Dit forum moet geld vragen voor het lidmaatschap

Aanbevolen berichten

Tegenover een geldbedrag voor lidmaatschap moet dan ook een financiele bijdrage staan voor diegene die een antwoord geven waardoor je met slim overal op te antwoorden niet alleen je lidmaatschap maar er ook nog een dikke winst uit kan slepen.

 

Nee, dit gaat er dan bij mij niet in. Je moet geen lid willen worden puur uit winstbejag, dat doe je maar in je eigen toko.

 

 

Had er ff een smilie ( ;) ) of ( ;D ) bij moeten voegen want het was zeker niet serieus bedoelt.

Link naar reactie

Ik zie zelf niets in betaling door de gebruiker. Dat werpt drempels op die gaan doorwerken in de kwaliteit van het forum, de bezoekersaantallen etc.

 

Daarnaast is het vragen van een vergoeding meteen ook jezelf verplichten tot een resultaat. Dat gaat ten koste van de vrijblijvendheid van leden om te antwoorden, of gewoon eens even te brainstormen over een bepaald idee of probleem.

En een resultaatsverplichting is wellicht niet verkeerd, maar het werpt meteen weer nieuwe vragen op: Wie controleert de kwaliteit van alle antwoorden, corrigeert verkeerde antwoorden , of antwoorden die net niet helemaal goed zijn etc.

 

Mocht EZ niet meer financieren dan zijn er genoeg andere modellen denkbaar die het voortbestaan van HL naar mijn mening waarborgen.

 

Gelukkig is er bij mijn weten niets dat die kant op wijst, al kan het nooit kwaad na te denken over andere vormen van financiering, welke aanwending je van die gelden ook kiest

 

Frans

Link naar reactie

ik heb het hele onderwerp gelezen, kan er niet veel meer aan toevoegen.

 

ik denk dat de drempel bij contributie voor een hoop mensen teveel is, en de noodzakelijke aanwas van nieuwe leden zal langzaam afnemen.

 

Als HL een platform moet zijn als verlengstuk van de overheid/antwoord voor bedrijven dan moet het zeker gratis blijven,

we betalen het immers via de algemene belastingen.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Mooi om te zien wat er gebeurt als je gehaaide ondernemers vraagt naar mogelijkheden voor je businesscase. Geen Verandering graag ! :-)

 

Vergelijking met een krant: dus advertenties ipv betaalde versie is we'll okay ?

 

Gratis, want Overheid: sinds wanneer is de overheid gratis ?

 

Mijn mening: idd huidige aanbod openbaar & gratis. Die ideeen voor een premium-deel: dat lijkt mij we'll wat, goed idee!

Link naar reactie

Als er dan toch inkomsten gegenereerd moeten worden, dan zou ik opteren voor betaalde advertenties met de mogelijkheid om "gold-member" te worden. Tegen betaling van een jaarlijkse (vriendelijke) contributie krijg je die irritante advertenties niet meer in beeld.

 

Ben het al op diverse fora tegengekomen.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Beetje een rare vraag van de beheerder wiens forum vooral tot groei en bloei is gekomen doordat deelnemers zich kosteloos aan kunnen melden en vragen kunnen stellen aan mensen die kosteloos hun expertise of ervaring willen delen.

Het forum draait in mijn ogen vooral op de inbreng van mensen die op geen enkele manier een kostenpost voor de overheid zijn.

 

De enige kosten die de overheid maakt zijn . . . . en hier wordt het een beetje mistig, want wie wil weten wat Higherlevel nu precies kost zal de boekhouder van EZ zelf moeten gaan vragen om het aantal FTE's en de kosten voor het in de lucht houden van de HigherLevel te specificeren. Hoeveel geld er precies aan Higherlevel wordt besteed is nu niet duidelijk.

 

Wil je geld gaan vragen voor deelname aan dit forum dan kun je tegen een aantal problemen aanlopen.

Commercieel worden betekend het valoriseren van de inbreng van de deelnemers tot op dat moment. Die inbreng van deelnemers in de vorm van advies gebaseerd op kennis en ervaring vertegenwoordigd een bepaalde waarde.

