• 0

Factuur Buitenland (Vreemde Valuta)

Kort de situatie: Een partij in Engeland verkoopt digitale 'goederen' van ons via een website. Hiervoor krijg ik maandelijks een overzicht met onze verdiensten; echter in ponden.

 

Naar eigen inzicht kan ik een moment kiezen om deze bedragen te factureren. Echter welk bedrag zet ik op onze factuur: het door hen verschuldigde bedrag in ponden of moet ik dat bedrag omrekenen naar euro's? en tegen welke koers zou dat dan moeten gebeuren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ererer,

 

Een dienst dus aan een Brits bedrijf, B2B, waarbij volgens mij de hoofdregel geldt qua BTW (al was dat je vraag niet; je krijgt er wel mee te maken). MP3's/royatlies vallen n.m.m. niet onder de uitzondering (zijn zelf geen artistieke prestaties maar het gevolg daarvan). Heffing van BTW ligt in de UK, bij de afnemer.

 

Factureren in ponden (conform het ontvangen overzicht) aan de afnemer, zonder BTW.

Vervolgens voor je boekhouding, omrekenen naar euries met de koers zoals die op de factuurdatum geldt.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt me wel, gewoon wat er op je bankafschrift staat.

 

Wel opletten of er geen transactiekosten zijn. Meestal worden die wel apart vermeld, iets als:

 

Bij: EUR 112 (GBP 100)

Af: Transactiekosten EUR 7

 

Formeel zijn die transactiekosten dan een aparte kostenpost, en kun je niet gemakshalve 105 euro als tegenwaarde voor die 100 GBP administreren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.