• 0

Ideeen: Voor een Kinder game ontwerper/ Fietsen fabrikant + Autoindustrie

Beste lezers,

 

Ik heb een idee voor

a) Een kinder game maker (Nintendo b.v.)

b) Fiets fabrikant

b) Voor de Auto Industrie, dus voor auto fabrikanten

 

Ik wil die graag verkopen of een leuke deal overeenkomen met de desbetreffende fabrikanten

 

Ik verneem graag goede en bruikbare reacties van jullie...

 

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dat reeds enkele keren geprobeerd.... Maar omdat zulke ondernemingen heel wat mails krijgen, zo vermelden zij, komen zij er niet makkelijk aan toe om alle mails te lezen of op ze te reageren...

 

Hun online-contact info heeft dus bureacratie..... ze verwijzen je af en toe naar veel gestelde vragen en of automatische responders etc etc..

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Als je op Higherlevel zoekt zul je lezen dat een idee niet zo heel veel waard is. Massa's mensen hebben vaak massa's ideeen.

 

Je zult er dus eerst zelf iets mee moeten doen. Heb je het uitgetekend, zelf al gemaakt, een prototype?

 

Frans

 

[Edit 1] het probleem is dat jij een idee hebt maar er hier ook mensen zijn geweest de afgelopen jaren met goede ideeen of zelfs briljante ideeen. Lees deze topics maar eens

 

Daarnaast zijn er ook mensen zoals jij die 'gewoon' een idee hebben zonder het meteen goed of briljant te noemen

 

[Edit 2] En vergeet vooral de FAQ van Nico niet

 

Veel leesplezier :)

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe of met wie zou ik dat kunnen beginnen...?

 

- Een prototype voor een Fietsen fabrikant...? Ik kan hen wel uitleggen wat ik in mind heb, voor hen zou het easy implementeren zijn, als zij mijn idee prima zouden vinden.

 

- Een auto bouwen van een bepaald soort materiaal, ....mmmm? Dat zou ook het makkelijkst gaan met een auto designer en of prototype bouwer... Wie kent er iemand bij Audi, of BMW...?

 

- Een spel voor Nintendo WII... - door te doen van hun laatste soort van spelletjes, met instrumenten en dergelijke assecoires, heb ik ook een leuk idee voor hen inmind...

 

Maar hoe gaat dat gewoonlijk.

Wat hebben zulke bedrijven in het verleden voor ideeen van derden uitgegeven...?

Welke idee bedenker 's er rijk van geworden...?

 

I would like to hear a few succes stories...

 

Hey, ik kwam er net op:

- Wie kent er enkele studenten bij Delft of een of andere universiteit die product ideeen willen /kunnen ontwikkellen...?

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Well, Here goes one:

 

Mmmm, Flatscreen televisies...(TV's)....en als ik het goed heb kunnen sommige camera's al rechtstreeks aangesloten worden op TV's, dvd's zoiezo....Games....

 

What about computers.... En dan bedoel ik hetvolgende:

Wat denken jullie van een speciaal toetsenbord, dat gekoppeld kan worden aan een zo'n flatscreen high resolution TV, en waarmee men dan vanuit de woonkamer gezellig kan internetten of werken op "de computer".

 

Flatscreen tv's heb je in verschillende grootte's en dus kan dat leuk worden...goede overzichtelijkheid.

 

Speciale toetsenbord:

Deze zal dan een speciaal device moeten hebben zodat het ook een soort van computer genoemd kan worden

 

 

Met:

- een ingebouwde muis, als bij laptops

- een ingebouwde headphone/microphoon...zodat mensen ook gewoon kunnen skypen etc...

- en uiteraard ook de benodigde kabels...voor contact...

- Prima ingebouwde toetsen belichting, of een uittrek -buigbaar- lampje is ook mogelijk.

- USB aansluiting

- Inclusief oplaadbare baterrij

 

En het zal, het liefst , toepasbaar moeten zijn op vele televisies, 110/220v, zodat het een wereldwijde"verkoop" hit kan worden...

 

Is dit iets nieuws....

 

Stay connected ,

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Je kan op de technische universiteiten proberen. Daar een co-founder zien te binden met wie je samen de pilot ontwikkelt. Vervolgens de patent. ..hmmm, een suiker oom of tante die enkele tienduizenden euries kan voorschieten...you'r still in business. vervolgens kom je tot de ontdekking ...http://www.youtube.com/watch?v=QTllAiZ94WQ

 

;)

 

The keyword for your invention ....Google first

Link naar reactie
  • 0

Waaaaw.... Thanks voor die tip...

 

Uitgerekend een tip van een bedrijf aan wie ik enkele jaartjes terug enkele ideetjes voorstelde...

 

Laat mij even denken...had ik een idee formuliertje van ze ingevuld......???? Mmmmm....thanks voor die tip.....

 

 

En hebben zij ook een cordless handheld muis of aanwijzings tool, gemakkelijk te gebruiken bij presentaties

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Randai,

 

Met stijgende verbazing lees ik dit topic.

