• 0

Telefonische bereikbaarheid

Hallo (ex-) starters,

 

Graag jullie advies omtrent het volgende. Naast mijn loon dienstverband als legal consultant start ik een juridisch adviesbureau. Omdat ik vooralsnog de onderneming part-time drijf, mede om die reden de kosten laag wil houden en daarom ook een kantoor aan huis houdt, maar wel mijn privégesprekken wil scheiden van mijn zakeljk telefoonverkeer, overweeg ik om een tweede telefoonlijn te nemen die ik bij afwezigheid kan doorschakelen naar mijn gsm. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren over de do's en don'ts of wellicht andere goedkope alternatieven aandragen? Bij voorbaat mijn dank.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Annaloge lijn met *21 doorverbinden naat je mobiel is het allereenvoudigste. Als je niet teveel gestoort wil worden op je mobiel kan je een antwoordservice nemen. Werkt prima. Ook met *21.

 

In het begin waren wij wel eens allemaal buiten de deur overdag. Ons "hoofdnummer" was een enkelvoudige analoge lijn, die normaal met *21 doorverbonden was naar onze eigen centrale (4 lijnen) en als we er niet waren naar een antwoordservice. Een analoge lijn schakeld maximaal 7 gesprekken tegelijk door.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Annaloge lijn met *21 doorverbinden naat je mobiel is het allereenvoudigste. Als je niet teveel gestoort wil worden op je mobiel kan je een antwoordservice nemen. Werkt prima. Ook met *21.

 

In het begin waren wij wel eens allemaal buiten de deur overdag. Ons "hoofdnummer" was een enkelvoudige analoge lijn, die normaal met *21 doorverbonden was naar onze eigen centrale (4 lijnen) en als we er niet waren naar een antwoordservice. Een analoge lijn schakeld maximaal 7 gesprekken tegelijk door.

 

Mijn dank De VVitte, dat was ook waar ik aan zat te denken. Heb je ook tips welke operator de beste voorwaarden biedt. Het zijn er inmiddels zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Een andere oplossing waar ik tevens aan heb gedacht is een antwoordservice, maar de bedragen hiervoor lopen nogal uiteen (naar ik heb vernomen) Dus alle tips dienaangaande zijn ook welkom.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

De telefonische bereikbaarheid kan je op verschillende manieren oplossen:

 

Doorschakelen

Via de KPN of je telefooncentrale. Je kan zelf kiezen om direct door te schakelen of pas na 20 seconde. De meeste mensen schakelen deze door naar hun mobiel. Lastig... als je niet bereikbaar ben op kantoor, dan zit je meestal buiten de deur bij een klant. Zelf zou ik de telefoon niet opnemen. De bereikbaarheid is dus beperkt tot de reis- en wachttijden. In de andere gevallen krijgt de beller toch je voicemail.

 

Antwoordapparaat

Het gebeurt nog steeds. Een mooie tijdelijke en goedkope oplossing, maar absoluur niet klantgericht. Zelf zou ik er nooit voor kiezen.

 

Professionele antwoorddiensten

Hangt een prijskaartje aan, maar het oogt wel professioneler. Hangt er van je uitstraling af en uiteraard het soort bellers. Als iedere beller een potentiele klant is, gelijk doen!

 

Vergelijk ze wel en vraag naar referenties. Zelf werk ik ook met een call-center en de referenties waren voor mij doorslaggevend. (Ook al zitten ze aan de andere kant van Nederland).

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

De telefonische bereikbaarheid kan je op verschillende manieren oplossen:

 

Professionele antwoorddiensten

Vergelijk ze wel en vraag naar referenties. Zelf werk ik ook met een call-center en de referenties waren voor mij doorslaggevend. (Ook al zitten ze aan de andere kant van Nederland).

Ik heb tot zover alleen de naam van Nice teleservice en Regus. Nice teleservice maakt aan de telefoon een goede indruk, maar ik ken ze verder niet (niet dat dat veel zegt!). Bij Regus betaal je de hoofdprijs. Kun je mij aan namen en prijzen helpen persoon? Mijn dank.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik ben over gestapt op ISDN. Dan heb ik sowieso 2 lijnen en 4 nummers. Gebruik 1 nummer als fax, 1 nummer als zakenlijk en 2 nummers privé.