Wil je geld gaan vragen voor toegang tot deze informatie dan ga je ineens de spelregels van het forum veranderen.

Ik denk dat ik niet de enige ben die heeft bijgedragen aan dit forum omdat toegang voor iedereen gratis was. Op het moment dat er geld gevraagd gaat worden voor toegang tot de kennisdatabank, waar ik ook mijn steentje aan bijgedragen heb, dan wil ik wel graag even afrekenen. Geld verdienen is prima maar dan wel graag met duidelijke afspraken.

 

Ik denk dat je er dus gewoon op uitkomt dat geld gaan vragen betekend dat je Higherlevel moeten laten voor wat het is en een nieuwe community op gaat zetten waar je geld vraagt voor eventuele diensten.

 

En dan kom je op het volgende punt. De KvK biedt al zoiets aan, dan krijgen we dus 2 overheidsorganisaties onder 1 dak die elkaar met belastingcenten geen beconcurreren. Nog even los van de private initiatieven die er zijn. Want ook dat werpt vragen op, mag een overheid ondernemen met overheidsgeld op een markt waar ook private spelers actief zijn.

Overheid en ondernemen, ik zou zeggen, geef me eens een voorbeeld van goed ondernemerschap van de overheid, ik ken ze namelijk niet.

 

Overigens zijn er al ontwikkelingen zichtbaar die wel eens kunnen wijze op een ommezwaai in het beleid. Zo is de samenwerking met EdoTV gewoon een samenwerking met een commerciele partij. EdoTV heeft een mooi platform gekregen om zijn diensten aan te prijzen op een plaats daar waar zij de doelgroep verwachten.

 

Maar goed, die vragen he, er zou een onafhankelijk bureau verzocht zijn onderzoek te doen naar Higherlevel.

Nu kun je een bureau niet zomaar aan het werk zetten, die moeten een briefing krijgen waarin de kaders voor het onderzoek zijn vastgelegd. Er wordt wat luchtig gedaan door mevrouw Vrolijk over deze opdracht, maar dat lijkt vooral om de aandacht af te wimpelen want als er niks bijzonder staat in de verleende opdracht dan bepaal ik graag zelf of dat zo is.

 

En zo onafhankelijk is het onderzoek waarschijnlijk ook niet, het is immers mevrouw Vrolijk zelf die hier de vragen stelt, niet iemand van dit onderzoeksbureau door voor het onderzoek een eigen account heeft aangemaakt. Zo het onderzoek al bestaat, de deelnemers van dit forum wordt op deze manier in ieder geval de mogelijkheid te ontnomen om meer te weten te komen over dit onderzoek.

 

Mocht de overheid niet meer bereid zijn dit forum te onderhouden en tevens inziet dat betaald deelnemen ten koste gaat van dit forum. In dat geval neem ik het forum graag over voor een symbolisch bedrag, die paar tientjes hosting kunnen mij de kop niet kosten lijkt mij.

Link naar reactie

Een vraag als dit geeft geen correcte weerspiegeling van de bereidheid tot betalen, omdat alleen actieve leden geneigd zijn te reageren. Dat vertekent je resultaten.

Handiger lijkt het mij om te kijken naar succesvolle voorbeelden van betaalde fora en de invloed op leden. Enige voorbeeld dat ik zo snel weet is schoolbank.nl, en dat was geen doorslaand succes.

Het idee van een vrijwillige bijdrage in de vorm van een acceptgiro lijkt me prima, maar dan alleen gestuurd aan actieve leden die minimaal 3 keer per maand inloggen.

