• 0

Bedrijf opsplitsen? Maar hoe

Ons bedrijfje is nu zo een half jaar onderweg en de zaken gaan beter dan verwacht (dat is leuk opzich). Maar nu wil het feit dat ik ga verhuizen naar Maastricht en mijn mede venoot blijft wonen in Apeldoorn. We doen ons bedrijf er allebij bij we hebben partime banen en werken daarnaast voor TwoFriends.nl. Aangezien we wel verder willen gaan met het bedrijf zijn we op zoek naar een vorm als twee eenmanszaakjes met een gezamelijke website? Een vestiging in Maastricht en een in Apeldoorn? of ..... ?

 

Kortom we weten het niet. Heeft er iemand ervaring met dit probleem en hebben jullie sugesties

 

Alvast bedankt

 

Groeten Jurn

TwoFriends.nl Computers voor een vriendenprijsje
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je zelf de mogelijkheden wel aardig aangeeft. Als de geografische afstand de enige reden is om te 'splitsen', zou ik ervoor kiezen de bestaande constructie (VOF?) te laten bestaan. Jullie verkopen online, dus ik kan me zo voorstellen dat het mogelijk is allebei een vergelijkbare inzet te leveren voor het bedrijf, zonder dat je woonplaats daar een factor in is.

 

Wanneer je bijvoorbeeld computers op locatie zou repareren, is het minder goed mogelijk het werk eerlijk te verdelen tussen de twee partners.

 

Voor de toekomst zou het wellicht mooi zijn er een BV van de maken waarbij jullie ieder 50% van de aandelen houden. Evengoed kan ik me voorstellen dat dat voorlopig niet aantrekkelijk is ivm de belastingen.

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt bij een VoF toch een verdeelsleutel afspreken en deze bij de KvK registreren ofzo? Tenminste dat is wat ik me weet te herinneren. Dit zou je kunnen laten afhangen van de hoeveelheid werk enzo.

 

Persoonlijk zou ik niet, zo snel na de oprichting, alweer gaan splitsen. Even twee eenmanszaakjes opzetten en die mbv een joint-venture onder 1 naam laten opereren zou mij veel te veel tijd en onzinnig bestede energie opleveren (kosten eigenlijk)

 

alef

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet je natuurlijk eerst afvragen of het uberhaupt wel nuttig is om je collega in Limburg te hebben, maar als je daar uit bent gekomen kan je het beste een VoF oprichten, en in de vennootschapscontracten overeenkomen dat jullie allebei 50% van de VoF "bezitten". Deze kan je bij de KvK en griffie van de rechtbank deponeren, waardoor je zeker weet dat het goed zit.

 

NB: niet direct een contract van de KvK overnemen, maar liever iemand met kennis uit je omgeving een helpende hand vragen.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.