• 0

stoppen met magento

Ik wil stoppen met mijn magento winkel. Bij elke update komen er steeds weer heel problemen bij.

 

Voor mij heeft magento tot nu toe alleen maar ellende gekost:

 

Te langzaam (dus dure hosting genomen)

Moeilijke layout en omslachtige layout (dus elke simpele aanpassing kost je een hoop geld)

Laatse update 1.4. zorgt voor heel veel problemen in je oude template.

 

Er is weinig goede support te vinden, wat natuurlijk wel vaker het geval is bij gratis dingen.

 

Het aantal problemen weegt voor mij niet meer op tegen de vele mogelijkheden.

 

Inmiddels heeft mij webwinkel zowel in de admin als de gewone winkel zoveel fouten dat hij niet meer werkbaar is. Ik ga nu een backup terug zetten (Wat bij magento geen lolletje is door de grote hoeveelheid bestanden) in de hoop dat alles dan weer werkt.

 

Nu komt voor mij de vraag welke webshop kan ik nemen met de volgende wensen:

 

Makkelijkere layout (zodat ikz elf dingen kan aanpassen)

Snelle shop

De mogelijkheid om artikelen te koppelen

producten vergelijken

De mogelijkheid om keuzes te kunnen maken bij een artikel (bijvoorbeeld kleur of formaat)

De mogelijkheid om mijn magento database om te zetten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zelf eens offertes aangevraagd voor het geheel laten bouwen van een webshop en kwam dan in india bij een uurtarief van 15 dollar al op offertes van rond de 30 a 50 duizend dollar...

 

Da's veel geld! Wat zou je dan allemaal gekregen hebben?

 

Ik bekeek je sites, ze zien er toch niet enorm geavanceerd uit?

 

Dat ging om een multishops oplossing (meerdere shops met 1 admin) met verschillende info voor elke shop, verschillende templates voor elke shop, admin, orderverwerking, alle andere functies die je van een shop mag verwachten, betaal systeem, promotie opties, affiliate systeem enz.. gewoon een goede shop met diverse opties.

 

In India dus goedkoopste offerte 30 duizend dollar (in Nederland rond de 2 ton voor hetzelfde systeem).

 

Magento kost niks en is 10 x zo uitgebreid en goed als wat ik wilde laten bouwen.

Wel bij magento daarna nog een 7 tot 10K uit moeten geven om wat dingen aan te laten passen en uit te breiden (affiliate/dropshipping/reseller systemen).

Ik heb hiermee dus voor veel minder geld een veel beter systeem

 

 

Jasper.... je hebt helemaal gelijk dat je wel mag verwachten dat een shop goed draait als ze dat aangeven. Maar juist doordat ze zoveel shops op 1 server proppen loopt het dus niet, zijn teveel shops die het geheugen willen gebruiken en dat trekt een server dus niet met magento. Zijn gewoon amateuristische hosters. Even her en der vooraf ervaringen opvragen van magento gebruikers is vooraf verstandig dan weet je zeker wat de snelheid is.

Link naar reactie
  • -1

Jasper,

 

Als ik het zo lees heb je echt ontzettend veel pech gehad.

 

Als internetbureau zijn we juist duurder omdat we kwaliteit en service leveren. Als we het gedrag zouden vertonen wat je hierboven omschreef denk ik dat we niet lang succesvol zouden zijn.

 

Zaken als een testomgeving opzetten en goede hardware faciliteren vind ik logisch. Ook begeleiding van onze opdrachtgevers op het moment dat deze zelf weinig kennis in huis hebben is mijn inziens niet optioneel maar een must. Heldere en transparante communicatie is dan ook vanzelfsprekend.

 

Als je als bureau duurder bent dan het hobby of hobby+ segment dan dien je dat namelijk ook, waar te maken op meer zaken dan alleen de factuur. Vanuit het freelance perspectief, krijgen we hier momenteel veel werk binnen van mensen en bedrijven die hun freelancer niet meer kunnen bereiken of dat ze tegen gebrek aan kennis en kunde van de freelancer oplopen. Het voordeel dat we verschillende vakgebieden hier in huis hebben doen we dan ook zo maximaal mogelijk benutten.

http://www.omines.nl - Full Service Internetbureau - Kwaliteit zonder compromis - Technische perfectie.
Link naar reactie
  • 0

@kneuzengever

 

Het is totaal niet mijn bedoeling om hier mijn diensten te slijten, zoals ik al eerder in dit topic duidelijk maakte. Ik probeer wel aan te geven dat niet iedereen in deze branche op dezelfde manier werkt. En ja dat doe ik het makkelijkst door aan te geven op welke manier we dat doen.