 

Zakelijke nummer staat bijna altijd doorverbonden naar mijn antwoordservice en deze nemen ook met mijn bedrijfsnaam op. Voormalig leverancier (uit de tijd dat ik nog in loondienst was) maakte gebruik van deze service en deze vond ik erg goed. Kleinschalig (3 vrouw), ze kunnen de eerste lijns vragen beantwoorden, kennen inmiddels een aantal van de regelmatiger bellers, en zijnmet genoeg om altijd goed bezet te zijn.

 

Ik betaal € 58 p/m en 80 ct per gesprek + de doorschakelkosten van hen naar mij en mijn *21 doorschakelkosten. Ik bel zelf trouwens via carrier select, www.bel1601.nl, en dat bespaart me een aardige duit tegenwoordig.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben over gestapt op ISDN. Dan heb ik sowieso 2 lijnen en 4 nummers. Gebruik 1 nummer als fax, 1 nummer als zakenlijk en 2 nummers privé.

 

Okidoki,

Bedankt voor de tip. Ook isdn behoort tot de opties, maar ik vraag mij af of dat voor de toekomst geen beperkingen oplevert. Op dit moment heb ik gewoon een belplusabonnement en daaraan adsl voor mijn internetverbinding. Stel ik stap over op isdn, in beginsel heb ik dan het voordeel van extra nummers, maar zodra ik met mijn kantoor verhuis kan ik (althans bij mijn weten) de zakelijke nummers niet splitsen van de privénummers. Alsdan moet ik of het isdn abonnement volledig zakelijk maken, dan wel zakelijk een ander abonnement nemen. Aldus denk ik dat het raadzamer is om separaat een extra nummer te nemen. Misschien denk ik wel teveel na over de toekomst, maar dit zit nu eenmaal in de aard van het beestje.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Tsja, *21 werkt perfect. Wij gebruiken het zelf ontzettend veel omdat het kantoor wel eens leeg wil zijn (vaak gedurende de lunch :) ).

 

Ik moet zeggen dat ik me (mocht ik me in jouw situatie bevinden) weinig zorgen zou maken over het geven van m'n 06 en het niet nemen van een extra telefoonlijn, maar goed, dat gaat misschien om een stukje uitstraling...

 

Je kunt ook een XOIP nummer nemen, maar dat staat nog minder goed dan een 06 geloof ik (wij gebruiken hem met grote tevredenheid voor de fax trouwens)...

 

 

Link naar reactie
  • 0
Heb je ook tips welke operator de beste voorwaarden biedt
??? Volgens mij heb je maar één optie voor een analoge vaste lijnverbing en dat is KPN.

 

Voor de telefoonbeantwoodingsservice maakten we gebruik van www.callcare.nl Dat was toen een startende onderneming (bijna 100 jaar geleden) prima service. Als we weg waren schreef Erwin Smit gewoon nieuwe klanten voor ons in :D.

 

Kijk ook bij google op "callcenter + inbound" en "antwoordservice". Keuze genoeg.

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Okidoki,

Bedankt voor de tip. Ook isdn behoort tot de opties, maar ik vraag mij af of dat voor de toekomst geen beperkingen oplevert. Op dit moment heb ik gewoon een belplusabonnement en daaraan adsl voor mijn internetverbinding. Stel ik stap over op isdn, in beginsel heb ik dan het voordeel van extra nummers, maar zodra ik met mijn kantoor verhuis kan ik (althans bij mijn weten) de zakelijke nummers niet splitsen van de privénummers. Alsdan moet ik of het isdn abonnement volledig zakelijk maken, dan wel zakelijk een ander abonnement nemen. Aldus denk ik dat het raadzamer is om separaat een extra nummer te nemen. Misschien denk ik wel teveel na over de toekomst, maar dit zit nu eenmaal in de aard van het beestje.

 

 

 

Als je er dan toch een extra lijn bij neemt, waarom dan niet meteen een ISDN aansluiting? (kijkend naar de toekomst). Kost je iets van 10 euro in de maand meer, maar je kunt dan toch gebruik blijven maken van een separaat nummer voor fax, prive, en zakenlijk. Als je dan gaat verkassen neem je gewoon de hele ISDN setup mee....

