• 0

cijfers voor ondernemingsplan nieuw eco babymerk

Beste allemaal,

 

Op dit moment ben ik druk bezig met het opzetten van mijn ondernemingsplan voor een nieuw, hip, ecologisch babymerk.

Voor mijn ondernemingsplan moet ik een schatting maken van een verwachte omzet. Nu kan ik wel kijken naar "conculega's" maar die geven natuurlijk nooit hun verkoopcijfers. Heeft er iemand een idee hoe ik aan goede cijfers kan komen?

 

Het gaat om baby bed -en badgoed en een basiscollectie kleding.

 

Ik wil mijn merk via winkels en webwinkels laten verkopen, ik zal het dus niet direct zelf aan de consument verkopen.

 

Alvast bedankt!

 

Vriendelijke groet,

 

Maaike Stade

Druk bezig mijn eigen bedrijfje op te zetten...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Wat je zou kunnen doen, is praten met producenten van soortgelijke producten die toch niet echt een concurrent zijn. Dus bijvoorbeeld producenten die producten maken voor volwassenen of grotere kinderen. Of die niet in beddengoed en kleding zitten maar bijvoorbeeld in speelgoed.

 

Andere optie is om buitenlandse bedrijven te benaderen die iets soortgelijks hebben gedaan en hier niet leveren. Ook zij zijn geen concurrent en willen dus misschien wel info delen.

 

Mijn persoonlijke mening is dat het aanbod in die markt al heel groot is (ook in hip en eco) en dat je dus één van de velen zult zijn, niet uniek oftewel afhankelijk van PR en smaak. Een product dat er niet is: leuke hydrofielluiers van gecertificeerd biologisch katoen. Schijnt lastig te zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.