 

Mocht je het daar niet mee eens zijn, geef dan een inhoudelijke reactie ipv een anonieme oppervlakkige kneus :)

http://www.omines.nl - Full Service Internetbureau - Kwaliteit zonder compromis - Technische perfectie.
Link naar reactie
  • 0

Ik zie het niet meer als alleen pech hebben, meer als dat er gewoon eenhoop niet klopt in de branche.

En omdat je nooit weet wie er achter een website zit doe ik liever zaken met mensen die ik via deze site ken.

 

Iedereen kan een site maken en zich designer noemen. Ook portfolios zeggen erg weinig. De meest leijke sites kunnen gemaakt worden door de beste designers en andersom. Dit is namelijk geheel afhankelijk van de opdrachtgever.

En daar ging ik dan ook de mist in. Magento is op zo'mn aparte manier gemaakt dat een gewone designer niet een werkende template kan leveren.

Zonder al te veel in te gaan op de redenen waarom dit niet kan. Kan ik wel zeggen dat ik schorvoetend jullie gelijk moet gaan geven over de webshop. En dat we maar gewoon doorgaan waar we mee bezig waren.

 

De redenen zijn dat er nog geen omvormers naar andere webshops bestaan. Ik dan weer heel veel geld kwijt ben. Ik heb inmiddels ook wat offertes binnen van webshops die vanuitn iets gemaakt worden. En dit is inderdaad heel erg kostbaar.

 

Wel ga ik als ik een nieuw design laat ontwerpen opzoek naar een beter en overzichtelijk webshop script. Voor nu heb ik contact met iemand die al veel templates heeft gemaakt voor magento. Deze beste man gaat kijken of er nog iets te maken is met wat ik nu heb.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het niet meer als alleen pech hebben, meer als dat er gewoon eenhoop niet klopt in de branche.

En omdat je nooit weet wie er achter een website zit doe ik liever zaken met mensen die ik via deze site ken.

 

Iedereen kan een site maken en zich designer noemen. Ook portfolios zeggen erg weinig. De meest leijke sites kunnen gemaakt worden door de beste designers en andersom. Dit is namelijk geheel afhankelijk van de opdrachtgever.

En daar ging ik dan ook de mist in. Magento is op zo'mn aparte manier gemaakt dat een gewone designer niet een werkende template kan leveren.

Zonder al te veel in te gaan op de redenen waarom dit niet kan. Kan ik wel zeggen dat ik schorvoetend jullie gelijk moet gaan geven over de webshop. En dat we maar gewoon doorgaan waar we mee bezig waren.

 

De redenen zijn dat er nog geen omvormers naar andere webshops bestaan. Ik dan weer heel veel geld kwijt ben. Ik heb inmiddels ook wat offertes binnen van webshops die vanuitn iets gemaakt worden. En dit is inderdaad heel erg kostbaar.

 

Wel ga ik als ik een nieuw design laat ontwerpen opzoek naar een beter en overzichtelijk webshop script. Voor nu heb ik contact met iemand die al veel templates heeft gemaakt voor magento. Deze beste man gaat kijken of er nog iets te maken is met wat ik nu heb.

 

Dit bericht geeft volgens mij vrij duidelijk aan wat er verkeerd is gegaan. Een vormgever met niet genoeg ervaring met Magento heeft een layout gemaakt, wat hij waarschijnlijk prima kan, en dacht het daarna "even" in Magento te plaatsen? Sowieso is het inbouwen van een layout een technische klus, daar heb je programmeurs voor nodig. Voor het vormgeven moet je een vormgever hebben, die kan een goede layout maken die in overleg met de programmeurs ook goed in te bouwen is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Jasper... Magento is niet op een vreemde manier gemaakt.

Magento is juist op een zeer goede en proffessionele manier gemaakt.

Zowel de broncode als de templates zijn volgens bepaalde standaarden gemaakt.

 

probleem is dat de meeste designers denken dat ze die systemen wel even aankunnen maar in feite geen idee hebben hoe dat template systeem werkt en daardoor de templates op verkeerde manieren opbouwen waardoor er snel fouten ontstaan en bij up[dates grote problemen zijn.

 

Als je de regels volgt voor het uitbreiden van magento en het bouwen van templates volgens het specifieke template systeem werkt alles juist zeer goed en zijn er weinig tot geen problemen bij het updaten.

Maar nogmaals... dan moet je wel het specifieke magento template systeemn volgen en hanteren.

 

specifieke info over magento templates met uitgebreide info over hoe het werkt enz staat op http://www.magentocommerce.com/design_guide

 

Als er bij magento wat fout gaat zal dat in 90% van de gevallen niet aan magento liggen maar aan de persoon die ermee werkt/het aanpast.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het oprecht jammer dat je zulke vervelende ervaringen met Magento hebt. Maar ik ben toch echt bang dat je op het verkeerde spoor zit. Magento is juist een softwarepakket dat voldoet aan alle "nieuwe" programmeerstandaarden. Dat is ook de reden dat je designer, die waarschijnlijk onervaren was met het programmeren voor een framework (Magento hier als framework in een framework), zoveel problemen heeft ondervonden. Designen voor Magento moet je kunnen, dat is duidelijk.