 

 

Link naar reactie

Nou Nico, ik ben hier nog niet zo lang, maar ik denk dat mevr. Vrolijk HL hetzelfde warme hart toedicht als vele anderen. Ik had helemaal niet de indruk dat er een officieel onderzoek gaande is. Maar ik behoor ook niet tot de ingewijden. Je kunt er in elk geval niet omheen dat een medium als HL een duidelijke functie vervuld. Starters worden hier met de neuzen op de feiten gedrukt of vinden er antwoorden op een groot deel van hun praktische problemen. Ik denk dat dat ook precies de doelstelling van HL moet zijn. Ga je daar een drempel voor opzetten, dat krijg je weer zo'n "zuchtgevoel" bij de oudere ondernemers. En reclame van derden? Nee. Laat die maar lekker buiten. Er staat al genoeg reclame in de gebruikersprofielen.

Link naar reactie

Een vraag als dit geeft geen correcte weerspiegeling van de bereidheid tot betalen, omdat alleen actieve leden geneigd zijn te reageren. Dat vertekent je resultaten.

Uit de statistieken is te halen dat dit forum vooral veel gelezen word. De actieve deelnemers zijn door de jaren heen een steeds kleiner aantal geworden. Actieve deelnemers genereren dus ook meerwaarde voor lezers die vooral bij zoekmachines vandaan lijken te komen. Het forum afsluiten (content afschermen) betekend dat die stroom bezoekers rap af zal nemen. Het forum ophouden en mensen laten betalen als ze willen reageren betekend dat je de actieve deelnemers extra benadeelt tov van de halers. De halers zijn al vaak genoeg onderwerp van gesprek, zo doe je er een schepje bovenop.

 

 

Handiger lijkt het mij om te kijken naar succesvolle voorbeelden van betaalde fora en de invloed op leden. Enige voorbeeld dat ik zo snel weet is schoolbank.nl, en dat was geen doorslaand succes.

Het idee van een vrijwillige bijdrage in de vorm van een acceptgiro lijkt me prima, maar dan alleen gestuurd aan actieve leden die minimaal 3 keer per maand inloggen.

 

En wat ga je dan op die acceptgiro zetten?

Beste Higherlevel deelnemer, deze maand bent u weer extra actief geweest op ons forum en heeft u anderen belangeloos geholpen. Om de mogelijkheid anderen van gratis advies te voorzien te kunnen behouden zijn wij genoodzaakt de door ons gemaakte kosten aan u door te berekenen

 

Crowd source belasting!

Link naar reactie

. De actieve deelnemers zijn door de jaren heen een steeds kleiner aantal geworden.

 

Is dat zo?

 

Sorry, ik bedoel, de actieve deelnemers op het totaal van deelnemers/lezers.

Kijk maar naar de bezoekers, het aantal bezoekers stijgt sneller (al lijkt het af te toppen nu) dan het aantal deelnemers.

Dat betekent volgens mij dat de groep lezers sneller groeit dan de groep deelnemers (inschrijvingen) en dat procentueel gezien het aantal mensen dat bijdraagt door een bericht te plaatsen afneemt. Dat betekent in dit geval niet dat het aantal deelnemers en berichten in absolute zin daalt.

Link naar reactie

Sorry, ik bedoel, de actieve deelnemers op het totaal van deelnemers/lezers.

Kijk maar naar de bezoekers, het aantal bezoekers stijgt sneller (al lijkt het af te toppen nu) dan het aantal deelnemers.

Dat betekent volgens mij dat de groep lezers sneller groeit dan de groep deelnemers (inschrijvingen) en dat procentueel gezien het aantal mensen dat bijdraagt door een bericht te plaatsen afneemt. Dat betekent in dit geval niet dat het aantal deelnemers en berichten in absolute zin daalt.

 

De vraag is of dat erg is.

 

In het begin was er een aantal enthousiastelingen die het forum volschreven. Pas later kwam er bekendheid, steeds meer leden, en ook steeds meer bezoekers. Dat er nu minder actieve deelnemers lijken te zijn (ik ken de cijfers niet) kan ook betekenen dat veel antwoordzoekers al antwoord vinden in eerdere topics.

 

Nu zitten we op een punt met nog steeds een harde kern (die in de loop der jaren wel gewijzigd is qua samenstelling), veel min of meer actieve leden, en nog veel meer anonieme bezoekers. Maar HL staat bij veel ondernemerszoekvragen wel hoog in Google en andere zoekmachines. Dus in die zin staan we zeker op de kaart.

