• 0

Problemen met Nuon zakelijk op privé adres.

Ik geef het maar toe. Ik ben er enige tijd geleden in gestonken. Een zeer vriendelijke man van Nuon maakte me wijs dat ik door mijn inschrijving bij de KvK ook op mijn privé adres kon profiteren van heel scherpe zakelijke tarieven. Dus ik mijn huidige zwaar bevochten (heb met overstappen gedreigd) contracten er bij gepakt en die overhandigd. Hij pakte zijn zakjapanner en rekende snel uit dat ik tussen de 200 en 300 Euro goedkoper uit was bij Nuon zakelijk. Dus ik dacht een goede slag geslagen te hebben. Immers, het was wel Nuon en ook nog eens veel goedkoper dan mijn Dong. Handtekening gezet en weer door met de werkzaamheden.

 

Na een uur toch maar eens de leesbril gepakt en de zaak even nagerekend. Sh*&^%*&^. Hij had mijn inclusief BTW tarieven vergeleken met zakelijke exclusief tarieven. Terwijl ik mij energie niet in rekening kan brengen. Niet eens op mijn werkkamer, laat staan de BTW. En ik had als ondernemer ook geen recht op een afkoelingsperiode tenzij ik een beroep kon doen op de reflexwerking van de colportagewet.

 

Na 10 telefoontjes naar 0900 nummers van zowel Dong als Nuon en de ene na de andere welkomsbrief ben ik er nu, zwart op wit, van af. Het was trouwens na doorrekenen inclusief BTW toch nog 30 Euro goedkoper dan Dong maar slechts 1 jaar vast terwijl ik bij Dong een 3 jarig contract heb.

 

Dus als de Nuon aanbelt, even de leesbril er bij pakken.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Dus als de Nuon aanbelt, even de leesbril er bij pakken.

 

 

of je eigen afkoelingsperiode inbouwen natuurlijk ( u kunt morgen het getekend contract ophalen, laat ze maar een keertje extra lopen voor hun provisie ;D)

 

(ik ben namelijk nog te jong voor een leesbril ;D)

Link naar reactie
  • 0

Bij mij is er ook iemand van nuon zakelijk langs geweest aan de hand van mijn kamer van koophandel regristratie.

Ik heb de tarieven van eneco er bij gehouden en nuon is inderdaad goedkoper.

Het zijn tarieven exclusief btw vergeleken. Ik heb wel verhalen gehoord van vrienden dat zij problemen hebben gehad met het overstappen omdat zij een boete hebben gekregen.

Ik heb alles uitgebreid uitgezocht de transnsportkosten, belasting en regiotoeslag blijft allemaal hetzelfde vanwege de netwerkbeheerder

Ik heb besloten om er toch gebruik van te maken, waarom toch niet? Ik heb wel een boete gekregen van 75 euro die heeft nuon netjes overgenomen

Inmiddels zijn wij 1.5 jaar verder en heb inderdaad het voordeel behaald van 160 euro per jaar wat meneer van de nuon heeft uitgerekend.

 

Link naar reactie
  • 0

Dus als de Nuon aanbelt, even de leesbril er bij pakken.

 

Ik heb Eneco aan de deur gehad. Zelfs een half jaar geleden ook al. Ook overstappen op zakelijk. Ik houd me echter, en toen ook aan mijn principe. Als ik wil veranderen doe ik dat op eigen initiatief. Daar is internet nu wel geschikt voor. En zeker niets beslissen aan de deur.

 

Link naar reactie
  • 0

Bij mij is er ook iemand van nuon zakelijk langs geweest aan de hand van mijn kamer van koophandel regristratie.

Ik heb de tarieven van eneco er bij gehouden en nuon is inderdaad goedkoper.

Het zijn eneco tarieven vergeleken met nuon tarieven exclusief btw etc

De transportkosten, belasting en regiotoeslag blijft allemaal hetzelfde omdat stedin de netwerkbeheerder is.

Waardoor alles het zelfde blijft.

Ik heb besloten om er toch gebruik van te maken, waarom toch niet?

