• 0

wanneer aangifte ondernemers 2009

Ik hou al een tijdje de site van de belastingdienst in de gaten voor de aangifte over 2009. Maar ik zie hem nog steeds niet.

En het is toch echt bijna 1 april 2010. heb maar wel alvast uitstel aangevraagd.

 

Klopt het dat het aangifteformulier inkomstenbelasting voor ondernemers 2009 nog steeds niet te downloaden is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik hou al een tijdje de site van de belastingdienst in de gaten voor de aangifte over 2009. Maar ik zie hem nog steeds niet.

En het is toch echt bijna 1 april 2010. heb maar wel alvast uitstel aangevraagd.

 

Klopt het dat het aangifteformulier inkomstenbelasting voor ondernemers 2009 nog steeds niet te downloaden is?

 

Deze is al enige weken te downloaden op het ondernemersgedeelte van de site van de belastingdienst.

Link naar reactie
  • 0

Even inloggen en je vind 'm in je lijst van in te dienen zaken...

 

 

Anderen ook verrast trouwens dat de aangifte niet wilde versturen?! Bleek er een update van de software geweest te zijn ergens in maart, had ik geen melding van gehad dus was verrast mbt de foutmelding die ik kreeg bij indienen... Nieuwe versie eroverheen (data bleef netjes behouden) en go! :)

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

Anderen ook verrast trouwens dat de aangifte niet wilde versturen?! Bleek er een update van de software geweest te zijn ergens in maart, had ik geen melding van gehad dus was verrast mbt de foutmelding die ik kreeg bij indienen...

 

 

Is er iets bijzonder gebeurt dan ? Ik heb nl aangifte eind februari al weg gedaan, en hoop toch wel dat-ie in behandeling is genomen !

Link naar reactie
  • 0

 

Deze is al enige weken te downloaden op het ondernemersgedeelte van de site van de belastingdienst.

 

 

Ik zie hem echt niet staan bij de downloads zakelijk. Bij elektronische aangifte staan alleen de brochure en de toelichtingen en niet de aangifte zelf.

 

Op het ondernemersgedeelte van de site van de belastingdienst staat dat je in moet loggen.

Dan zou het aangifteformulier onder overzicht aangiften moeten staan, en daar staat ie dus niet, ook niet onder overige formulieren.

Ik heb wel per post een papieren aangifteformulier voor particulieren ontvangen, terwijl ik over 2008 gewoon electronisch de aangifte voor ondernemers heb ingediend.

 

Ik vrees dat ik de belastingdienst kan gaan bellen...

Link naar reactie
  • 0

Dat niet: https://mijn.belastingdienst.nl/Webdiensten/toonServiceBericht.do?selectedId=315

Daarnaast neem ik aan dat ze je aangifte dan gewoon opnieuw door de molen gooien op basis van de nieuwste rekenregels...

Ik had het nog niet eerder gehad, dus stond even raar te kijken... ;)

 

Dick

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

 

Deze is al enige weken te downloaden op het ondernemersgedeelte van de site van de belastingdienst.

 

 

Ik zie hem echt niet staan bij de downloads zakelijk. Bij elektronische aangifte staan alleen de brochure en de toelichtingen en niet de aangifte zelf.

 

Op het ondernemersgedeelte van de site van de belastingdienst staat dat je in moet loggen.

Dan zou het aangifteformulier onder overzicht aangiften moeten staan, en daar staat ie dus niet, ook niet onder overige formulieren.

Ik heb wel per post een papieren aangifteformulier voor particulieren ontvangen, terwijl ik over 2008 gewoon electronisch de aangifte voor ondernemers heb ingediend.

 

Ik vrees dat ik de belastingdienst kan gaan bellen...

 

Belastingdienst bellen is dan geen gekke... Als ze je een aangifteformulier voor particulieren hebben toegezonden zou ik er redelijkerwijs vanuit gaan dat de ondernemersaangifte niet je kant op komt/gekomen is... Even bellen dus maar...

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

Hoi Annet

 

Hoe heb je jouw onderneming aangemeld bij de fiscus? Kan zijn dat ze jouw inkomsten zien als resultaat uit overige werkzaamheden. Dan kun je volstaan met de standaard aangiftesoftware voor particulieren.

 

groet

Joost

 

Als eenmanszaak met winst uit onderneming. Ik heb ook een VAR-WUO. Dus het moet echt een aangifte voor ondernemers worden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Annet

 

Dan even bellen morgen 0800-0543 en zeggen dat je een winstaangifte 2009 wilt hebben van ze. Die zal dan met een week of 2 klaarstaan met een latere indieningsdatum dan 1 april.

 

groet

Joost

 

Da's iets te optimistisch...

Over 2 a 3 maanden staat ie klaar. (waarom dat zo lang moet duren is me niet duidelijk, maar okee).

Uitstel hab ik al aangevraagd toen ik geen formulier zag komen.

Bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Annet en Joost,

 

Verhaal klinkt bekend voor mij. In 2008 ook gewoon winst aangifte gedaan en voor 2009 een particulieren (papieren!!) aangifte ontvangen. Na een lang en niet zo vriendelijk telefoongesprek met het wel bekende nummer (de inspecteur zelf krijg je echt niet te spreken), werd mij geadviseerd om een brief te sturen met uitleg en het verzoek mij weer als ondernemer op te nemen. Overigens wel VAR-WOU 2009 en 2010 gewoon ontvangen.

 

De brief is al weer geruime tijd bij de inspecteur, maar een antwoord is nog niet terug. En wordt het nu dus wachten op de aangifte.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Toch wel apart overigens dat ze een papieren aangifte sturen, terwijl ze te pas en te onpas roepen dat je alleen elektronisch aangifte kunt doen...

 

De wegen van de belastingdienst zijn ondoorgrondelijk ;D

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Toch wel apart overigens dat ze een papieren aangifte sturen, terwijl ze te pas en te onpas roepen dat je alleen elektronisch aangifte kunt doen...

 

Die papieren aangifte die ze sturen is voor particulieren, die hoeft niet electronisch.

Aangite voor ondernemers kan alleen elektronisch...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.