• 0

Webshop als internationale tussenschakel

Beste forumleden,

 

zoals jullie zien ben ik nieuw en heb ik direct een vraag! De situatie is als volgt:

tijdens mijn studie in hongkong heb ik daar een student leren kennen die via ebay succesvol zwembroeken verkoopt. Hij verkoopt deels echt echte merkspullen en deels namaak. Beide zeer veel onder nl verkoopprijzen.

 

We hebben daar bedacht dat het mooi zou zijn als ik in NL een zwembroeken webshop begin waar ik zijn zwembroeken verkoop. Ik ben dan feitelijk alleen de front-end. Bezoekers zien een product op mijn webshop en kopen het product. Vervolgens doe ik niets meer dan de bestelling doorzetten naar mijn vriend in China die de bestelling (uit naam van de webshop) verstuurt naar de koper. Ik heb geen voorraad, mijn vriend verstuurt de producten 1op1 naar de afzonderlijke kopers.

 

Nu zou ik graag willen weten of dit wettelijk kan, wat eventuele risico's zijn en wat er dan allemaal bij komt spelen.

Ik denk dan voora aan importheffingen en zaken als parallel import. Ik heb weinig verstand hiervan, dus ik zou jullie input erg waarderen. Moet ik hier vanaf blijven of zijn er mogelijkheden om dit op een (redelijk) nette manier te doen. Zo ja hoe?

 

Heel erg bedankt!

 

Bakfiets

ps. ik heb een aantal topics hierover gelezen die zeer nuttig waren maar omdat ze al wat ouder waren en toch niet precies deze situatie reflecteren heb ik een nieuw topic aangemaakt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Wat je in feite gaat doen is dropshipping. Dropshipping biedt enkele voor- en nadelen, daar is al veel over gesproken op dit forum. Gebruik de zoekfunctie en je zult er veel informatie over vinden.

 

Voor wat betreft het artikel wat je aanbied: Namaak is verboden en strafbaar. Als je hier op gepakt wordt dan heb je een vrij groot probleem. Begin hier gewoon niet aan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.