Aan het begin wordt al voorgesteld eerst eens de FAQ door te Lezen.

Had je dat gedaan dan had je ook geweten dat een van de dingen die je moet doen is, de octrooidatabase doorzoeken.

Of zoals mijn voorganger zegt, zoek eerst eens met Google.

 

Ik heb namelijk de indruk dat je leuk ideeen zit te bedenken zonder te weten wat er in de wereld te koop is of te koop is geweest maar nooit een succes geworden is. Zo is het idee met het toetsenbord op schoot achter de tv helemaal niet nieuw, sterker nog, er wordt reclame voor gemaakt op TV. En er zijn dus ook YouTube filmpjes van gemaakt.

 

En dan vraag ik mij af, hoeveel onderzoek heb je naar die andere zaken gedaan ?

In hoeverre zijn de ideeen waarmee jij loopt getoetst, in hoeverre ben jij in staat het businessmodel erachter te ontwikkelen?

 

Groet bedrijven hebben een heel simpel beleid ten aanzien van nieuwe ideeen, patenteer het maar en kom dan eens praten.

 

 

Daarnaast doe je zo mysterieus over je ideeën dat we je niets eens een richting kunnen geven.

Veel industrieën hebben toeleveranciers, voor auto en fiets industrie kan jij wel denken dat je bij deze fabrikanten moet zijn maar misschien ben je wel beter af met een contact bij een toeleverancier.

Link naar reactie
  • 0

Thank you for your interest in Logitech. As a reminder, by making a submission through the Logitech New Business evaluation process, you have agreed to the "Terms and Conditions of Submissions" set forth at http://www.logitech.com/newbusiness including, but not limited to, your agreement that all information and materials submitted during this process are non-confidential and non-proprietary, become the property of Logitech and can be used at Logitech's sole discretion.

 

Daar staat nogal wat !

Heb je nu zelf door welke implicaties het mailen van ideeen heeft aan grote ondernemingen die dergelijke terminologie gebruiken in hun voorwaarden?

Link naar reactie
  • 0

Maar, do you get my point....

 

Iemand stuurde een youtube link van een filmpje met een datum uit 2008

En mijn email is van 2004.....

 

Annyway,

Kent u dan toeleveranciers van de autofabrikanten die zorgen voor die body van die auto's...?

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Beste Randal,

 

3Com en Cisco hadden dit soort pads al volledig operationeel in hun huizen en kantoren van de toekomst in het jaar 2000.

 

Auto's > VoestAlpine/Polynorm...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Polynorm uit Bunschoten, tegenwoordig onderdeel van VoestAlpine levert plaatwerk aan diverse Duitse automobielfabrikanten.

Rond Born in Limbirg staat misschien ook nog wel een bodyshop. Antwerpen idem dito, gewoon even Googlen.

 

 

Maar terug naar mijn opmerking, dat het jouw idee was is leuk maar snap je nu wat er werkelijk staat? Begrijp je wat Logitech voor antwoord stuurt ?

Voor je gaat mailen, bellen, langsgaan, bedenk eerst eens welk probleem jouw idee oplost voor de fabrikant. Bedenk ook eerst even heel goed of de fabrikant wel jouw klant is.

 

Dat gaat zeker op voor de fietsenindustrie waar er een aantal merken groot geworden zijn door te beginnen als after market supplier. Een voorbeeld is Sram Ooit begonnen als kleinschalige fabrikant van draaicommandeurs, dat wat toen niemand zag zitten! Tegenwoordig een belangrijke OEM supplier van de fietsenindustrie.

 

Giant is een ander voorbeeld. Mensen kennen het tegenwoordig als de fietsenfabrikant met een grote assemblagelijn in Lelystad. Ze zijn ooit begonnen als Taiwanese toeleverancier van fietsfabrikanten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dat reeds enkele keren geprobeerd.... Maar omdat zulke ondernemingen heel wat mails krijgen, zo vermelden zij, komen zij er niet makkelijk aan toe om alle mails te lezen of op ze te reageren...

 

Hun online-contact info heeft dus bureacratie..... ze verwijzen je af en toe naar veel gestelde vragen en of automatische responders etc etc..

 

Mailen werkt niet. Je zult vast naar een info@...nog wat... gemaild hebben. Bellen werkt beter. Kun je i.i.g. proberen dat jouw boodschap ergens komt.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij de eerdere post van Frans: voordat je in gesprek gaat met mogelijke afnemers / distributeurs / fabrikanten zul je goed nagedacht moeten hebben, dus zul je het ontwerp klaar moeten hebben, liefst met prototypes, zodat ze kunnen zien hoe het werkt. Maar ook de business case zul je rond moeten hebben: waarom is het product zo interessant, wat willen mensen ervoor betalen, waarom is het beter dan concurrent producten, etc.

 

Pas daarna kun je nadenken over wie je je nieuwe product gaat presenteren. Dat is vaak niet het moeilijkste deel, als je goed je huiswerk hebt gemaakt staan partijen altijd open om te horen over een goed nieuw idee.

