• 0

Potentiele klant wil graag dat ik Ltd. opricht

Een klant, een grote Britse investeringsbank, wil dat ik een Ltd. opricht, zodat ze kunnen uitbetalen. De exacte redenen worden mij later nog toegezonden. Ligt het aan mij of is het vreemd dat een client graag wil dat ik een voor hen binnenlandse rechtsvorm opricht. Er zullen wel wat voordelen voor hen aan kleven, maar voor mij slechts nadelen, kosten daargelaten.Het lijkt me eerlijk gezegd overbodig. Ik drijf in Nederland een eenmanszaak en wil dat zo graag houden. Als ik in Engeland een Ltd. opricht betekent toch ook dat ik in Nederland VBL moet gaan betalen. Kan ik dan uberhaupt nog wel de eenmanszaak continueren? Raar verhaal allemaal, als de klant er op staat zal ik hem gaan weigeren. Wat vinden jullie ervan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vind dit ook een raar verhaal, Uitbetalen kan zondermeer naar ieder bedrijf , welke rechtsvorm dan ook. Misschien dat het voor hen eenvoudiger is voor het geval ze juridische stappen willen ondernemen tegen je bedrijf om wat voor reden dan ook. Als je als engelse Ltd. in Engeland geregistreerd bent kunnen ze daar procederen. In andere gevallen - als jij in de algemene voorwaarden (of het contract) meldt dat al je transacties onder nederlands recht vallen moet men hier procederen. Als Ltd. kun je volgens mij ook aangeven dat je onder Nederlands recht handelt meen ik.

Misschien wat ver gezocht en ben ik wat te achterdochtig, maar dat zou een reden kunnen zijn. Ik zou ze maar eens precies vragen waarom en het eventueel hier navragen bij een jurist.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kiki

 

Rare jongens die Romeinen, eehhh Engelsen ;)

 

Het komt wel vaker voor dat ze alleen zaken willen doen met een rechtspersoon naar Engels recht. Wat de reden is? Hopelijk deel je ons dat nog mee als je hun toelichting hebt ontvangen.

 

Een LTD kost je zo'n 400 euro om op te richten. Echter, de LTD is in NL vergelijkbaar met een BV en wordt ook zo fiscaal behandeld. Dus fictief loon, BTW plicht en omdat de LTD maar 1 opdrachtgever heeft, mogelijk een verkapt dienstverband als buitenlandse inkomsten uit arbeid (hoewel ik dat niet snel zie gebeuren). Deponering KvK en Companies House in de UK, etc..

 

Lijkt me alleen rendabel als de omzet van die klant echt fors is.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 60 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.