• 0

Recente ervaringen (anno 2010) met Companeo en/of Bobex

Geachte HL'ers,

 

Onlangs hebben wij het dienstenpakket van ons bedrijf RitAssist flink uitgebreid en zijn we op zoek naar de mogelijkheden om onze verkopen op de nieuwe diensten en producten een flinke boost te geven.

 

Nu heb ik al diverse gesprekken gevoerd en informatie uitgewisseld met Bobex en Companeo. Maar wordt er nog niet echt wijzer van, wel van de prijzen want die zijn nogal fors (vooral bij Bobex, hier hebben ze voor onze doelgroep enkel de mogelijkheid voor een businesspakket van 3k, waarin maximaal 3 aanbieders zitten). Companeo komt morgen langs op kantoor om hun (waarschijnlijk fantastische) verhaal te doen.

 

Mijn concrete vragen:

[*]Wat zijn jullie ervaringen met Bobex en/of Companeo

[*]Hoe is de kwaliteit van de leads (vers? Echte aankoopintentie? Goede conversie? etc.)

[*]Hoe zijn de kosten in verhouding tot de geleverde leads (en daarwerkelijke verkopen!!)

 

Kortom:

Is het de moeite waard om hierin te investeren of hebben jullie wellicht andere suggesties??

 

Groet Joeri

 

PS. De bestande forumposts geven me een wat te gedateerd beeld van de resultaten en ervaringen geven niet een concreet antwoord op mijn vragen, dus daarom even een nieuwe post.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben er ook mee bezig geweest maar ik vertrouw de partijen niet. Heb zo'n rare tegenstrijdige dingen gehoord van mensen die ik aan de lijn kreeg gehoord dat er een paar alarmbellen afgingen. Dan kon iets weer wel, dan weer niet, dan was een gratis test ineens verbonden aan honderden tot duizenden euro's betalen. Ik heb het idee dat het niet een goede betrouwbare bron is van leads.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

de eerste: je kunt je van pure ellende op een dag afmelden, je blijft mail ontvangen

 

Erg jammer zijn dat soort dingen... En dan maar met kreten strooien als "we hebben ruim 5 mln potentiele kopers in onze database!"

 

Kwaliteit van leads is de boodschap en volgens mij gaat het bij hun vooral om de kwantiteit...

Link naar reactie
  • 0

Ik sta zelf al sinds begin september vorig jaar ingeschreven bij Bobex. In totaal 3 leads binnen gekregen (in 7 maanden). Waarvan er 2 de opdracht nog eens introkken omdat ik de enige "aanbieder" was die reageerde. Ik heb hem inmiddels al opgezegd.

Conclusie: hoop geblaat en weinig wol. Niet doen dus.

 

En wat was je daar in totaal voor kwijt als ik vragen mag?

Link naar reactie
  • 0

154 euro ex BTW. Zonde van het geld. Heb net nog even gekeken voor je, maar de laatste aanvraag dateert van 16 september. Dat geldt dan uiteraard voor mijn vakgebied. Het kan zijn dat andere vakgebieden meer aanvragen krijgen. Bij andere site's komen er voor mijn vakgebied meer aanvragen binnen. Ik vermoed dan ook dat Bobex niet zo heel veel gebruikt wordt.

Link naar reactie
  • 0

154 euro ex BTW. Zonde van het geld. Heb net nog even gekeken voor je, maar de laatste aanvraag dateert van 16 september. Dat geldt dan uiteraard voor mijn vakgebied. Het kan zijn dat andere vakgebieden meer aanvragen krijgen. Bij andere site's komen er voor mijn vakgebied meer aanvragen binnen. Ik vermoed dan ook dat Bobex niet zo heel veel gebruikt wordt.

 

Wij zitten ook niet echt in een grote consumentenmarkt en heb ook een beetje het idee dat we er weinig aan gaan hebben. Maargoed, ik gun de beste man de mond, wellicht dat ze ons iets moois aan kunnen bieden, maar ben huiverig...

 

Trouwens, mooie site Herman!

