• 0

Online bedrijvengidsen

Regelmatig krijg ik mensen van een online bedrijvengids aan de lijn. Deze mensen vertellen vrijwel hetzelfde verhaal:

 

"U heeft aangeven dat er afgelopen jaar geen geld voor uitgebreid adverteren was. Nu wil ik graag weten of het voor komend jaar wel in het budget is opgenomen".

 

Vervolgens geef ik aan geen interesse te hebben. Geen probleem voor deze mensen, ze willen alleen nog even de bedrijfsgegevens controleren. Na alles doorgenomen te hebben sturen ze het per fax en of je het dan even wil ondertekenen en terug wilt faxen.

 

Als je vraagt wat de kosten zijn, dan krijg je te horen dat ik geluk heb en dat de prijs verlaagd is. Geen 100 euro maar 75 euro per jaar. Uiteraard niet mee in zee gaan, maar er zijn een aantal dingen die mij opvallen:

  • Het zijn steeds dezelfde bedrijven die blijven bellen
  • Ze geven aan dat ik geen budget heb, maar dat heb ik nooit gezegd!
  • Vandaag vroeg ik wie er toestemming heeft gegeven. Ze kopen dus (wat ik al dacht) de adressen gewoon in. Maar dan klopt dus het vorige punt niet meer!
  • Hun verkoopmethodes vind ik erg aggressief, want ze doen het voorkomen als een controle van de gegevens... in feite onderteken je een contract en betaal je een bedrag per jaar.
  • Tijdens het telefoongesprek laten ze een paar keer het woord 'gratis vermelding' vallen. Uiteraard op een manier die verschillend is op te vatten (het klopt wel, maar bij 'snel' luisteren kan je het anders opvatten). De rekening achteraf kan dan weleens flink tegenvallen. Zeker gezien de hoeveelheid van dit soort bedrijven!

 

Krijgen jullie dit soort bedrijven ook aan de lijn? Wat is jullie ervaring?

En de belangrijkste boodschap die ik wil meegeven is: uitkijken met dat soort zaken!

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.