Dit forum moet geld vragen voor het lidmaatschap

Aanbevolen berichten

Natuurlijk begrijp ik heel goed dat deze vragenlijst in het algemene belang is van HL, maar dat zou met een onderzoek van een ondernemer ook zo kunnen zijn toch? Hoe is dit te verkopen aan diegene die zijn onderzoek verwijderd heeft zien worden?

 

Zo dus.. Het algemeen belang van HL is gediend met onderzoek tbv HL. Niet met onderzoek tbv individuele ondernemers.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Op zich zou ik een er een paar euro voor over hebben, voor een grote informatie schat als HL.

Ik ben alleen bang dat je de drempel voor de nieuwkomers veel te hoog maakt.

 

Aan de andere kant, de gebruikers maken het forum.

Krijgen de mensen die bv 3 of meer reuzen voor hun postje krijgen dan een bonus? ;D

 

(ziet een carrière als fulltime HLer ;D)

Link naar reactie

Een vrijwillige bijdrage overmaken bij een nuttig en goed advies zou m.i. toch wel mogelijk moeten zijn. Ik ben al jaren geabonneerd op het maandblad Fiscalert.

Hier mag ik zelf kiezen hoeveel mij dit waard is. Elk jaar krijg ik een acceptgiro thuis gestuurd met de keuze voor een vrijwillige bijdrage. Tot nu toe heb ik er veel aan gehad, dus elk jaar circa 50 euro overgemaakt. Ik had het blad de afgelopen 10 jaar niet willen missen.

Misschien een suggestie voor HL?

Link naar reactie

Ik vind dat je wel een vergoeding mag vragen voor lidmaatschap tevens voor een besloten gedeelte van het forum.

 

Misschien wel een idee? Voor een besloten forum een lidmaatschap te maken waar dus betaalde leden kunnen reageren en topics starten.

 

Wellicht hebben jullie er wat aan,

 

Nick van Beers

Link naar reactie

ik denk dat er veel mensen zijn die via dit forum een schat van informatie gratis verkegen hebben, waar ze enorm veel profijt van hebben gehad.

Omdraaiend kun je je de vragen stellen of je deze info elders ook had kunnen oppikken voor nop, wat het je nu heeft opgeleverd en wat je er voor over zou hebben als je nu deze vragen opnieuw zou moeten stellen zonder een gratis antwoord te krijgen.

ik zeg niet dat een contributie voor het forum moet worden gevraagd, omdat ik denk dat Hallo! er dan heel wat leden bij zou krijgen, maar afhankelijk waar het geld aan wordt besteed, heb ik (achteraf gezien) wel een bijdrage over voor verkregen informatie.

 

 

ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Absoluut voor een stevig prijskaartje aan het lidmaatschap van HL....

Je kunt dan namelijk ook eisen stellen aan het advies dat je krijgt....je betaald er immers voor..

Grote kans dat de kwaliteit van dit forum nog verder omhoog gaat en krijg je een antwoord dat niet met kennis van zaken gegeven is en je schade toebrengt als je het opvolgt dan heb je direct een reden daar consequenties aan te verbinden.

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie

Het stellen van de vraag getuigt van een gebrek aan begrip waar de waarde van HL vandaan komt.

 

De waarde komt van de vrijwillige bijdrages van de leden. Als je daar geld voor gaat vragen, wek je de schijn dat je geld over de ruggen van vrijwilligers verdient, waardoor die vrijwilligers misschien niet meer langs zullen komen.

 

Net zoals Wikipedia succesvol is omdat het gratis is, zo ook is Higherlevel dat.

 

Hoewel ik de adviesraad uit mijn vorige post een hele goede feature zou vinden, maar dan zou je misschien alleen betalen voor de extra onkosten.

Link naar reactie

Absoluut voor een stevig prijskaartje aan het lidmaatschap van HL....

Je kunt dan namelijk ook eisen stellen aan het advies dat je krijgt....je betaald er immers voor..

Grote kans dat de kwaliteit van dit forum nog verder omhoog gaat en krijg je een antwoord dat niet met kennis van zaken gegeven is en je schade toebrengt als je het opvolgt dan heb je direct een reden daar consequenties aan te verbinden.

Dat is direct ook het gevaar. Een forum biedt geen mogelijkheid om diepgaand op een bepaalde situatie in te gaan zonder al te veel (wellicht gevoelige) informatie prijs te geven. Onvolledige informatie kan leiden tot verkeerde adviezen en wanneer het advies op HL als leidend gezien gaat worden, wordt het advies daarmee in feite minder waardevol. Je zult elk voorbeeld moeten vertalen naar je eigen situatie, vaak zelfs als topicstarter. Daar is niets mis mee.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

 

Geen Advies BV maar mogelijk een marktplaats. Al heeft het non-commerciële karakter van dit forum ook z'n voordelen. Het weren van de snelgeldverdieners komt de sfeer ten goede, en als je voldoende mensen met praktijkervaring rond specifieke thema's bereid vindt hun kennis te delen, krijg je toch relatief goede antwoorden.

 

Overigens betalen we allemaal voor dit forum, via de belasting. In verhouding heeft de overheid hier een heel goedkope vraagbaak voor! Voor die twee ton bedoel ik.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Geen Advies BV maar mogelijk een marktplaats.