 

Je investeringen zijn laag geweest. Je geeft aan veel zelf te hebben gedaan en de kans dat zoiets goed uitpakt is natuurlijk niet zo groot als je niet met een expert te maken hebt. Initiële investeringen in een Magento webshop lopen al gauw op tot 2500 euro en dan haal je er nog lang niet het maximale uit.

 

Natuurlijk kun je kiezen voor pakketten als osCommerce, maar dat pakket is bijna niet te onderhouden, zeker niet als je er je eigen ontwerp aan wil hangen.

 

Wellicht is virtuemart een oplossing voor je. Ik heb toch het gevoel dat je aan de ene kant niet veel geld wil uitgeven en aan de andere kant zelf niet de technische aanleg hebt om het allemaal zelf te doen. Virtuemart is dan wellicht de oplossing. Magento is echt bedoeld voor de grote webshop die de middelen heeft op regelmatige basis een expert in te huren. Geen schande als je niet aan die eisen voldoet, maar dan was Magento misschien toch te hoog gegrepen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Als er bij magento wat fout gaat zal dat in 90% van de gevallen niet aan magento liggen maar aan de persoon die ermee werkt/het aanpast.

Dat weet ik 100% zeker. Nederland is OO-programmeren niet gewend, laat staan MVC-programmeren. Je zult in je zoektocht bij iemand die je kan helpen met zaken die daarmee te maken hebben (Zend Framework (waar Magento op gebaseerd is), Ruby on Rails, Django) vaak tegen muren op lopen. En dat is jammer, want in elk nieuw softwarepakket zou een dergelijke structuur aangehouden moeten worden.

 

Magento is een heel erg professioneel en gestandaardiseerd opgezet pakket. osCommerce (om een voorbeeld te noemen) is prutswerk, maar helaas is het wel het niveau waar nog steeds op grote schaal op geprogrammeerd wordt.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0
Magento is een heel erg professioneel en gestandaardiseerd opgezet pakket. osCommerce (om een voorbeeld te noemen) is prutswerk, maar helaas is het wel het niveau waar nog steeds op grote schaal op geprogrammeerd wordt.

 

osCommerce is absoluut niet netjes geprogrammeerd, zeker niet als je veel contributies ingebouwd hebt. Het is vooral ook oud programmeer werk maar daardoor is het wel makkelijker iemand te vinden die er goed mee overweg kan. Wij gebruiken osCommerce voor onze webshop(s) sinds 2006 en herkennen al deze problematiek totaal niet.

We hebben geen downtijden op een eenmalige defecte server van de provider na dit dit probleem binnen no-time verholpen had. Het draait al die tijd stabiel en de hosting is relatief goedkoop.

 

Je mag het dan prutswerk vinden en het heeft zeker niet de toekomst maar voor dit moment nog steeds wel mijn keuze nummer 1. Ik hou onder andere Magento in de gaten omdat ik verwacht binnen enkel jaren over te moeten van osCommerce naar een ander platform en Magento is één van mijn favorieten op dit moment maar nog niet de moeite om de overstap te maken.

Virtuemart vind ik overigens geen optie, Joomla! heeft ook zo zijn problemen met updates af en toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit nu in de afrondingsfase van een aantal projecten. Als dat allemaal voltooid is wil ik gaan beginnen met het opzetten van een testcase-shop in een voor mij nieuw E-commerce framework. Is hier animo om dat proces te volgen? Het is een open-source framework en ik ben absoluut niet op zoek naar een plek om mijn activiteiten te promoten, maar het kan wel eens heel erg interessant zijn voor de webshop-eigenaren hier op HL. Ik zou evt. een topic kunnen openen om af en toe een status update te plaatsen. Het ziet er veelbelovend uit voor de shopeigenaar voor wie Magento net dat stapje te ver is.

 

@Jasper: sorry voor het kapen van je topic, maar het leek me relevant en ik wilde er nu niet al een topic voor openen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Misschien denken anderen er anders over dan ik ;)

 

Maar ik betwijfel of dat een Ruby on Rails systeem wel geschikt is voor ondernemers voor wie Magento een stapje te ver is. Ruby on rails stelt flinke eisen aan de hosting en een RoR programmeur die (kleine) aanpassingen moet maken in een winkel kost ook een flinke duit. Dus ik ben benieuwd!

