Durven Doorzetten Doen! Van 2 naar 500 man personeel in 5 jaar. Hoe doet Arsha dat?

Aanbevolen berichten

Hallo Edo,

 

Op zich een interessant gegeven, een ondernemer die in korte tijd zo spectaculair wil groeien. Dan vind ik het jammer dat de vraag uit de titel niet echt beantwoord wordt. Want hoe wil Arsha nu gaan groeien?

 

Hij is in twee jaar van 2 naar 20 medewerkers gegaan, maar als ik het goed begrepen heb zijn dit met name tijdelijke contracten (hij heeft het over mensen die ongeveer een jaar in dienst blijven). Bestaat zijn organisatie over 3 jaar dus uit 500 voortdurend wisselende "contractors"? En worden die individueel ingezet op detacheringsbasis of neemt hij (grote) projecten aan met eindverantwoordelijkheid? Welke "mix" heeft hij voor ogen?

 

Wat voor soort klanten heeft hij momenteel en waar komt straks die groei vandaan? Wat is zijn unieke propositie waardoor bedrijven voor zijn organisatie gaan kiezen in plaats van voor de concurrent? Hij wil nu internationaal gaan, maar heeft hij dan straks in 25 landen ieder 20 medewerkers aan het werk of 100 in 5 landen? En hoe verloopt die groei in de tijd, kan hij vanaf nu gemiddeld 160 geschikte mensen per jaar vinden?

 

Dat de ambitie er is wordt uit het filmpje wel duidelijk, maar met name over die groei-strategie zou ik wel wat meer (hebben) willen horen.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie

Hoi John,

 

Graag geef ik antwoord op je vragen.

 

Ik wil benadrukken dat de titel veel nadruk legt op de 500 man in dienst, terwijl het in het filmpje daar veel minder om gaat. Ik heb ook aangegeven dat het een symbolisch doel is en in ons ogen reëel was op het moment dat we begonnen. Natuurlijk na ons begin zijn er veel dingen veranderd, maar de grootste verandering was toch wel de markt. Wij hadden in ons business plan nooit rekening gehouden met een dergelijke recessie.

 

Terug komen op hoe wij het willen bereiken. Zoals je zelf ook aangeeft hebben wij zelf altijd voor ogen gehouden om een mix te maken in detachering en het aannemen van projecten. We hebben niet duidelijk een balans voor ogen tussen deze beide....we hebben verschillende samenwerkingen gestart met system integrators, contractors en eindklanten om ze te ondersteunen in hun behoeftes. Het opzetten van volledige projecten met eindverantwoordelijkheid is nog niet van de grond omdat daar toch nog veel bij komt kijken, maar ideeën zijn er zeker.

 

In ons motto geven wij aan het volgende aan: "we globalise knowledge". Dat betekent ook dat plaats niet uit moet maken voor het verkrijgen van kennis. De ambitie is dus ook om de internationaal verder uit te werken. Dit betekent dat als bijvoorbeeld in India kennis benodigd is, dat wij dit vanuit Nederland kunnen aanbieden etc. Onze eerste stap is een onderzoek geweest naar de mogelijkheden in de verschillende buitenlandse markten. We denken aan Duitsland, Frankrijk en Scandinavië. Nu moeten we nog beslissen of je lokaal aanwezig moet zijn of je het via partners opzet. We zijn nog in een dubio.

 

Misschien klinkt het allemaal nog niet helemaal concreet maar dat komt omdat we zelf ook nog in ontwikkeling zijn als bedrijf en als personen. We hebben een bepaalde doel voor ogen (niet specifiek 500) wat niet zo specifiek tastbaar is. We willen een succesvolle onderneming opzetten, en succes is voor ieder anders.

 

Ik hoop dat dit enigszins je vragen beantwoordt ook al weet ik dat het summier is. Mocht er nog andere dingen zijn dan hoor ik dat graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Arsha

Link naar reactie

Hallo Arsha,

 

Bedankt voor je reactie. Die geeft inderdaad niet zoveel concreets als ik gehoopt had, maar ik begrijp nu beter dat je nog op zoek bent naar de precieze invulling van je ambitie en dat dat getal van 500 niet per se jouw succes bepaalt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.