Inmiddels zijn wij 1.5 jaar verder en heb inderdaad het voordeel behaald van 160 euro per jaar wat meneer van de nuon heeft uitgerekend.

Meneer vertelde mij dat nuon zich richt op de zakelijke markt en het precies het zelfde werkt als het makro systeem.

Dus heb ik het voor mijn thuis ook zakelijke tarieven ,wat ik prive betaal en bij mijn zaak betaal ik het via zakelijke rekening omdat ik het daar doorgeef voor de belasting.

Het overstappen merkte ik niets van, dus Prima ervaring!

Hoi Henk, heb je tegen een spiegel staan praten?

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

om al dit gezeur voor te zijn wijs ik iedere energievertegenwoordiger de deur en als ze bellen wimpel ik ze nog sneller af.

 

En als ze heel erg aandringen vraag ik ze een schriftelijke offerte te sturen maar meestal hebben ze daar geen trek in en druipen ze dan wel af.

 

Ik zit al jaren bij dezelfde leverancier en ongetwijfeld betaal ik te veel, hoewel mijn verbruik door besparingsmaatregelen al bijzonder laag is. Maar bij die verbruiken is de besparing ook geen wereldbedrag.

 

en de energie die ik hierdoor overhoud stop ik weer ergens anders in. ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik zit al jaren bij dezelfde leverancier en ongetwijfeld betaal ik te veel, hoewel mijn verbruik door besparingsmaatregelen al bijzonder laag is. Maar bij die verbruiken is de besparing ook geen wereldbedrag.

 

Als Zeeuw zit ik al jaren bij Delta en toen er een keertje eentje van een andere maatschappij (met een duitse aandeelhouder) belde heb ik netjes uitgelegd dat ik als Zeeuw zeker geen Duitse energieleverancier ging sponsoren, al zou ik tientallen euro's kunnen besparen. De heer in kwestie kon er smakelijk om lachen.

 

Persoonlijk vind ik dat je beter verbruiksbesparende maatregelen kunt nemen dan een goedkopere leverancier zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Ik geef het maar toe. Ik ben er enige tijd geleden in gestonken. Een zeer vriendelijke man van Nuon maakte me wijs dat ik door mijn inschrijving bij de KvK ook op mijn privé adres kon profiteren van heel scherpe zakelijke tarieven. Dus ik mijn huidige zwaar bevochten (heb met overstappen gedreigd) contracten er bij gepakt en die overhandigd. Hij pakte zijn zakjapanner en rekende snel uit dat ik tussen de 200 en 300 Euro goedkoper uit was bij Nuon zakelijk. Dus ik dacht een goede slag geslagen te hebben. Immers, het was wel Nuon en ook nog eens veel goedkoper dan mijn Dong. Handtekening gezet en weer door met de werkzaamheden.

 

Na een uur toch maar eens de leesbril gepakt en de zaak even nagerekend. Sh*&^%*&^. Hij had mijn inclusief BTW tarieven vergeleken met zakelijke exclusief tarieven. Terwijl ik mij energie niet in rekening kan brengen. Niet eens op mijn werkkamer, laat staan de BTW. En ik had als ondernemer ook geen recht op een afkoelingsperiode tenzij ik een beroep kon doen op de reflexwerking van de colportagewet.

 

Na 10 telefoontjes naar 0900 nummers van zowel Dong als Nuon en de ene na de andere welkomsbrief ben ik er nu, zwart op wit, van af. Het was trouwens na doorrekenen inclusief BTW toch nog 30 Euro goedkoper dan Dong maar slechts 1 jaar vast terwijl ik bij Dong een 3 jarig contract heb.

 

Dus als de Nuon aanbelt, even de leesbril er bij pakken.

 

 

Het is al een wat ouder topic, maar net een MKB-adviseur van Nuon langs gehad. En blijkbaar doen ze nog steeds aan dit soort oplichting slechte voorlichting. Exclusief btw tarieven van Nuon en inclusief van Eneco. Goed blijven opletten dus en nooit meteen tekenen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.