• 0

Hoe haal ik het maximale uit sponsoring van racewagen?

Sinds maandag ben ik de trotse sponsor van een heuse racewagen.

 

Sponsoren is voor mij helemaal nieuw, zouden jullie me eens wat tips en adviezen kunnen geven (uit eigen ervaring) hoe ik voor mezelf er het maximale uithaal?

 

De voordelen die ik zelf zie zijn:

[*] Een reden om te social networken (blog, youtube, twitter, enz.)

[*] Een nieuw real-life netwerk van sponsoren, gasten, coureurs (rijdende ondernemers) enz. opstarten

[*] Publiciteit d.m.v. nieuwsbrieven, websitevermelding, persberichten e.d.

[*] Bestaande relaties verstevigen met een activiteit

[*] Onderwerp voor acties (kaarten weggeven, ritje in de auto, e.d.)

 

Ben benieuwd wat er nog meer mogelijk is, dus alvast bedankt dat je de tijd neemt om te antwoorden!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

 

Plak eens een plaatje waaruit blijkt in hoeverre dat sponsorschap ook zichtbaar is...

Als ervaren autosporter kan ik melden dat de waarde van de sticker(s) op zich heel beperkt is. Het gaat, zoals TS dat zelf al ziet, om wat je er actief mee doet. Meest productief is het netwerken tijdens wedstrijden en het organiseren van incentives, waarbij je (potentiële) relaties (mee) laat rijden.

 

Vooral dat laatste wordt, is mijn ervaring, altijd als zeer positief ervaren.

Link naar reactie
  • 1

Goedemiddag Peter,

 

leuk dat je een foto plaatst. Ik zou in ieder geval zorgen dat in tradionele uitingen steevast 'Moovio + Online Marketing (SEO)' terugkomt.

 

Volgens de geruchten gaat deze BMW natuurlijk altijd aan de leiding, maar misschien kun je ook nog iets met een spiegelbeeld van je logo? ;)

 

Tip/opmerking voor jouw eigen website: uitbesteding staat een beetje knullig naast training & coaching. Is 'outsourcing' * (of herhaling van 'uitbesteden' of 'outsourcen') dan niet beter voor zover dat begrepen wordt? Waarom laat je deze kreten niet terugkomen in tags op je hoofdpagina? En waarom noem je geen 'cursus' of 'seminar' op de 'training' pagina? Bij reactie op mijn drie vragen heb ik ook vast weer iets geleerd.

 

Kun je tenslotte met je diensten nog wat betekenen voor de BMW verkooporganisatie in Nederland?

 

Met sportieve groet,

 

Highio

 

* is maar een simple, enkele waarneming in GA

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ha Highio!

 

Dank je voor de inside informatie, ik zal ermee naar m'n bookie gaan! (100:1 voor iedere race.) Een spiegelbeeld heeft niet veel zin, de heren coureurs zijn maar met 1 ding bezig en dat is niet de spiegels ;D

 

Om even off-topic te gaan: de term "outsourcing" is in de IT traditioneel gekoppeld aan het uitbesteden van informatiesystemen. Daarnaast heeft "outsourcing" de naam duur te zijn. "uit handen geven" doe je met een incasso, "overnemen" met een bedrijf, "aan ons overlaten" was te lang...

 

Wat betreft de synoniemen heb je helemaal gelijk. Het aloude ondernemersexcuus is ook hier weer van toepassing: de klant eerst en dan je eigen website. De teksten staan (continu) op het lijstje :)

 

Natuurlijk kan ik iets voor BMW doen, zeker omdat ze in het verleden wel wat goede hulp konden gebruiken!

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zie twee stickertjes op de koplampen. Het lijkt op een mock-up, not the real thing. Is die auto straks niet volgeplakt met stickers van tientallen kleine sponsors die allemaal eventjes mogen langskomen in de pits? En kun je al die andere activiteiten niet opzetten zonder sponsorship? Wat krijg je nou echt terug voor je geld? Jaah, ik heb weleens in de Philips-lounge gezeten op Le Mans, en het is een leuke hobby voor grote jongens. Maar een kantoor aan de A2 zonder dubbel glas is een stuk goedkoper.

 

Niks geen bezwaar tegen een hobby, overigens. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als het alleen 2 stickertjes zijn en je doet er niets mee, okay, dan kan ik Twa wel volgen

 

Maar volgens mij zijn die 2 stickertjes niet zo heel relevant, maar het feit dat Moovio sponsor is en waarschijnlijk een sponsorpakket heeft dat wat meer omhelst dan alleen 2 stickers.

 

De vraag is wat mij betreft: Wat zit er in het sponsorpakket en de vervolgvraag: Hoe nu je dat zo goed mogelijk uit.

 

Het hoeft niet altijd alleen maar groot te zijn, of leuk speelgoed voor de grote jongens toch?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Internet marketeers en autoliefhebbers gaan denk ik redelijk vaak samen, goede keuze wat dat betreft.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.