil ik ook andere ondernemers waarschuwen. Je lijst met opsommingen is zeker van toepassing en eigenlijk verplichte kost voor iedere (startende) ondernemer!

 

Persoon

 

Alhoewel een post uit de oude doos, is deze draad misschien een goede aanleiding voor een 'lessons learned'?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.