 

Je hebt een bel plus abbo bij KPN? :P Met 1601 bel je een factor 8 goedkoper dan met KPN basis (overdag). Blijft denk ik nog wel een factor 6 over met belplus. Ook op bellen naar GSM nummers ebspaar je 30% en starttarief ligt ook lager. Weekenden en 's avons zijn ook nog fors goedkoper, altijd 0,5 cent per minuut, GSM 20.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Een ISDN abonnement is wel goedkoper dan twee analoge lijnen. Wat groeimogelijkheden betreft kan ik je centrales laten zien die tot 24 ISDN bussen aankunnen. Dat zijn 48 (!) lijnen. Groeipotentieel genoeg voor je? Het zit overigens ook in de aard van dit beestje om zo te redeneren.

 

Dan over zakelijk en privee. Mijn accountant zei dat de fiscus niet erg blij is als je een privee abo gebruikt en zakelijk declareert. Ik wilde alles bij het oude laten. Bij ISDN krijg je vier nummers en de rekening is daarop uitgesplitst. Ik wilde die splitsing hanteren om aan te kunnen geven wat zakelijk is en wat niet. Niettemin adviseerde de boekhouder me om het contract te laten overschrijven op de zaak. Dat geldt ook voor mobiel.

 

Doorschakelen na 20 seconden is te laat voor het doorsnee geduld. Als ik wegga schakel ik over op sterdienst. Dat verbindt direct door. Nadeel van doorschakelen via de eigen centrale is dat je op dat moment beide lijnen bezet houdt. Een voor het inkomende gesprek en een voor de doorschakeling naar je mobiel.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Laat ik iedereen hierbij allereerst bedanken voor zijn/haar reacties.

 

Dan over zakelijk en privee. Mijn accountant zei dat de fiscus niet erg blij is als je een privee abo gebruikt en zakelijk declareert. Ik wilde alles bij het oude laten. Bij ISDN krijg je vier nummers en de rekening is daarop uitgesplitst. Ik wilde die splitsing hanteren om aan te kunnen geven wat zakelijk is en wat niet. Niettemin adviseerde de boekhouder me om het contract te laten overschrijven op de zaak. Dat geldt ook voor mobiel.

Dit is mij ook reeds medegedeeld en lijkt ook volstrekt logisch. Zeker bij een praktijk/kantoor aan huis is de fiscus al alert op het declaratiegedrag van de ondernemer. Splitsing ligt dus ook voor de hand, reden ook waarom ik een extra lijn of isdn zal nemen.

 

Is overigens 1601 echt de beste optie. Er zijn ook een aantal operators die zich alleen richten op de zakelijke markt, naar verluidt zouden die nog voordeliger zijn ???

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Een ISDN abonnement is wel goedkoper dan twee analoge lijnen. Wat groeimogelijkheden betreft kan ik je centrales laten zien die tot 24 ISDN bussen aankunnen. Dat zijn 48 (!) lijnen. Groeipotentieel genoeg voor je? Het zit overigens ook in de aard van dit beestje om zo te redeneren.

Vandaag heb ik mij nog eens laten informeren over de mogelijkheden van ISDN bij primafoon. Hetgeen voor mij van belang is dat ik na een omzetting van anoloog naar ISDN op termijn de privé nummers kan splitsen van de zakelijke nummers. Ik dacht altijd dat dit niet mogelijk was, maar het tegendeel blijkt. Aldus wordt het ISDN. In verband met de constructie van het pand ben ik wel gedoemd om ISDN wireless te nemen en ten tweede wireless ADSL. Het ADSL verhaal stelt mij echter wel weer voor een probleem. De omzetting van ADSL anoloog naar isdn schijnt tijd te kosten en ik schijn een andere splitter nodig te hebben? Primafoon kon hierover geen details geven. Heeft iemand hier ervaring mee. ??? ???

 

 

 

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

De omzetting van ADSL anoloog naar isdn schijnt tijd te kosten en ik schijn een andere splitter nodig te hebben?

 

Je hebt een andere splitter, en ook een ander ADSL modem nodig om deze overstap te maken. Voor zover ik weet zijn er weinig/geen adsl modems die zowel analoog als ISDN ondersteunen.

 

Over dat 'tijd kosten' kan ik weinig zeggen. Ik vrees dat er een procedure is waarbij eerst je analoge adsl wordt afgesloten, vervolgens je lijn omgezet naar isdn en daarna weer een nieuwe adsl verbinding wordt aangelegd.

