• 0

Tips gezocht voor nieuw op te zetten hip ecologisch babykledingmerk

Beste allemaal,

 

Eerder vandaag heb ik al een topic geplaatst voor cijfers voor mijn nieuw op te zetten babymerk.

Ik wil er zo openbaar eigenlijk niet teveel over kwijt alleen dat ik een erg leuk idee heb wat ik nu aan het uitwerken ben.

 

Hiervoor zoek ik eigenlijk zoveel mogelijk info en tips over diverse onderwerpen zoals:

productie

import

markt

financieel

transport

verkoop

 

Ik ben benieuwd of er misschien mensen zijn op dit forum die meer bekend zijn met deze markt.

 

Ik heb inmiddels al contact met een bedrijf in China die de stoffen kan produceren die ik wil, ook kunnen zij de producten produceren. Dan moet ik dus wel zelf een vinger aan de pols houden in China en de import regelen. Ook heb ik contact met een Nederlands bedrijf dat het totaalplaatje voor mij kan regelen, wat is wijsheid?

 

Met mijn merk wil ik me richten op ouders die graag een verantwoord product willen kopen, vriendelijk voor milieu, mens en eindgebruiker, baby's dus. Maar die tegelijkertijd niet willen inleveren op het uiterlijk van het product, de meeste ecologische merken zijn toch saai.

 

Dit product wil ik in warenhuizen en babyspeciaalzaken gaan laten verkopen. Ik zal mij richten op het hogere segment.

 

Dus heb je goede ideeen, tips en tools voor me dan hoor ik dat graag!

 

Vriendelijke groet,

 

Maaike Stade

Druk bezig mijn eigen bedrijfje op te zetten...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je rekening moet houden met (o.a.) het volgende:

 

- De verkopen van Babykeding zijn drastisch gedaald. Met name de babyspeciaalzaken zij het zwaarst getroffen. De verkopen is warenhuizen bleef ongeveer gelijk (Bron: de laatste uitgave van Babywereld.

- Om je product in de warenhuizen / grote ketens te kunnen leggen hebben ze nog al wat eisen. Ze willen vaak een behoorlijke bijdrage voor hun reclamebudget en ze willen vaak exclusiviteit op bepaalde modellen en/of kleuren.

- In het hogere segment zijn de hardste klappen gevallen.

- Wil je het compleet doen, dan ga je ook voor fair-trade.

- Zorg voor een flink reclame budget, consumenten in het hogere segment gaan vooral voor de bekende merken.

- Hoe wil je zorgen dat je in de winkels komt te liggen? Dat is namelijk niet zo heel makkelijk

- Er zijn al aardig wat ecologische babyproducten die toch echt niet saai zijn.

 

Producenten in China doen niet zomaar altijd wat ze beloven. Je moet vooraf alles betalen en als het dus niet is wat je hebt afgesproken, wat ga je dan doen? Je kan een audit laten uitvoeren in China. Je kan ook gaan werken met bedrijven die de weg in China al kennen. Tonino hier op het forum kent daar goed de weg is mijn indruk.

 

De vraag naar ecologische en fair-trade producten is wel stijgende maar dat is het aanbod ook. De doelgroep is naar mijn idee echter niet enorm groot. Daar kan Manon je echter meer over vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Je vraag is heel erg breed dus lastig om te beantwoorden. Als je specifiekere vragen hebt aan over de markt dan kan ik je misschien wel helpen. Nu zou het een beetje schieten met hagel worden voor mij.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.