Link naar reactie
  • 0

Nou, heb Companeo op visite gehad,

 

Erg mooi verhaal maar een vrij kostbare aangelegenheid!

 

Per jaar sowieso al €3950 betalen om uberhaupt leads te krijgen en dan tussen de €30 en €45 per lead betalen.

 

Op de vraag: "wat is de kwaliteit van de leads" kregen we als antwoord: ja die zijn goed hoor!!

 

Tja, wat is goed? Heb nu al zoveel verschillende verhalen gehoord. We betalen nu bij onze adwords-campagne tussen de €12 en €20 per lead. Dan lijkt me het dus handiger om daar de kraan open te draaien. Kunnen we heel wat leads binnenhalen voor die 4k...!

 

PS. Bobex waren amateurs volgen hun! ::)

Link naar reactie
  • 0

Niet op ingaan!!! Companeo is erg goed in beloftes, vooral in het sales traject zijn ze erg alert en servicegericht. Na ondertekening van het contract, is het echter m.n. de incasso afdeling die je te spreken krijgt. De kwaliteit van de leads is bagger, en voldoen niet aan de opgestelde criteria, ze gooien gewoon maar wat over de schutting.

 

Zelfs de door henzelf gediskwalificeerde leads, worden tot 3 maal toe geprobeerd in rekening te brengen.

Oftewel, agressieve sales & agressieve incasso, maar dan zonder de beloofde diensten te leveren....

 

Don´t go there!!!

Link naar reactie
  • 0

Niet op ingaan!!! Companeo is erg goed in beloftes, vooral in het sales traject zijn ze erg alert en servicegericht. Na ondertekening van het contract, is het echter m.n. de incasso afdeling die je te spreken krijgt. De kwaliteit van de leads is bagger, en voldoen niet aan de opgestelde criteria, ze gooien gewoon maar wat over de schutting.

 

Zelfs de door henzelf gediskwalificeerde leads, worden tot 3 maal toe geprobeerd in rekening te brengen.

Oftewel, agressieve sales & agressieve incasso, maar dan zonder de beloofde diensten te leveren....

 

Don´t go there!!!

 

Thanks! Maar volgens mij was het al wel duidelijk! Heb je veel moeten betalen btw?

Link naar reactie
  • 2

Even off topic (hoewel?):

 

 

@Companeo

 

We krijgen als Mods de melding door dat de topicstarter (TS) door jullie benaderd is met de 'eis' om zijn post van HL te verwijderen. Welnu:

 

1. Dat kan hij niet, want daartoe is hij niet gemachtigd als gebruiker;

2. Het gaat ook niet door ons gebeuren.

3. TS vroeg enkel om de mening van anderen over uw product. De reacties van anderen kunt u moeilijk aan hem toerekenen, noch hem daarop aanspreken, laat staan hem daarvoor aansprakelijk stellen.

 

Als de ervaringen over uw product zijn zoals hier geuit wordt, dan ligt het op uw weg om daar verbetering in aan te brengen, dan te trachten deze ervaringen onder het tapijt geveegd te krijgen.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik raad iedereen aan om absoluut niet met die boeven van Companeo in zee te gaan.

Ben er in getrapt en krijg ongelooflijk slechte offerteaanvragen binnen. En ondertussen rinkelt de kassa bij companeo (30€ per offerteaanvraag, ex btw + 500€ jaarlijkse kosten)! En helaas zit ik er een jaar aan vast.

 

Mensen vullen gewoon een webformuliertje in op de site van Companeo om te weten te komen wat zoiets nu kost.

Naar mijn ervaring is er dus niets bruikbaars bij. De bedrijven zijn vaak ook niet professioneel, je krijgt niet eens reactie op telefoontjes of emails(conclusie zelfstandigen die net beginnen).

 

Ik heb al spijt dat ik niet wat meer had gegoogled en uitgezocht wat voor een bedrijf Companeo nu is.

