• 0

falliet en door ondernemen

Veel gelezen.

 

Ik ga falliet met mijn eenmanszaak.

 

Kan ik door ondernemen ? In een C.V.

 

Bestuurders en aandeelhouders zijn, net als bij de gewone BV, niet privé-aansprakelijk. Voor na een faillisssement door- en herstartende ondernemers is het belangrijk te weten dat, de aandelen van de Euro-BV probleemloos onder kunnen worden gebracht in een anonieme (belastingvrije) Trust, en dat dan ook omgekeerd privé-schuldeisers of curatoren van de failliette ondernemer zich op geen enkele wijze op de goederen van de nieuwe onderneming kunnen en mogen verhalen.

 

of is dit flauwekul ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

JE wilt dus een onderneming starten terwijl je onder curatele staat? Volgens mij kunnen schuldeisers dan nog steeds beslag leggen op je salaris. Fout van mij, je krijgt geen salaris in een CV.

 

Ik ben totaal geen expert. Ik vind het alleen wel apart dat je dus schuldeisers in de kou laat staan omdat jij niet wilt betalen en gewoon weer aan het ondernemen wilt gaan.

 

IS het niet slimmer om gewoon te zorgen dat je iedereen weer recht in de ogen kunt kijken en dan alsnog weer te beginnen als ondernemer?

 

Vroeg of laat kom je de schuldeisers toch weer tegen.

 

edit bij een cv ben je ook hoofdelijk aansprakelijk:

 

Aansprakelijkheid bij de cv

Beherende vennoten zijn met hun gehele privé- vermogen aansprakelijk als de cv de verplichtingen niet nakomt. Als de cv failliet gaat, dan gaat de beherend vennoot ook failliet. Stille vennoten kunnen slechts de inbreng kwijtraken. Als een stille vennoot namens de cv naar buiten optreedt, wordt hij gezien als beherend vennoot en is hij aansprakelijk met zijn privé-vermogen.

Link naar reactie
  • 0

ach ja, de CV als lapmiddel.

 

Let heel goed op het volgende:

 

Een CV kent minimaal 2 vennoten: de stille (of commanditaire) vennoot en de beherende vennoot. Zodra de stille vennoot (al dan niet bewust) beheersdaden verricht (zie gevolmachtigde) dan wordt hij/zij (jij) mede aansprakelijk voor 100% van de schulden in de CV.

 

Hoe ben je aan deze 'oplossing' gekomen als ik vragen mag? En wie zou dan de beherende vennoot in de CV worden?

Daarbij zal de curator het echt niet accepteren als je in loondienst gaat van een CV waarin jij de stille vennoot bent (wat overigens ook min. 250 euro inleg vereist)

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

 

De beheerde vennoot is de ltd. ( boven deze ltd zit een anonieme trust) ivm het verplichte dga salaris te tekkelen

Inleg wat op de kvk staat is idd € 250,00 euro

 

Deze constructie had ik al opgericht in Januari. Binnen kort zou ik bij de C.V in dienst treden.

 

Waarom ben ik Privé aansprakelijk in deze constructie

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn nekharen gaan altijd recht overeind staan bij dit soort badmutsen..........

Al maandenlang voorbereidingen treffen met allerlei buitenlandse constructies en ondertussen de eigen toko failliet laten gaan........

 

Vergelijk dit topic (en dan met name de kille opening) eens met al die andere topics waar mensen diep ongelukkig zijn omdat ze schuldeisers hebben, geen geld meer om met de kinderen iets leuks te doen en alles op alles zetten om faillissementen/schuldsaneringen te voorkomen.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al eerder vermeld Ed Raket

En ik heb nooit iemand willen benadelen.

Door het mislopen van opdrachten de afgelopen 2 jaar.

Tevens heb ik een Bank Krediet van 60.000 euro De belastingdienst krijgt nog geld van mij,

Ruim 40.000 euro

Crediteuren heb ik verders niet.

Wij zijn tevens ons huis kwijt. enz.

 

Laat mij maar Kaal zijn. Daarom ben ik ook een Badmuts.

Wij zijn op dit moment met een uitkering bezig om dat aan te vragen.

Moet ik verders dan maar mijn hand op gaan houden In de toekomst.

En Van jullie belasting geld gaan leven.

 

De vraag was trouwens anders.

Link naar reactie
  • 0

I

Wij zijn op dit moment met een uitkering bezig om dat aan te vragen.

Moet ik verders dan maar mijn hand op gaan houden In de toekomst.

 

 

Ehm, wat dacht je van een baan zoeken, alles wat je boven uitkeringsniveau vangt gebruikt om de schuldeisers te betalen en daarna opnieuw een onderneming voor eigen rekening en risico te gaan starten?

Link naar reactie
  • 0

Loop al 3 maanden te solliciteren.

 

Mijn werk wat ik deed in de eenmanszaak kan niet iedereen.

 

Wegens het opnieuw aantrekken van de opdrachten. Kan ik op basis van de opdrachten mijn eigen loon betalen uit de C.V. Als het weer stabiel is ben ik uit de uitkering. Tevens blijft al het geld in de C.V hangen dan.

 

Link naar reactie
  • 0

Niet alle curatoren zijn even goed in hun werk, maar een goede curator zal je niet tegenhouden als je aan kunt tonen dmv meerdere opdrachtbevestigingen dat je met ondernemen op korte termijn meer zal verdienen dan met een dienstbetrekking. Probleem is echter dat dat aantonen vaak niet lukt.

 

Maar met schimmige constructies om de boel om de tuin te leiden (want daar komt het feitelijk wel op neer, hoe goed je bedoelingen ook zijn), zul je geen vrienden maken. Overigen, als je stille vennoot in een CV bent, en er geld in die CV zit waar je recht op hebt, dan zal een goede curator je dat afhandig maken, omdat dat geld de schuldeisers (ook wij, via de belastingdienst) toekomt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.