• 0

Hoe breng ik SEO in de praktijk? Joomla + Virtuemart

Sinds kort ben ik bezig met het bouwen van een webwinkel. Hiervoor gebruik Joomla 1.5.15 en Virtuemart. Deze website wil ik uiteraard SEO maken, maar door mijn gebrekkige kennis hierover loop ik nog tegen veel problemen aan.

 

Wat ik moet doen weet ik nu zo ongeveer wel. Het hoe is echter wel een probleem. Bij deze mijn belangrijkste vragen.

 

1.   Ik wil de URLs sef maken, maar ik heb voor deze Joomla versie geen download kunnen vinden. (Wanneer ik bij de algemene instellingen zoekmachinevriendelijke URLs aanklik zijn de producten op de website niet meer te bereiken 404)

2.   Ik zou alle pagina’s graag een beschrijving en metatekst + keywords geven, maar ik kan niet vinden hoe, en of dit überhaupt mogelijk is. Ik weet dat zoiets normaal kan in het artikelbeheer. Echter staat hier bij mij alleen de homepage. Dit terwijl de site inclusief producten nu toch zo’n 100 pagina’s zou moeten hebben. Wellicht heb ik deze pagina’s gemaakt met virtuemart en kan ik ze helemaal geen meta description meer geven?

3.   Waar vind ik een download voor een sitemap voor mijn joomla versie? Ik heb nu namelijk al 2 keer het verkeerde gedownload.

 

Excuses voor mijn misschien wat simpele vragen, maar alleen kom ik er echt niet uit! Alvast dank.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb geen ervaring met joomla, wel met de zogenaamde 'friendly url's'. Je kan natuurlijk bij joomla instellen dat je die wil gebruiken, maar je moet er ook wat voor instellen bij de server. Ik weet niet of je een eigen server hebt of eentje huurt. Het instellen kan ook op verschillende manieren.

Link naar reactie
  • 0

Hoi SuccesStart,

 

Vraag 1: sh404sef lijkt me het juiste component. Deze moet beschikbaar zijn voor jou versie en zou (misschien in combinatie met een plugin) moeten werken met Virtuemart.

 

Vraag 2: na het installeren van sh404sef open je het betreffende artikel (ik bedoel dan een content artikel en niet een artikel dat je op je website verkoopt), en open je het. Rechts in het scherm zie je dan je metadata velden voor het invullen van je keywords en beschrijving. De titel wordt de titel van je article en de alias wordt de sef url.

Als je alleen maar één article ziet zou ik kijken of je wellicht een filter hebt aanstaan.

 

Vraag 3: Xmap werkt prima.

 

Succes(metje)Start

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Zo te zien moet je er heel veel tijd en energie in steken om dit voor elkaar te krijgen, en ik vermoed dat het resultaat zal tegenvallen. Waarom? Omdat metatags en urls slechts een onderdeel vormen van het geheel. Op de allereerste plaats dien je nuttige informatie te bieden zodat Google jouw site als een belangrijke bron van informatie gaat zien.

 

Meestal conflicteert het geven van veel informatie met het concept van een webshop. Wat ik zou doen is een tweede, informatieve website opzetten die het verkeer van zoekmachines gaat trekken. Vanaf de informatieve site link je vervolgens door naar je webshop.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Je url's in gewone mensentaal zetten is een goede start voor een optimale SEO. In Joomla! 1.5.x moet dat lukken. Als je 404's krijgt is er iets anders mis. Je hebt geen sh404sef nodig, dat op zich trouwens ook voor aardig wat problemen en ergernissen kan zorgen. Als de problemen met virtuemart zich zich voordoen kun je bij hun ook een extensie downloaden. En dan moet het echt voor mekaar zijn.

 

Zoals al eerder opgemerkt hier is er op SEO-gebied nog wel meer te doen, maar deze actie is ook voor je bezoekers belangrijk (én voor mensen die naar je willen linken).

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Allen hartelijk dank voor de hulp! Ik probeer in het weekend wat extra tijd vrij te maken om er mee bezig te gaan!

 

@ Pjvdmeer ik weet wel dat dit slechts onderdelen zijn van SEO. Ik heb een aantal boeken aangeschaft, maar in deze vind ik hoofdzakelijk wat er moet gebeuren en niet hoe. Ook ben ik onlangs een deeltijdopleiding internetmarketing gestart.

 

Nogmaals bedankt, ik heb er zin in!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.