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0

Thanks for the tip!

 

Maar Frans, Ik heb een idee : " The office of the Future".... Waar kan ik voor zoiets terecht denk je.

Een Vastgoed projekt ontwikkelaar, Projekt investeerders, Een Bank....???

 

Lees je bericht nu pas door de reactie van Andreas.

 

"Office of the future" is een heel algemene omschrijving waar ik weinig mee kan:

- Ontwerp van een fysiek soort kantoor

- Nieuwe manier van werken

- Soort meubilair

- ....

 

Ofwel: wat heb je voor ogen?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Goeiedag mister Frans,

 

Wel 'k dacht aan ZZp -business centrales:

Dat zouden dan kantoor/ business units kunnen zijn voor zzp'ers of andere zelfstandigen of kantoor huurders...

Met business lobbies / bar's vergader ruimtes etc.

 

Thuis werkers zouden hun business afspraken daar kunnen houden...

 

Met centrale Secretaresses /Administratie werkers voor de daar geregistreerde zzp'ers of ondernemers.

 

Zo'n central zal ook een symbool van kennis/ bekwaamheid van daar geregistreerden kunnen zijn zoals b.v.

dat van register makelaars etc... maar somebody els migth have had such an idea already...

 

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Goeiedag mister Frans,

 

Wel 'k dacht aan ZZp -business centrales:

Dat zouden dan kantoor/ business units kunnen zijn voor zzp'ers of andere zelfstandigen of kantoor huurders...

Met business lobbies / bar's vergader ruimtes etc.

 

Thuis werkers zouden hun business afspraken daar kunnen houden...

 

Met centrale Secretaresses /Administratie werkers voor de daar geregistreerde zzp'ers of ondernemers.

 

Zo'n central zal ook een symbool van kennis/ bekwaamheid van daar geregistreerden kunnen zijn zoals b.v.

dat van register makelaars etc... maar somebody els migth have had such an idea already...

 

 

 

De gemiddelde zzp-er werkt zelfstandig en behoeft niet meer dan een computer+ printer... Administratie wordt zelf vaak gedaan, aangezien dit niet erg veel werk betreft. Als het uitbesteed wordt, is het vaak al aan een boekhouder. Een secretaresse? Hoe zie jij dit voor je? 250 agenda's voor haar neus en dan even zoeken welke agenda en wanneer het mogelijk is?

 

Business afspraken worden voor een zzp-er of bij een bedrijf op kantoor, of in een restaurant gevoerd...

 

Het symbool waar jij op doelt is de NVM makelaar, oftewel: Nederlandse vereniging van makelaars... Dit zijn brancheverenigingen en die bestaan al lang een breed...

 

Volgens mij ben jij elk idee wat er maar in je kop springt hier aan het vertonen, net zo lang tot iemand roept: "HÉ, Das zo slecht nog niet!"

 

Succes Sissy!

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Mischien moest ik dit duidelijker aanhalen... Voor degene die een zelfstandig beroep uitoefenen, en behoefte hebben aan office ruimte....etc...

 

Maar er 's al een gerenomeerd Nederlands bedrijf, die zo'n concept uit heeft gewerkt....kwam ' k toevallig ergens tegen....

 

Wat zou jij dan tegen hun zeggen "Paus-E"...?????

 

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Er zijn er zelfs best veel die virtuele kantoorruimten, flexibele kantoorruimten, concepten waarbij je (op afspraak) een kantoorruimte kunt boeken op abonnementsbasis. Ze zijn er in heel veel soorten en maten.

 

Ik zou vooral heel goed en heel veel research doen voordat je je idee bij iemand wil neergooien. Werkt ook uit hoe dit gerealiseerd kan worden en hoe dit vermarkt moet worden. Want no-offense, maar op deze manier komt het vrij knullig over. Je roept tal van dingen die al bestaan en binnen 4 comments blijkt dat hier tal van ondernemers zitten die meer kennis hebben rondom jouw ideeën dan jijzelf.

 

Hier is vaak een opmerking langs gekomen in de geest van '10% inspiratie 90% transpiratie'. Dat vind ik nog steeds een hele sterke. Het zit hem vooral in het keihard werken om je ideeën te realiseren. En dit telt vanaf het begin, het is niet raar dat je geen goede ingangen hebt bij de grootste fietsenfabrikanten, autofabrikanten etc. je zal heel hard moeten werken, veel mensen moeten overtuigen van jouw kunnen voordat je wel de juiste personen spreekt.

Link naar reactie
  • 0

Hey Mensen,

 

Ik heb een idee voor een Handroog apparaten en of douche Cabine fabrikant. Wie hier zit in die branche, en heeft er iets voor over....? Dat idee 's prima... Cool, en kan er bij als product innovatie....

 

Ik wil er graag iets aan verdienen.

 

Of, wie kan mij aan iemand voorstellen, die echt iets met zoeen idee zou kunnen doen....?

 

Bijvoorbaat dank!

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.