 

Doorstroming is niet erg. Zolang HL aan de behoefte van ondernemers voldoet en blijft voldoen, kan er wel van alles veranderen. Of niet.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Nee, in ieder geval niet op basis van deze stelling zonder overige onderbouwing.

 

Naar mijn mening geven de mensen hier advies en is het totaal ongepast om als platform omzet te genereren op basis van iets dat door derden vrijwillig gegeven wordt.

 

Dit zou zo'n complete breuk zijn met de originele opzet van HL, dat je dit enkel met goed fatsoen kunt doen door een nieuw platform te scheppen dat vanaf de start op die basis zijn bestaansrecht tracht te bewijzen. Niet een compleet belangeloos opgezette kennisbank plots over de ruggen van de bouwers daarvan gaan exploiteren.

Link naar reactie

 

Commercieel worden betekend het valoriseren van de inbreng van de deelnemers tot op dat moment. Die inbreng van deelnemers in de vorm van advies gebaseerd op kennis en ervaring vertegenwoordigd een bepaalde waarde.

 

 

Nico, jouw inbreng over de jaren heen is van onschatbare waarde. ;)

 

Helaas, gaan niet al je redeneringen op. Veel scholen en ziekenhuizen en theaters en omroepen zijn gebouwd met de inzet van ploeterende vrijwilligers. Toen die dingen eenmaal waarde kregen, en dure directeuren, konden de vrijwilligers geen aanspraak maken op een vergoeding.

 

Herinner je je startpagina nog? Talloze boze paginabouwerts. Denk ook eens aan Facebook, YouTube of voor mijn part zelfs Google. Bestaan allemaal op basis van user generated value. Op jouw en mijn bijdragen. Zien we geen cent van terug.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Als ik ergens voor moet betalen dan maak ik de afweging of ik het wel of niet de moeite waard vind. Dat hangt ook af ven de prijs die voor een lidmaatschap gevraagd wordt.

 

Toen ik hier pas kwam zat ik met een probleem. Als ik toen een klein bedrag had moeten betalen om daarna gratis advies en of (morele) steun te krijgen en of toegang tot een databank met nuttige adviezen had ik het wellicht gedaan.

 

De kans dat ik zou willen betalen wordt flink groter als ik weet dat het lidmaatschapsgeld nuttig wordt besteed.

 

Link naar reactie

@PaulGo: betaalde advertenties en free (generated) content, dat is pas het begin van het einde.

 

Groet,

 

Highio

 

Hallo Highio,

 

In alle gratis kranten op de stations staan enkele advertenties. Daar hebben de lezers geen/weinig last van, anders zouden deze kranten niet zo populair zijn. Zo gauw je voor de Metro, Spits zou moeten betalen zouden deze in oplage dalen. Daarom dacht ik dat aan de onderzijde van het scherm adverteerders hun logo of zo mogen plaatsen. Nu staat daar NewVenture en Zibb en "gesubsidieerd door het Ministerie van Economische Zaken" Er is daar nog zelfs lege ruimte over. Mensen die zich irriteren aan advertenties moeten dan niet helemaal naar onderen scrollen.

 

Paul

Link naar reactie

...Daarom dacht ik dat aan de onderzijde van het scherm adverteerders hun logo of zo mogen plaatsen. Nu staat daar NewVenture en Zibb en "gesubsidieerd door het Ministerie van Economische Zaken" Er is daar nog zelfs lege ruimte over. Mensen die zich irriteren aan advertenties moeten dan niet helemaal naar onderen scrollen.

 

Paul

 

Nee dat zijn geen adverteerders maar partners van HL. Ze betalen ook niet voor dat logo.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Hallo PaulGo,

 

In alle gratis kranten op de stations staan enkele advertenties. Daar hebben de lezers geen/weinig last van, anders zouden deze kranten niet zo populair zijn.

