• 0

Laptops importeren

Hallo,

 

Ik wil graag laptops importeren van een Chinees bedrijf.

Ik had Yiwu Wanhao Import & Export Co., Ltd (http://ywwanhao.en.alibaba.com) gevonden op alibaba.com.

 

Ik heb gevraagd of ik er 1tje kon kopen om alles te testen.

 

Ze wouden mij de Samsung R610 aanbieden voor 210USD inclusief verzending naar België (met vliegtuig, geen zee).

Betalen kan met T/T (bankoverschrijving) en Western Union zeggen ze.

 

Maar ze willen wel eerst het geld, eerst opsturen doen ze niet zeggen ze.

 

Het product is ook 100% origineel van Samsung met 1 jaar internationale garantie zeggen ze.

 

Nu is mijn vraag; is dit te vertrouwen? Stel dat ik het geld naar hun bank overschrijf, en ik ontvang nooit wat.

 

De bank staat ook niet op een bedrijfsnaam, maar onder een personennaam.

Dit is de invoice die ze stuurden: http://www.agsnetworks.be/3.22%20Matthias%20invoice-2.pdf

 

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.

 

Groeten,

Matthias

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ik heb gedaan is eerst met de bank gebeld over de regels mbt overschrijven en geen levering. Mijn bank (ING) heeft mij gemeld dat ALS ze niet leveren je daarvoor een onderzoek in kan laten stellen en ze ervanuit gaan dat je je geld binnen 1-2 maanden terug hebt mits het bedrijf voldoende financiele middelen heeft, zoniet dan heb je een probleem. Ik zou zeggen probeer er eens 2 te importeren.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik heb gedaan is eerst met de bank gebeld over de regels mbt overschrijven en geen levering. Mijn bank (ING) heeft mij gemeld dat ALS ze niet leveren je daarvoor een onderzoek in kan laten stellen en ze ervanuit gaan dat je je geld binnen 1-2 maanden terug hebt mits het bedrijf voldoende financiele middelen heeft, zoniet dan heb je een probleem. Ik zou zeggen probeer er eens 2 te importeren.

 

Bedankt, ik ga eens bellen morgen.

 

Ik kan het wel eens proberen, en ik hoef er geen 2 te importeren, 1 kan ook.

Als het echt zo is, heb ik er een, als het niet zo is, dan ben ik wel 150 euro kwijt.

 

Ik kan ook altijd eens bellen naar het bedrijf zelf, en even wat uitleg over de laptops vragen, dat doet toch ook al iets denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Wat zit er dan wel niet in voor 150 euri. Wat zijn de spec's?

 

Zoek maar eens op google Samsung R610, weet het niet vanbuiten.

 

Ik dacht 4GB ram, intel processor, 6-cells batterij, 16" HD LED scherm.

 

Geloof je dat echt zelf?

 

Dat kan hoor, het komt wel van China hé.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon melden, ik wil de laptop volgende week dinsdag op komen halen, ik ben dan voor zaken in China... 10.30 schikt dat? Dan even kijken hoe ze reageren en dan alsnog laten opsturen voor die paar euro is het het proberen waard...z

 

Ga ik eens zeggen :)

Link naar reactie
  • 0

Ik volgde de link die je gaf, en wat schetst de verbazing; ze verkopen ook Apple MacBook, iPhone 3GS, HTC's,....

Naar mijn idee zijn deze dus alles behalve origineel. Daarnaast zie ik dat er van de Appe iPhone maar 50 per week beschikbaar zijn. Als je reseller zouden zijn, zouden dat er natuurlijk veel meer zijn, en als ze ze na zouden maken eveneens. Vraag me dan toch af waar die 50 stuks per weer vandaan komen?

 

Ik zou zeggen: Laat je eens 'naaien' voor 210 dollar en je weet het.

Link naar reactie
  • 0

Super bluf (reusje). Ik zou inderdaad een dergelijke mail sturen naar ze. Hun reactie bevestigt dan wel of je hier goed aan doet

 

Groet

Joost

 

Ik zou gewoon melden, ik wil de laptop volgende week dinsdag op komen halen, ik ben dan voor zaken in China... 10.30 schikt dat? Dan even kijken hoe ze reageren en dan alsnog laten opsturen voor die paar euro is het het proberen waard...z

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 3

Of je Skaaipt even een uurtje met "onze man in China", de uiterst aimabele en bijzonder deskundige Mark Tonino. Dit HL-lid is gestationeerd in Guangzhou en heeft een heel breed netwerk opgebouwd in de afgelopen 5 jaar dat hij daar woont. Hij kan je als geen ander adviseren.

Wauw, wat een introductie! :-[

 

Vond het een klein beetje vreemd dat de bankrekening niet in Yiwu stond geregistreerd, dus googlede ik even op Putian. Voila de wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Putian

Stukje onder "Cyber Crimes" komt bekend voor?

 

ps. Een bank die denkt geld terug te kunnen halen uit China is compleet van lotje getikt.

Link naar reactie
  • 0

Oracel Google wil ook nog wel eens helpen.

 

Is natuurlijk het allereerste wat je moet doen. Ik kon destijds de leverancier van mijn microvezelspons niet vinden op enige scam lijst en heb voor de zekerheid mijn forwarder laten informeren via hun Chinese kantoor. En nog wist ik dat ik een zeker risico liep maar zodanig dat ik mezelf weinig meer kon verwijten.

 

Scammer Company Name : Yiwu Wanhao Import & Export Co., Ltd

Scammer Company Website : http://ywwanhao.en.alibaba.com/

Scammer Product/Service : N/A

Scammer Address : Floor 2,building No 79-81, ChangCun Street, ChouCheng District,Yiwu City

Country: China

Scammer Name : Ms. Kate zhang

Scammer E-Mail : N/A

Scammer Number : 86-0579-83542540

Is the Scammer still trading : Y

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal.

 

Hij zegt dat het mogelijk is dat ik naar zijn bedrijf kom.

Maar ik heb het IP van hem getraceerd (121.205.192.4), en als ik de WHOIS van dit IP ga opzoeken,

zie ik dat de e-mail verstuurd is vanaf Putian, het is dus een oplichter.

Link: http://ip-whois-lookup.com/lookup.php?ip=121.205.192.4

 

Nogmaals bedankt voor jullie informatie, ik ga maar eens verder zoeken naar een ander bedrijf die PayPal als betaalmiddel

accepteren, dan heb ik nog de kopersbescherming van PayPal zelf.

 

Link naar reactie
  • 0

Let op!

De kopersbeschermig van paypal is een beetje wassen neus.

Paypal zal alleen geld terug storten als de tegenpartij geld op zijn paypal account heeft staan.

En bij oplichters mag jij raden hoeveel dat is ;)

 

Als ik je een tip mag geven.

Goedkoop merkspul in China is, of oplichterij, of immitatie.

In het ene geval ben je je geld kwijt in het andere geval ben je in overtreding....

 

Je gaat wanhopig op zoek naar bevestiging dat een partij betrouwbaar is. Voor die prijzen kan het gewoon niet. Kom op 1/3 van de verkoopprijs hier >;(

 

If it sounds to good to be true......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.