Welke ruimte is er om discussie te voeren op dit forum?

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Vraag je je af waarom er de komende dagen vragen worden gesteld over dit forum en de resultaten die je ermee bereikt? Zie uitleg >>>

 

De volgende vraag is :

 

Welke ruimte is er om discussie te voeren op dit forum?

 

In de meeste gevallen op dit forum wordt er een vraag gesteld, met daarop een antwoord.

Soms wordt er door iemand een stelling neergelegd waar een discussie uit voort vloeit. De dicussie kan soms pittig worden over en weer.

Vind je dat er op dit forum voldoende ruimte gegeven wordt om een dergelijke discussie te voeren?

Of vind je dat ingrijpen van de moderatoren te snel gebeurt? Of gebeurt dit juist te langzaam?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Discussie voeren is goed, het scherpt de geest en brengt (soms) nieuwe inzichten of bevestigd de inzichten die je al had.

Dit mag van mij pittig, zolang de grenzen van het betamelijke niet overschreden worden....ik besef dat dit subjectief is....en daar ligt dan ook een mooie taak voor de moderatoren...die grens te bewaken....maar bij voorkeur niet de lijnen zo kort houden dat discussie niet meer mogelijk is.. (ja, ik weet het..ook dat is subjectief...)

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie

Hallo,

 

Ik denk dat de ruimte er wel is. Het ligt echter sterk aan het onderwerp of een discussie mogelijk wordt gemaakt.

De oorzaak, zo is mijn ervaring, ligt in de mate waarin een bepaald onderwerp ooit al eens besproken is.

 

Als iemand bijv. nu een discussie zou willen starten over reuzen en kneuzen wordt-ie weggehoond (denk ik), terwijl die persoon daar mss best een hele frisse kijk op heeft. En ook al komt er geen nieuw inzicht, dan nog is het voor diegene blijkbaar interessant. IMHO zouden de 'gefrustreerde' HL-ers, zich er dan niet mee moeten bemoeien.

 

Verder vind ik de PM-knop erg functioneel om sommige discussies off-board voort te zetten en ik vind dat de mods in 99 % van de gevallen correct ingrijpen.

 

groet,

 

John

Link naar reactie

...

Als iemand bijv. nu een discussie zou willen starten over reuzen en kneuzen wordt-ie weggehoond (denk ik), terwijl die persoon daar mss best een hele frisse kijk op heeft. En ook al komt er geen nieuw inzicht, dan nog is het voor diegene blijkbaar interessant. IMHO zouden de 'gefrustreerde' HL-ers, zich er dan niet mee moeten bemoeien.

...

 

Weggehoond niet. Toevallig laatst nog gebeurd, en ik heb toen doorverwezen naar het 'reus / kneus' topic, juist om te voorkomen dat weer dezelfde argumenten herhaald gaan worden. Nieuwe argumenten zijn altijd welkom, maar dan liefst in het juiste draadje.

 

Zowel als lid als als mod (jaja, gekleurde mening, ik weet 't) vind ik dat scherpe discussies prima kunnen, alleen 'op de man spelen' wordt meestal snel aangepakt, zowel via kneuzen door leden, als door moderator ingrijpen.

 

En soms sturen moderatoren bij als de discussie te veel off topic dreigt te gaan.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.