 

over de kwaliteit van de bijdragen in deze kranten kunnen we debatteren, maar deze wordt nog altijd door betaalde krachten (journalisten, DTP-ers, advertentieverkopers) gerealiseerd. Ik zou bijvoorbeeld niet meer vrijwillig gaan posten in een HL forumdeel commercie & marketing, als daarnaast een advertentie van een concurrent verschijnt. Productie en distributie van HL kost praktisch niets, dat is wel het verschil met een fysieke krant met journalistieke bijdragen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

De vraag is of dat erg is.

 

In het begin was er een aantal enthousiastelingen die het forum volschreven. Pas later kwam er bekendheid, steeds meer leden, en ook steeds meer bezoekers. Dat er nu minder actieve deelnemers lijken te zijn (ik ken de cijfers niet) kan ook betekenen dat veel antwoordzoekers al antwoord vinden in eerdere topics.

 

Nu zitten we op een punt met nog steeds een harde kern (die in de loop der jaren wel gewijzigd is qua samenstelling), veel min of meer actieve leden, en nog veel meer anonieme bezoekers. Maar HL staat bij veel ondernemerszoekvragen wel hoog in Google en andere zoekmachines. Dus in die zin staan we zeker op de kaart.

 

Doorstroming is niet erg. Zolang HL aan de behoefte van ondernemers voldoet en blijft voldoen, kan er wel van alles veranderen. Of niet.

 

Fred, de vraag gaat over een eventueel betaald lidmaatschap, ik plaats die vraag in relatie met met het type bezoeker van dit forum. Of het wel of niet goed/gezond is dat dit forum vooral veel lezers heeft, daar laat ik mij in dit verband niet over uit.

 

 

Helaas, gaan niet al je redeneringen op. Veel scholen en ziekenhuizen en theaters en omroepen zijn gebouwd met de inzet van ploeterende vrijwilligers. Toen die dingen eenmaal waarde kregen, en dure directeuren, konden de vrijwilligers geen aanspraak maken op een vergoeding.

 

Herinner je je startpagina nog? Talloze boze paginabouwerts. Denk ook eens aan Facebook, YouTube of voor mijn part zelfs Google. Bestaan allemaal op basis van user generated value. Op jouw en mijn bijdragen. Zien we geen cent van terug.

 

Wat startpagina heeft gedaan wil nog niet zeggen dat er daarmee een precedent is waardoor alle forumbeheerders zich de content van de deelnemers kunnen toe-eigenen. Startpagina was/is ook geen overheidsinitiatief. Vrijwilligerswerk is ook niet meer wat het geweest is. Kijk maar eens naar de moeite die stichtingen hebben om collectanten op pad te sturen. Er zijn een aantal voorbeelden van stichtingen die door hoge salarissen aan het bestuur te betalen collectanten massaal hebben zien vertrekken.

 

De tijd van gratis is voorbij ook al is dit iets waar veel mensen zich nog niet van bewust zijn. We gaan toe naar een tijd waarin je deelt in de opbrengsten. Dat is namelijk in mijn ogen het bestaansrecht van een op crowd source gefundeerd initiatief.

 

Vergelijk het maar met de ideeënbus, zolang mensen er naar verhouding weinig tot niks voor terug zien houden ze hun beste ideeën achter de hand. Als je eventuele opbrengsten verdeelt over de mensen die hebben geïnvesteerd dan blijven herinvesteren.

Link naar reactie

Ik zou bijvoorbeeld niet meer vrijwillig gaan posten in een HL forumdeel commercie & marketing, als daarnaast een advertentie van een concurrent verschijnt. Productie en distributie van HL kost praktisch niets, dat is wel het verschil met een fysieke krant met journalistieke bijdragen.

 

Groet,

 

Highio

 

Dit kan ik goed begrijpen, dit is een ongewenste situatie. we moeten dan goed bekijken wat voor soort advertenties wel geschikt zijn voor HL

Wellicht zijn vacatures, reizen, opleidingen enz geschikt of een deel dat nu in Vraag en Aanbod verschijnt. Een advertentie van Philips of Shell bijv. zou geen concurrenten schaden lijkt mij.

 

Paul

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.