 

Hoe zou jij die zien dan?

 

Eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit van het forum zelf veel belangrijker. Wie zich wil profileren als goede, deskundige, aardige (kennis)leverancier kan dat prima via het forum. Maar dat is oftopic...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik begrijp alle argumenten tegen en verwacht ook niet dat het gaat werken, wordt hier een stuk minder druk.

 

Tegelijkertijd heb ik hier zelf bij de start van onze webwinkel enorm veel nuttige info vandaag gehaald. Niet alleen door vragen die ik gesteld heb maar ook door het lezen van oude topics. Ik probeer dit terug te geven door zelf nuttige bijdragen te plaatsen over mijn vakgebied.

 

Wat mij betreft zou een HL tegoed wel gewerkt hebben: ik koop een tegoed en ik kan bij elk gelezen topic klikken hoeveel ik voor dat topic zou willen betalen. Dan zijn het kleine bedragen maar veel kleine bedragen maken ook een groot bedrag.

Link naar reactie

Hallo,

 

Ik reageer niet vaak meer, maar lees nog vaak mee.

Maar hier wil ik wel graag even op reageren...

 

Zelf ben ik geen voorstander van het geld vragen voor een lidmaatschap.

Waarom?

Heel simpel, toen ik hier lid was, zat ik financieel zo aan de grond, dat elke

euro mij heel veel waard was. Ik had geen euro over, sterker nog ik had ze tekort.

Als ik toen had moeten betalen voor dit forum was ik, om financiele redenen dus, geen

lid geworden.

Dit had mij waarschijnlijk geestelijk zeker mijn kop gekost. Naast de vele adviezen

die ik heb gekregen, heb ik ook veel steun via dit forum gehad.

 

gr didi

Zorg dat je altijd een lichtpuntje blijft zien,

 

En van iedere teleurstelling kun je leren

Link naar reactie

Vele hebben in principe al een antwoord gegeven waarin ik mij kan vinden (namelijk; nee). Maar om het nogmaals te benadrukken gezien iedere mening een bijdrage levert in een enquête, ben ik van mening dat wanneer je contributie vraagt je de drempel verhoogt en de kans sterk aanwezig is dat er minder interactie ontstaat waardoor de kracht en waarde van het forum afnemen.

 

 

Erik Leferink

Sapiente vince, rex, noli vincere ferro

Link naar reactie

Ik geef nog geen mening, maar heb er wel over nagedacht. Stel nu dat de overheid niet meer inversteerd in dit forum, dus het moet zichzelf gaan bedruipen. (geen flauw benul van de kosten van een forum als dit, maar ik denk aan de kosten van het bijhouden en ontwikkelen van de site/het forum).

 

Als lezer kun je de site zo vaak bezoeken als je wilt, je kunt alles nalezen, opzoeken en herlezen. Maar zo gauw je een gebruiker wordt, omdat je overtuigd bent van de kwaliteiten van dit forum, wordt er éénmalig (!) een X bedrag aan contributie gevraagd.

En dan wel te overzien natuurlijk, geen 100 piek ofzo !

 

De huiswerk-vragen/vragers zullen niet snel lid worden, degene die info te bieden hebben of met prangende vragen zitten waar men niet uitkomt, zijn dan natuurlijk dé personen die je ook daadwerkelijk als lid wilt hebben.

 

Misschien onderscheid je jezelf dan wel juist als een kwaliteitsforum ?

 

Nogmaals, geen mening maar puur een hersenspinseltje......

Link naar reactie

Tegenover een geldbedrag voor lidmaatschap moet dan ook een financiele bijdrage staan voor diegene die een antwoord geven waardoor je met slim overal op te antwoorden niet alleen je lidmaatschap maar er ook nog een dikke winst uit kan slepen.

 

Wat is er opeens "loos" met HL, er komen opeens allerlei vragen en aanpassingen om HL z.g. beter te maken?

 

 

Link naar reactie

Tegenover een geldbedrag voor lidmaatschap moet dan ook een financiele bijdrage staan voor diegene die een antwoord geven waardoor je met slim overal op te antwoorden niet alleen je lidmaatschap maar er ook nog een dikke winst uit kan slepen.

 

Nee, dit gaat er dan bij mij niet in. Je moet geen lid willen worden puur uit winstbejag, dat doe je maar in je eigen toko.

 

Wat is er opeens "loos" met HL, er komen opeens allerlei vragen en aanpassingen om HL z.g. beter te maken?

 

Wat ik begrepen heb (jeroen geloof ik, enkele posten terug) is dat dit een éénmalig algemeen onderzoek is naar het reilen en zeilen van HL.

Link naar reactie

 

Wat is er opeens "loos" met HL, er komen opeens allerlei vragen en aanpassingen om HL z.g. beter te maken?

 

 

 

Niks loos hoor. Zie de uitleg hier

 

Enne, mijn mening: HL is erg waardevol. Als EZ er niets meer in zou steken, dan zou een bijdrage zeker de moeite waard zijn voor ondernemers. Zo gaat het op bijv. www.alfaowner.com al jaren en dat werkt uitstekend.

 

Maar als HL gratis kan blijven, dan verdient dat mijn voorkeur.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.