 

Dat klinkt te idioot voor woorden, maar tot voorkort was dat in ieder geval wel de procedure bij KPN. Laat je dus goed informeren over dat proces, zeker als je de adsl verbinding dagelijks nodig hebt!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een andere splitter, en ook een ander ADSL modem nodig om deze overstap te maken. Voor zover ik weet zijn er weinig/geen adsl modems die zowel analoog als ISDN ondersteunen.

 

Over dat 'tijd kosten' kan ik weinig zeggen. Ik vrees dat er een procedure is waarbij eerst je analoge adsl wordt afgesloten, vervolgens je lijn omgezet naar isdn en daarna weer een nieuwe adsl verbinding wordt aangelegd.

 

Dat klinkt te idioot voor woorden, maar tot voorkort was dat in ieder geval wel de procedure bij KPN. Laat je dus goed informeren over dat proces, zeker als je de adsl verbinding dagelijks nodig hebt!

???:o :o ::) :P :P :P >:( Dat was zo ongeveer mijn reactie vandaag. KPN en mijn adsl provider (planet) gebeld en verzocht om een toelichting op het hele verhaal en over en weer tegen elkaar uitgespeeld. Wat blijkt, het verhaal van Benm klopt helemaal, erger nog. De tijd dat ADSL omgezet moet worden is echter schrikbarend (twee weken, mischien ook nog langer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Tussentijds kan ik wel internet op, maar dan betaal ik de tikken. Waarvoor had ik ookal weer ADSL ::) ???. Tot overmaat van ramp moet dit ook nog schriftelijk worden aangevraagd bij Planet. Nee, meneer het kan echt niet per e-mail. ??? Is niet veilig hé en we wete niet of het bericht ook daadwerkelijk afkomstig is van u! Ja, u leest het goed, we praten hier over een ISP (haal die S maar weg!). Mijn vragen of Fred Flintsones tegenwoordig de scepter bij Planet zwaait en ik ook per postduif mijn verzoek tot omzetting kan indienen, begreep het arme kind niet. Ik vraag mij ondertussen af, wanneer de herogliefen weer worden ingevoerd?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Mijn vragen of Fred Flintsones tegenwoordig de scepter bij Planet zwaait en ik ook per postduif mijn verzoek tot omzetting kan indienen, begreep het arme kind niet.

 

Joh, je moet zo'n kind dat ook niet kwalijk nemen, die werkt ook maar bij een helpdesk. Krijgt de hele dag al van die bijdehandjes aan de lijn, kom jij ook nog een keer ;)

 

Even serieus, ik moet zeggen dat ik bij Planet ook nooit zo'n goed gevoel heb. XS4all daarentegen kan ik goed waarderen, prima service...

Link naar reactie
  • 0

Joh, je moet zo'n kind dat ook niet kwalijk nemen, die werkt ook maar bij een helpdesk. Krijgt de hele dag al van die bijdehandjes aan de lijn, kom jij ook nog een keer ;)

Even serieus, ik moet zeggen dat ik bij Planet ook nooit zo'n goed gevoel heb. XS4all daarentegen kan ik goed waarderen, prima service...

Was het maar een helpdesk medewerkster, dat stadium was ik al gepasseerd :-\. Op zich heb ik nooit problemen met Planet, maar sinds ze de boel daar reorganiseren begin ik toch mijn twijfels te krijgen. Het is dat ik aan een jaarcontract vastzit. Maar aan de andere kant, XS4all is volgens mij een stuk duurder en dan mag ik ook nog eens de halve wereld op de hoogte stellen van adreswijzigingen met altijd weer van die ... die een wijziging niet in het adresboek doorvoeren en je vervolgens gaan bellen over onbereikbaarheid.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hoi heel even, mosterd na de maaltijd, ik weet het. Ik lees al een paar dagen mee op HL maar dit is mijn eerste posting. Ik geloof dat ik wel een tip heb waar men hier wat aan kan hebben en dat is bellen via Comfour. Dan bel je van vast naar mobiel, mobiel naar vast en mobiel onderling volledig gratis. Doorschakelen van je vaste lijn naar je mobiel is dan ook gratis. Dat kan aardig schelen.

Link naar reactie
  • 0

Comfour (www.comfour.com):Vast naar vast is niet gratis, vast naar mobiel is niet gratis (zelfs duur met 22 cent per minuut), mobiel naar mobiel is niet gratis (wel gratis naar andere comfour klanten; zowel vast als mobiel), internationaal vaak niet erg aantrekkelijk en een hoog starttarief.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.