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel met "een stapje te ver" niet de beheersbaarheid. Ik doel echt op de kosten en de complexiteit van de webshop zelf. Het beheer moet je altijd uitbesteden als je geen kennis hebt van een taal. De problematiek rond hosting, daar kan ik me niet in vinden. Magento moet je vrij hosten, een Ruby on Rails applicatie kan prima shared gehost worden in een geschikte environment.

 

Een Ruby on Rails developer is in theorie ook niet duurder dan een ander soort programmeur, maar je hebt natuurlijk veel PHP-programmeurs die voor 20 euro per uur kunnen werken. Ruby on Rails programmeurs in Nederland zijn schaars, dat is het enige probleem dat ik voor me zie.

 

Maar ik wil hier eigenlijk geen Ruby on Rails discussie van maken. Ik ben 100% overgestapt op Ruby on Rails en sta nog steeds achter die keuze. Of Nederland er klaar voor is kan blijken uit een testcase als deze. Ik twijfel er alleen aan of dit forum ook echt een geschikt platform is voor zo'n pilot.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

ik herken dit probleem. magento is een sterk programma maar om een update te doen kost het via het bedrijf waar ik hem heb gekocht 250 euro.... alleen voor een update..

 

dus ik ben gewoon overgestapt naar een simpeler programma.

 

dan zal je in het merendeel van de gevallen gigantisch genaait worden.

Als je namelijk naar systeem -> magento connect gaat kan je met 2 a 3 muisklikken het hele systeem in 5 minuten updaten.

Als je verder geen heel byzondere aanpassingen in je shop gemaakt hebt is dat alles wat er egdaan moet worden.

 

Heb je wel byzondere aanpassingen kan het zijn dat er een paar kleine dingen aan de template aangepast moeten worden.

 

Maar in 90% van de shops zal die update functie van magento runnen dus voldoende zijn.

Link naar reactie
  • 0

ik herken dit probleem. magento is een sterk programma maar om een update te doen kost het via het bedrijf waar ik hem heb gekocht 250 euro.... alleen voor een update..

 

dus ik ben gewoon overgestapt naar een simpeler programma.

 

dan zal je in het merendeel van de gevallen gigantisch genaait worden.

Als je namelijk naar systeem -> magento connect gaat kan je met 2 a 3 muisklikken het hele systeem in 5 minuten updaten.

Als je verder geen heel byzondere aanpassingen in je shop gemaakt hebt is dat alles wat er egdaan moet worden.

 

 

 

i know maar goed dat was mijn aller eerste webshop. maar het scheelt dat de webshop deze onkosten er wel uit heeft gehaald.. lesje wel geleerd

Link naar reactie
  • 0

Waar ben jij naar overgestapt?

 

Ik loop nu nu namelijk weer tegen een aantal dingen aan die echt heel duur gaan worden en eigelijk gewoon in de shop zouden moeten zitten.

 

Zoals:

referentieveld

mogelijkheid om aan te kunnen geven of de levertijd van een product lang of kort is.

 

UIteraard is dat mijn persoonlijk mening.

 

Daarboven komt dat ik ook maar geen scripter kan vinden die de layout wil aanpassen tegen een goede prijs en bovendien ook betrouwbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Daarboven komt dat ik ook maar geen scripter kan vinden die de layout wil aanpassen tegen een goede prijs en bovendien ook betrouwbaar is.

Dan zoek je waarschijnlijk verkeerd. Een "scripter" is geen designer en goedkoop betekent meestal scholier/student en dus vaak ook weinig ervaring en echte betrouwbaarheid.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

 

 

Zoals:

referentieveld

mogelijkheid om aan te kunnen geven of de levertijd van een product lang of kort is.

 

welk systeem gebruik je nu?

Magento kan je dat eenvoudig inzetten namelijk.

 

Ik gebruik nog magento in ben vanacht tot in de vroege uurtje bezig geweest om iets te kunnen vinden, helaas zonder geluk.

Er was wel 1 mod, maar die werkt niet met 1.4.1.

De levertijd functie heb ik helemaal niet kunnen vinden.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dan zoek je waarschijnlijk verkeerd. Een "scripter" is geen designer en goedkoop betekent meestal scholier/student en dus vaak ook weinig ervaring en echte betrouwbaarheid.

Ik heb juist geen designer nodig, want op dit moment laat ik een bedrijf mijn gewone website opnieuw designen. Wat ik nu zoek is een scripter (of wat voor naam je er aan wilt hangen) die met dat design aan de slag gaat.

 

Tot nu toe vond ik alle nederlandse bedrijven veel te duur en juist de buitenlandse bedrijven heb ik te weinig vertrouwen, vooral gezien de taalbarriere.

Ik wil dus overstappen naar een script waar ik zelf mee aan de slag kan en ik de kleine dingen kan uitbesteden (zoals aanpassen formulieren enzo.

 

overstappen gaat ook als voordeel hebben dat ik een veel lichtere hosting kan nemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.