Maar ik zal het hier dan ook hardop zeggen "COMPANEO DAT IS PURE (mod edit: deze beschuldiging kun je nooit hardmaken en is daarom verwijderd)"

 

Steek je geld beter in google advertising of ga er mee op cafe en werk aan je netwerk dat werkt veel beter!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf nu via dit bedrijf een offerte willen aanvragen, dan word ik opgebeld door hen, en beginnen zij mij te bestoken met allerlei vragen op een kinderlijke niet professionele manier waarbij ik dus echt afhaak om verder te gaan.

Dus ook aan de andere kant is het niet zo handig om hier iets mee te doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ontwerp/ontwikkel websites.

Ik ben begin januari klant ("leverancier") van companeo.

Er werd mij beloofd (niet op papier) dat ik 3 a 4 leads per maand ging binnen krijgen volgens de filter die ik had opgegeven (budget, locatie, ...).

Nu zijn we begin september en zou ik ongeveer een 24 a 32 leads moeten ontvangen hebben volgens die criteria.

Ik heb er in totaal 3 ontvangen waarvan 1 geen website ging laten bouwen. De eerste lead heb ik een offerte bezorgt, maar reageert gedurende maanden al niet meer op mijn telefoons of emails.

Van de 3e krijg ik geen informatie over wat hij wil van website. De persoon reageert ook niet meer op mijn telefoons of emails. Ik heb companeo hierover aangesproken maar zijn hiervoor niet verantwoordelijk, en ik moet de lead van 30 euro betalen.

Ik heb gedurende een maand op ook offertes binnengekregen waarvan het budget een heel stuk lager lag (Ik had hiervoor gekozen omdat ik helemaal nog niets had binnengekregen). De kwaliteit van de leads was verschrikkelijk.

Als ik mijn contactpersoon binnen Companeo aanspreek over de kwaliteit van de leads, wimpelt hij alles af. Hij beweert dat de leads zeer goed gecontroleerd worden en dat ze van hoogstaande kwaliteit zijn.

Hij is redelijk grof en wil het probleem helemaal niet begrijpen (daar zijn ze waarschijnlijk voor getrained).

Ik kan er zelf niet voor kiezen om geen leads meer te ontvangen. Ze blijven ze sturen en je moet ze betalen.

 

Conclusie.

Van deontologie hebben die mensen waarschijnlijk nog nooit gehoord.

Als ik de lijn doortrek naar gans het jaar, zal ik 4 slechte leads ontvangen hebben tegen het einde van het jaar en dit voor 620 euro excl. BTW. Heel duur als je het mij vraagt.

Link naar reactie
  • 0

Pas op voor Bobex,

dit zijn xxxxxxxxxxxxxx (Mod edit, ongefundeerde beschuldiging verwijderd) en ze verkopen email adressen door aan andere spammers (ja, ze zijn zelf ook spammers en reageren niet op opt-out mails). ik weet dit doordat ik een speciaal email adres had aangemaakt voor contact met dit (en andere) "bedrijf" en nadat ik niks meer met ze te maken wilde hebben doordat ze wel geld vragen maar niks voor je doen, kreeg ik behalve veel spam van bobex zelf, op dit adres ook spam van andere typische email xxxxxxxxxxxxxx (Mod edit, ongefundeerde beschuldiging verwijderd).

Helaas kan ik dit mail adres niet deleten omdat ik met meer zaken contact heb via dit adres.

 

wees dus gewaarschuwd.

Link naar reactie
  • 0

Had vandaag uit het niets Companeo aan de lijn met een prachtig verhaal over leads bladiebla, een uurtje later lag er een dikke offerte/overeenkomst in de mail die mij nogal overweldigde. Het contract is voor mij overigens maar 250 euro per jaar. De leads vind ik tricky en het hele verhaal komt behoorlijk heftig over op papier, zodoende dat ik hier nu ben. Ik lees alleen maar klachten over spam (ja, ze hebben mijn e-mailadres al) en verder niets over die geweldige leads en groei van bedrijf, zoals zij beloven. Blij dat ik de tip kreeg om eerst op onderzoek uit te gaan, ga gewoon weer verder met het echte netwerken en google adwords.

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Ik heb veel negatieve berichtgeving gelezen over Companeo, maar ben nu 2 weken bezig met een proef en tot nu toe bevalt het. Geen jaarlijkse kosten, maar een prijs per lead. Ik kan zelf aangeven welke leads ik wil krijgen en deze gaan naar maximaal 3 bedrijven. In 2 weken nu 5 leads gehad, waarvan 1 niet goed is, maar na overleg zal deze niet gefactureerd worden.

Heb nog geen omzet eruit gehaald, maar denk dit toch wel te gaan doen op 1 van deze leads.

 

Ik doe in kerstpakketten dus zit nu de komende 2 maanden goed en ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen!

 

Fijne dag allemaal!

 

Groeten,

Paul

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Ik doe in kerstpakketten

 

Offtopic:

 

Jemig, wat doe je allemaal joh, ik zie kantoormeubilair en apparatuur, herinner me een snackbar, en nu kerstpakketten :)

 

We hebben een verstoft topic: Een week uit het ondernemersleven van.....

 

Iets voor jou om de ruimte te hebben om het allemaal uit te leggen?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Frans,

 

Lijkt me leuk dat een keer bij te houden, maar ben er op dit moment nog niet aan toe. Ben na een beroerde periode weer lekker bezig en probeer ook op Higherlevel weer meer actief te zijn. Snackbar is helaas 24 juni j.l. verbrand en zal niet meer verder kunnen.

 

Groeten,

Paul

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het goed is om het topic misschien iets breder te trekken. Leadsservices en de verwachtingen. Ik zit aan de andere kant en lever leads. Tips om leads af te nemen voordat je in zee gaat zijn:

 

[*]Probeer een aantal leads, zet een max. aantal leads vast of max. budget (als dat mogelijk is).

[*]Probeer een indicatie te ontfrutselen bij de verkoper van de leads over conversie cijfers. Het gebeurd zelden dat klanten ons dit vragen, terwijl het echt belangrijk is. Jou vewachting is dat deze leads niet zo goed zijn als jou referenties of lead die informatie aanvragen op je site, vergeet het maar. Dit zijn andere soorten leads dus andere conversie-cijfers. Misschien is het 1-op-10 voor afspraak en 1-op-25 voor sale (dus 24 leads weggooien en nummer 25 scoren). Dus moet je voldoende marge hebben om de tijd en 24 verloren leads te kunnen compenseren.

[*]Zorg dat je snel schakelt met de lead service en eventueel bij iedere lead ziet wat je niet bevalt en dat aanpast (als dat kan). Onze klanten starten bijv. met testtraject van 20 leads in categorie CRM waarbij leads aangeven dat ze budget tussen 10.000-30.000 euro hebben. Na 2 leads bellen ze dan... gaat niet goed, slechte leads etc. ... wat blijkt ze willen enkel leads hebben die een online systeem zoeken. Dan veranderen we hun profiel en gaan dan enkel webbased leads doorsturen... 8 leads later... weer email/telefoontje... nog niet naar wens... Willen nu enkel leads met beslissingstermijn (zeggen ze) van 1-3 maanden... en zo ben je 2-3 maanden bezig een profiel samen te stellen... en dan hoor je de klant voor 2 jaar niet meer :-)

 

Dus kort:

 

[*]Ken je conversie-cijfers op je eigen leads en vraag naar die van lead-service

[*]Zet test op waar volgens jou conversie-idee zeker 2-3 leads uit moeten komen.

[*]Werk met lead-service naar optimaal profiel.

 

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met mijn bedrijf (mod ingreep, naam irrelevant) ook ervaring met Companeo. In een half jaar tijd, slechts 1 offerteaanvraag die niet interessant was.

 

Multiofferte is wel goed, die hebben het redelijke goed voor elkaar. Alleen de offerteaanvragen zijn meestal niet interessant. Te lage budgetten, te laag percentage gaat door, gelukzoekers (met dat geweldige concept) die een offerte aanvragen, etc.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.